1399-01-10 11:16
624
0
67964
به قلم مسلم رستمانی؛

آقای رییس جمهور ! چرا این همه پارادوکس ؟!

اگر بخواهیم به پارادوکس رفتاری آقای رییس جمهور در لحظات بحرانی جامعه اشاره کنیم رخدادهای بسیاری در منظر و حافظه انقلاب و مردم نقش بسته که یاد آوری هرکدام موجب تاسف و ملال خواهد بود.

به گزارش گلستان ما، جناب آقای رییس جمهور این چه رویه مدیریتی هست که در پیش گرفتی ؟ چرا با جان مردم بازی کردی مگر سوگند یاد نکرده بودی که حافظ جان و مال و ناموس این مردم باشی ؟ چرا در مواقع بحرانی بدون توجه به آرا و نظر کارشناسان دلسوز راه استبداد و خودکامگی را در پیش میگیری ؟ حضرت امام ره فرموده بودند مردم ولینعمتان ما هستند آیا این نوع نگاه و برخورد حضرتعالی بامردم در تضاد با اندیشه آن حضرت و موجب وهن شمانیست ؟ 

اگر بخواهیم به پارادوکس رفتاری شما در لحظات بحرانی جامعه اشاره کنیم رخدادهای بسیاری در منظر و حافظه انقلاب و مردم نقش بسته که یاد آوری هرکدام موجب تاسف و ملال خواهد بود.

 از کدام تضاد در رفتار و عمل شما بگویم از قضایایی چون حقوقهای نجومی ، صندوق ذخیره فرهنگیان ، زمستان یورت ، زلزله کرمانشاه ، عدم انتصاب لجوجانه رییس سازمان هلال احمر بدنبال اختلاس و بازداشت آقای پیوندی از خویشان شما ، تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی به رانتخواران ، به تعطیلی کشاندن پروژه های هوافضا ، مسکوت گذاشتن مسکن مهر و متعاقب آن سیر صعودی قیمت مسکن ، به تعطیلی کشاندن و گِل گرفتن انرژی هسته ای ، برخورد دوگانه و چند گانه با صنایع موشکی ، برخورد سرد و معنا دار با سپاه و ارتش و نیروهای مسلح، یله و رها کردن بازار خودرو ، عدم نظارت جدی بر افزایش لجام گسیخته قیمت ارزاق و کالاها و متعاقب آن تنزل وحشتناک قدرت خرید مردم ، شکاف عمیق طبقاتی ، ترویج معنا دار اشرافیت ، گره زدن تمامی امورات مملکت به شعار لزوم ارتباط با غرب و عمده کردن این ارتباط ذیل مذاکرات متعدد و نفس گیر که نتیجه آن برجام بی فرجام و ره آورد آن تحمیل تحریم بیشتر و نفوذ جواسیس به مراکز حساس هسته ای و اِشراف بر روند امور هسته ای بود، افزایش ناگهانی و سه برابری قیمت بنزین بدون زمینه سازی و اطلاع رسانی عمومی و کشاندن معترضین به کف خیابانها وکشته شدن تعدادی از هموطنان و تحمیل خسارات جبران ناپذیر به بیت المال و زیرساختها، و دهها مورد از تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های فاقد وجاهت دیگر که گنجاندن تمامی آنها در این اندک مقال محال است . در قضیه ویروس کرونا اما شما استبداد رای و پافشاری لجوجانه را به حد اعلا رساندید .

 در روز های اول در تلویزیون به مردم اطمینان دادی که از روز شنبه همه چیز به روال طبیعی برخواهد گشت و سپس زمام مهار کرونا را به وزیر بهداشت سپردی و خود از صحنه مستقیم به حاشیه امن و کنج عافیت رفتی و هر از گاهی با کنترل از راه دور از طریق رسانه ملی به ارشاد و نصیحت و وصیت مردم پرداختی که این نوع گریز از مرکز بحران در شما مسبوق به سابق هست که نمونه بارز آن در سیل سال قبل در استان گلستان و کرمانشاه و لرستان و دیگر استانها بود که ملت شاهد غیبت و عدم حضور یکی دو هفته ای حضرتعالی در هدایت مستقیم امور بودند که حسب فشار افکار عمومی خرامان خرامان به صحنه آمدید !

جنابتان می دانستید خطر گسترش ویروس کرونا کاملا جدی هست چرا ترک حضور کردی ؟

 این در حالی بود که وزیر محترم بهداشت با همکاری و رشادات جانانه پزشکان و پرستاران متعهد که ( تعدادی از آنان جان خود را در راه پایداری سلامت مردم تقدیم و به شهادت رسیدند) و مردم همیشه در صحنه و بسیجیان و سپاهیان و ارتشیان و طلاب با توان و انرژی زایدالوصف به وظیفه خود به احسن وجه عمل کردند. همگان واقفند که کار در این مجموعه آن هم در سطح ملی با تجمیع همه امکانات دولتی و موظف نمودن تمامی وزارتخانه ها و مدیران ارشد لازمه اش حضور و فرماندهی شخص اول اجرایی کشور یا معاون اول دولت میباشد که شما از آن امتناع نمودی تا اینکه با در خواست رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت و تاکید مقام معظم رهبری و فشار افکار عمومی بالاخره به آن تن در دادی و دیرهنگام در صدر ستاد نشستی اما چه نشستنی که باز درب بر پاشنه خود محوری شما چرخید !

 در حالیکه وزرای اسبق بهداشت و وزیر بهداشت کابینه شما و سران نظامی و انتظامی لزوم قرنطینه و تصمیمات سختگیرانه تر در مهار و ریشه کنی ویروس کرونا را پیشنهاد دادند اما شما وقعی ننهادید و به ارشاد و درخواست و تذکر بسنده کردید ! 

 در این مدت ویروس منحوس با فراغ بال بیشتر جولان داد که حاصل آن افزایش تصاعدی میزان ابتلا و مرگ بود و هست تا اینکه خود خطر را بعینه جدی یافتی و بالاخره دیرهنگام به قضا تن دادی اما این سئوال محفوظ هست که علت این همه تلوّن در رفتار شما چیست شما بر اساس چه باور علمی یا اصل روانشناختی یا مقصود سیاسی به قرنطینه گردن ننهادی؟ 

گرچه گمانه زنی هایی تقریب به ذهن هست مبنی بر ایجاد اجماع جهانی و فشار به آمریکا جهت رفع تحریم ها از جمله تحریم دارویی ! که خیالی بیش نیست . بایدگفت هر خیالی اگر در مخیله داشتی و داری مقرون به منفعت ایران نبود .

مسلم رستمانی فعال فرهنگی، سیاسی کردکوی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.