1399-09-10 09:15
806
0
71850
یادداشت مسلم رستمانی :

آیا ناقوس جنگ به صدا در آمد ؟

ترور دانشمند برجسته حوزه دفاعی و هسته ای شهید فخری زاده بهانه ای شد،جهت ورودی گذرا به وقوع جنگ تلفیقی سخت و نرم بین ایران و آمریکا؛ جریانات وابسته به خط سازش با ایجاد جوّ روانی در حال القای بصدا در آمدن عن قریب ناقوس جنگ و تنها راه جلوگیری آن ادامه مذاکره و دادن امتیاز و تسلیم دیپلماتیکی هستند که خیالی بیش نیست چون آنها در اتاق جنگ شیشه ای آسیب پذیرند.

به گزارش گلستان ما، جنگ واژه زشت و شنیعی است که با شنیدن آن قلب ها آزرده و روان ها پریش و جوامع دچار هیجان و دلشوره میشوند .

نتیجه و ره آوردجنگ ، ویرانی و متلاشی شدن زیرساخت های اقتصادی و دستاوردهای علمی و داشته ها و اندوخته ها و مهمتر و مهمتر از همه  بخاک و خون و به کام مرگ کشیده شدن ابنای بشر است .

فرمانروایان مقتدر زیادی بقصد کشورگشایی وبسط و توسعه جغرافیای سرزمینی و استیلای عدوانی بر منابع و ذخائر و انفاس جنگها کردند و خونها ریختند. اسکندر، آتیلا، نورون ، چنگیز، هیتلر، استالین ، صدام و در مستندِ حال، آمریکا و اسرائیل و عربستان نام آشنای این عرصه هستند .

  آری در طی تاریخ در طول و عرض کره ارض جنگهای ویرانگر زیادی بر بشریت تحمیل شد و میلیونها انسان بقتل رسیدند و انقطاع نسلها حادث شد.

در جنگهای جهانی اول و دوم از شرق تا غرب و ازشمال تا جنوب از کشتار ویتنامی ها ، قتل و عام سرخپوستان  و بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی تا آخرین آنها جنگ تحمیلی صدام و متحدینش با ایران و جنگ ویرانگر عربستان بر علیه مردم مظلوم یمن ، مصاف آذربایجان و ارامنه .

اینها نما و شمایی از پیامدهای تنازع تسلیحاتی است که آثار و پیامد سنگین و تخریبی آن از نسل ماضی به نسل حال مشهود هست .

سئوال اینجاست آیا دوران جنگ سخت کلاسیک به سر آمده و میدان نبرد به جنگهای نرم فرهنگی و الکترونیکی و سایبری تغییر جهت داده ؟

کارشناسان و تئوری پردازان اکادمی های نظامی ، تلفیقی از جنگ سخت افزاری و نرم افزاری در قرن پیش رو تبیین و تفسیر میکنند که هر دو حوزه تلفیقی ِسخت و نرم خانمانسوز و برانداز هستند در حمله سخت افزاری مغزها و قلب ها را متلاشی و در حمله نرم افزاری مغزها و قلب ها را تسخیر میکنند !

این گفتار بهانه ای برای ورود به رخدادهای خاورمیانه و در بطن و متن آن ترور شهید دکتر فخری زاده . در اینکه مصاف ایران و آمریکا مسبوق بسابق از آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون هست شکی نیست، این مصاف در مقاطعی رویارویی سخت افزاری بوده از جمله دخالت مستقیم در جنگ صدام علیه ایران ، حمله به ناوچه پیکان ، جوشن ، پوشش الکترونیکی و اطلاعاتی  توسط هواپیماهای آواکس به صدام ، حمله به هواپیمای مسافربری ایران و چندین مورد بمب گذاری و  ترور از شهدای هسته ای، سردارسلیمانی و فخری زاده و قطعاً استمرار آن .

موارد نرم افزاری در حملات سایبری به تاسیسات نظامی و هسته ای که بعضاً با ناکامی مواجه بود ، فعالیت و پوشش مستمر رسانه ای و مجازی در فتنه های ۷۸ و ۸۸  و آبان ۹۸ جهت تفوّق براندازان و دیگر فعالیتهای ریز و درشت در فضای مجازی و حقیقی. همه این رفتارهای سلطه و ستیزجویانه به استمرار در اتاق جنگ جبهه باطل ساری و جاریست.

پرواضح و ملموس هست که ایران در طی چهار دهه بعنوان پدیده ای نوظهور در بین مدعیان ابرقدرتی و حاکمیت بر جهان در منظر جهانیان می باشد . پیشرفت خارق العاده ایران در هر دو حوزه  کلاسیک و سایبری شگفتی جهانیان را برانگیخت اگر نبود حاکمیت سیاسی نحله های متمایل به لیبرالیزم و خط سازش ، هر آیینه معادلات سیاسی و نظامی خاورمیانه و آسیا حتی دنیا به نفع ملت ها تغییر می یافت گرچه همین حد از توفیقات در تکنولوژی تسلیحاتی و الکترونیکی بویژه موشکی و سپر امنیتی باعث بهم خوردن و تردید در توان نظامی آمریکا و اسرائیل و متحدان منطقه ای آن شده .

امروز پیشرفت نظامی در منطقه صرفاً محصور در ایران نیست بلکه گروههای سیاسی و شبه نظامی خاورمیانه که در راستای استقلال و دفاع از سرزمین و نوامیس و ایدئولوژی در میدان هستند مبادرت به تولید انبوه و بومی سازی تسلیحات بازدارنده نمودند .

سوریه ، لبنان، فلسطین ، یمن ، عراق و در یک کلام مسیر هلال شیعی پیشتاز این مقوله هستند . به باور غرب دانشمندان حوزه دفاعی و هسته ایران در گرانیگاه و مرکز ثقل این خیزشها هستند و حذف فیزیکی این عناصر باعث انسداد مسیر پیشرفت آنها خواهد شد لذا در طی چند سال در سایه غفلت مسئولین و وجودحفره های امنیتی مبادرت به ترور کیس های مطمع نظرشان کردند که ترور شهید فخری زاده در این سناریو روئیت می شود .

آنها دچار خطای محاسباتی شدند . بعدترور شهید احمدی روشن تعداد زیادی از دانشجویان نخبه کشور در گرایشات مختلف به فیزیک هسته ای و موشکی تغییر رشته دادند تا در خلا و فقدان فیزیکی دانشمندان،  اهداف صلح جویانه هسته ای و بازدارنده موشکی را با افتخار به پیش ببرند .

  جریانات وابسته به خط سازش با ایجاد جوّ روانی در حال القای بصدا در آمدن عن قریب ناقوس جنگ و تنها راه جلوگیری آن  ادامه مذاکره و دادن امتیاز و تسلیم دیپلماتیکی هستند  که خیالی بیش نیست چون آنها در اتاق جنگ شیشه ای آسیب پذیرند.

یادداشت: مسلم رستمانی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.