1398-09-19 13:52
1368
0
66591
یادداشت؛

انتخابات مجلس و گام دوم انقلاب

انتخابات امسال به دلیل برگزاری در چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ، زمانی که رهبری فرزانه نقشه راهی برای زمینه سازی طلوع خورشید ولایت عظمی(ارواحنا فدا) ترسیم نموده است می باشد و این مهم بیشتر نیازمند جوانان انقلابی هست که با ریل گزاری صحیح ، دولت را برای تحقق هدف بزرگ در مسیر صحیح هدایت نمایند .

به گزارش گلستان ما، با پایان زمان ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس یازدم شورای اسلامی کار تایید صلاحیت آنان در هیئت های اجرایی و سپس احراز صلاحیت آنان توسط هیئت های نظارت بر انتخابات شروع گردید ‌.

تجربه نشان داده است افرار با گرایش ها و صلایق مختلف و همچنین نیت های متفاوت در انتخابات شورای شهر و روستا تا ریاست جمهوری شرکت می کنند که مطابق قانون باید صلاحیت آنان بررسی و در یک رقابت سالم شرکت نمایند تا منتخبین مردم مطابق با جمهوریت نظام مشخص و صاحب آن کرسی گردند .

در تمام دنیا انتخابات یک معیار مهم و قابل استناد است از وفاداری مردم به نوع حکومت حاکم بر کشور و ایران از جمله کشورهایست که شرکت در انتخابات آزاد و غیر اجباریست اما با این حال بالاترین درصد شرکت کننده را دارد چیزی که برخی دول غربی با توجه اجباری بودن از آن بی بهره اند.

انتخابات امسال به دلیل برگزاری در چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ، زمانی که رهبری فرزانه نقشه راهی برای زمینه سازی طلوع خورشید ولایت عظمی(ارواحنا فدا) ترسیم نموده است می باشد و این مهم بیشتر نیازمند جوانان انقلابی هست که با ریل گزاری صحیح ، دولت را برای تحقق هدف بزرگ در مسیر صحیح هدایت نمایند .

لذا وظیه مردم برای رای دادن و حمایت کردن کاندیدای اصلحی است که دارای شرایط توصیه هفتگانه رهبری در بیانیه گام دوم به شرح زیر باشد است :

1- علم و پژوهش

یکی از مولفه های قدرت هر نظام میزان توان علمی و فناوری آن است و آن مستلزم وجود متخصصانی است که با پژوهش و تحقیق کشور را غنی از این مولفه نمایند .

2- اخلاق و معنویت

اخلاق و معنویت جزء فلسفه ارسال انبیای الهی از سوی خداوند یکتاست و این امر اگر با علم همراه نگردد می شود دانشمندی که اختراعات او مضر به حال ابناء بشر است ، همچون مخترع سلاح کشتار جمعی و ...

3- اقتصاد

نظریه رهبری معظم انقلاب در جنگ اقتصادی فعلی نظریه اقتصاد مقاومتی است ، اقتصاد مقاومتی که رهبری در انتهای سال ۱۳۹۲ سیاست های کلی آن در غالب ۲۴ بند را به دولت ابلاغ نمود و از آن به عنوان تنها راه مقابله در جنگ اقتصاد نام برده ؛ برنامه بروز شده اقتصاد اسلام است .

متاسفانه بسیاری ، از ماهیت کامل آن ناآگاه و آن را با اقتصاد ریاضتی اشتباه می گیرند .

این مهم باید برنامه پیش روی اقتصادی مجلس آینده باشد.

4- عدالت و مبارزه با فساد

این دو لازم و ملزوم یکدیگرند.

 فساد اقتصادی ، فساد اخلاقی ،فساد سیاسی و فساد اداری ، توده‌ی چرکین کشورها و نظامهاست که در طول تاریخ بسیاری را در منجلاب خود فرو برده است .

یک کاندیدای مجلس خود و تیمش باید بری از این فساد ها باشد تا بتواند به عنوان نماینده مردم حوزه انتخابیه اش با فسادهایی که می بیند برخورد نماید.

5- استقلال و آزادی

استقلال ملّی به معنی آزادی ملّت و حکومت از تحمیل و زورگویی قدرتهای سلطه‌گر جهان است. و آزادی اجتماعی به‌معنای حقّ تصمیم‌گیری و عمل کردن و اندیشیدن برای همه‌ی افراد جامعه است؛ و این هر دو از جمله‌ی ارزشهای اسلامی‌اند.

شاید بتوان گفت مهمترین دستاورد انقلاب در چله آن همین استقلال ، آزادی و زیر بار یوغ مستکبرین نرفتن است و یک نماینده مردم باید آن را حفظ نماید.

6- عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن

این سه مورد شاخه‌هایی از اصلِ «عزّت، حکمت، و مصلحت» در روابط بین‌المللی‌ جمهوری اسلامی ایران است .

دشمن اسلام ناب و انقلاب اسلامی همیشه در کمین جهت نابودی این انقلاب است و این سه مورد باید چراغ راهی جهت برخورد یک نماینده با کشورهای بیگانه و تصویب پروتکل های بین المللی باشد.

7- سبک زندگی

تلاش غرب برای تغییر سبک زندگی ما از طریق ابزارهای جنگ نرم است .

 آن نوع و سبک زندگی برای مقابله با این تهاجم فرهنگی و حفظ اصالت دینی و ملی ما ؛ همان نوع زندگی در قالب سبک زندگی ایرانی _ اسلامی است که رهبری انقلاب در سفر به استان خراسان شمالی در بین جوانان آن استان سال ۱۳۹۱ مطرح نمودند .

انشاالله که با انتخاب درست مجلسی پیشرو در رسیدن به اهداف اسناد بالا دستی همچون سند چشم انداز بیست ساله و الگوی اسلامی _ ایرانی پیشرفت باشیم .

مجتبی لشکربلوکی _ مدرس دانشگاه

انتهاي پيام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.