1400-06-29 08:56
1325
0
76191
یادداشت؛

استاندار نماد رئیس جمهور در استان

پس از وزرای دولت مهمترین مسئولیت را استانداران به عهده دارند چرا که آنان نماینده عالی دولت در استان و به نوعی رئیس دولت در سطح استان می باشند و عملکرد آنها تأثیر زیادی بر افکار عمومی مردم آن دیار از نوع فعالیت دولت حاکم دارد.

به گزارش گلستان ما، کابینه دولت سیزدهم بجز وزیر آموزش و پرورش مشخص گردیده و آنان در حال تغییر از سیاست ها تا روش ها به سوی جهادی شدن در وزارتخانه و سازمانهای زیر مجموعه خود هستند.

پس از وزرای دولت مهمترین مسئولیت را استانداران به عهده دارند چرا که آنان نماینده عالی دولت در استان و به نوعی رئیس دولت در سطح استان می باشند و عملکرد آنها تأثیر زیادی بر افکار عمومی مردم آن دیار از نوع فعالیت دولت حاکم دارد.

وزارت کشور متولی انتخاب و نظارت بر عملکرد استانداران می باشد و چون نمایند عالی دولت در استان است باید تاییدیه وی در هیئت دولت و رأی دهی اکثریت کابینه به او صورت پذیرد.

بسیاری از استان های قوی و پیشرفته کشور، استاندار غیر بومی را نمی پذیرند اما در استان های کوچک و محروم این مهم گاهاً با دلیل هایی توجیه می شود که استاندار باید غیر بومی شود!

استانداران غیر بومی تا حدود زیادی وام دار و دارای رودربایستی با احزاب و کانون های قدرت در استان نمی باشد اما استاندار بومی از دل همین استان و مردمانش بیرون آمده، دلسوزتر است، با نقاط مثبت و منفی استان آشناست، ظرفیت هر یک از بخشها را می داند، آشنا به فرهنگ قومیتی آن دیار است، عموم مسئولیت های پیشینش در این استان و دستگاه های اجرایی و حکومتی آن بوده است، با افراد انقلابی، لابی گران، موج سواران، نخبگان حوزه های مختلف و ... آشناست، ذهنیت عملی از نقشه و مردم استان دارد و ...

اما نکته ای که باید لحاظ گردد که وزارت کشور و شخص رئیس جمهور محترم به آن واقف هستند، بکارگیری شخصی، قوی، مدیر و مدبر، انقلابی و کاریزماتیک است که بتواند همه دستگاه‌های اجرایی را برای خدمت شبانه روزی برای مردم به خط کند، تعامل سازنده با دیگر دستگاه‌های استان داشته باشد، از فرصت مرزی بودن گلستان و تبادلات تجاری آن بهترین بهره را برد و سهم خواهی به افراد و گروه های مختلف در استان نکند تا تمام تمرکزش برای حل مشکلات استان بر مبنای شایسته سالاری و تشکیل خواسته مقام معظم رهبری ( تشکیل دولت جوان حزب اللهی) در استان باشد .

لذا شایسته است همه جریانات سیاسی، احزاب و گروه‌های سیاسی، افراد، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی استان، کانون های قدرت و ... اختیار انتخاب این مسؤلیت مهم را به وزارت کشور سپرده و با جنگ های نرم قدرت در استان، زمینه انتصاب گزینه درجه دو و سه یا افرادی غیر بومی و غیر آشنا به مسائل استان برای جایگاه خطیر مسؤل استانداری نگردند .

و صد البته این نیز خود یک معیار ولایی و انقلابی بودن این عزیزان در عمل نیز می باشد .

مجتبی لشکربلوکی کارشناس ارشد مسائل سیاسی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.