1394-06-16 13:06
1655
0
20149
دبیر ساماندهی سواحل گلستان:

گميشان به قطب گردشگری دريايی گلستان تبديل می شود

ساحل گمیشان خارج از خلیج گرگان واقع شده است و ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری دریایی گلستان را دارد.

به گزارش گلستان ما، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر ساماندهی سواحل استان گلستان در گفتگو با مانا گفت : به منظور تملک اراضی و ساخت و ساز طرح های سالم سازی دریای استان سال گذشته 500 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته بود.

علی نذیری ادامه داد: با استفاده این مبلغ اقدامات خوبی درطرح های سالم سازی استان اجرا شده است که هم اکنون گردشگران ورودی به استان می توانند از این خدمات استفاده کنند.

به گفته وی، با همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان توانستیم در بخش ساحل سازی طرح های نیمه تمام را تکمیل کنیم.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان تصریح کرد : ساماندهی سواحل نوکنده، بندر گز و بندر ترکمن در این چارچوب انجام شده است.

وی درباره ساحل سازی در گمیشان گفت: راه دسترسی به ساحل گمیشان هنوز مهیا نشده است و همین امر یکی از مهمترین مشکلات بر سر راه توسعه گردشگری در سواحل گمیشان است.

نذیری اظهار داشت: ساخت حداقل سه کیلومتر راه آسفالته به ساحل گمیشان ضروری است که قرار است با همکاری فرمانداری گمیشان محقق شود.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گلستان تاکید کرد: پس از تکمیل راه دسترسی، اقدمات لازم جهت ساحل سازی در گمیشان آغاز خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول در استان گلستان، گمیشان پتانسیل تبدیل شدن به قطب گردشگری دریایی استان گلستان را دارد.

وی دلیل این امر را اتصال مستقیم سواحل گمیشان به دریای خزر بیان کرد و گفت: از آنجا که این ساحل خارج از خلیج گرگان واقع شده است می تواند به جاذبه ای منحصر بفرد در گلستان تبدیل شود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان تاکید کرد: همچنین بکر بودن سواحل گمیشان این ویژگی را ایجاد می کند تا برای جذب گردشگران بیشتر مورد توجه واقع شود.

وی در ادامه سخنان خود از هزینه شدن 200 میلیون تومان به منظور خرید تجهیزات امداد و نجات در طرح های سالم سازی استان گلستان خبر داد.

وی اذعان داشت: با استفاده از این اعتبارات جت اسکی و قایق های بادی خریداری و در اختیار ناجیان غریق برای افزایش سرعت امداد و نجات به غرق شدگان احتمالی داده شده است.

مدیر کل اداره امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان تاکید کرد: همچنین مبلغ 400 میلیون تومان نیز در بخش ایجاد امکانات گردشگری در سواحل گلستان هزینه شده است.

به گفته نذیری، این میزان اعتبارات از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته بود که به طور کامل تمام آن در سواحل هزینه شد.

وی اظهار امیدواری کرد: وزارت کشور امسال اعتبارات قابل توجهی در راستای توسعه طرح های سالم سازی در نوار ساحلی شمال کشور به ویژه استان گلستان تخصیص دهد.

نذیری با اشاره به اینکه در سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور به استان گلستان، قول های بسیار مساعدی در جهت توسعه سواحل گلستان داده شده است، تصریح کرد: ایجاد بندر آزاد و تجاری در گلستان یکی از موارد بوده است که می تواند نقش مهمی در توسعه سواحل استان ایفا کند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گلستان تاکید کرد: امیدواریم در آینده ای نه چندان دور شاهد تحول گردشگری در نوار ساحلی گلستان باشیم و بتوانیم با رقابت با استان های مازندران و گیلان گردشگران بیشتری را جذب کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.