1394-03-30 08:07
1640
0
16374

گفتگو با خير گميشاني كه تمام وقت و هزينه خود را صرف امور عام المنفعه مي كند

قربان محمد شاه نظري خير نيكوكار گميشاني بعد 30 سال زندگي در خارج از كشور فقط به عشق خدمت به مردمش برگشته و همه توان و وقتش را صرف امور عام المنفعه كرده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از ساحل گميشان، گفتگويي صميمانه با قربان محمدشاه نظري  خير نيكوكاري كه تمام وقت و انرژي خود را صرف خدمت به مردم كرده است داشتيم، خواندن اين گفتگو خالي از لطف نخواهد بود :

لطفا در ابتدا مختصرا خود را معرفي كنيد؟

قربان محمد شاه نظري هستم متولد 1340 در روستاي كملر و بزرگ شده شهر بندرتركمن هستم و در حال حاضر به مدت 8سال است كه در روستاي قلعه جيق كوچك شهرستان گميشان ( روستاي ابا و اجدادي ) خود ساكن هستم و به غير از كشاورزي و دامداري و انجام فعاليت هاي مختلف در عرصه اقتصاد مقاومتي تمام وقتم را در انجام امور عام المنفعه مي گذرانم.

ريييس شورا خيرين سلامت گنبد و رييس خانه سلامت و اميد هلال احمر شهرستان بندرتركمن هستم.

  يك سازمان غير انتفاعي و غير دولتي است و تماما با كمك خيرين اداره مي شود.

آيا كمك هاي شما به سازمانهاي بشردوستانه فقط جنبه مالي دارد؟ به صورت مالي هرجا كه در توانم بود كمك كردم ولي وقت و انرژي خودم را تماما صرف اين موسسات كردم و با مكاتبه با خيرين و برگزاري جلسات مختلف  در جهت ارتقا سلامت عمومي همشهريانم تلاش كنم.

شما بعد از 30 سال زندگي در كانادا دوباره به سرزمين پدري برگشتيد آنهم اين چنين فعال و پر انرژي لطفا كمي از انگيزه باز گشتتان برايمان بگوييد؟

بله من قريب 30 سال در كانادا به همراه خانواده زندگي كردم و هنوز هم خانواده من ساكن همان كشور هستند ،  در آنجا تاجر بودم و در سال 83 با هدف خدمت به همشهريانم برگشتم ، از صبح كه از خواب بلند مي شم تا شب تمام وقت و نيرويم را صرف كارهاي عام المنفعه مي كنم.

از خداوند خواستم تا حداقل 10 سال به من عمر دهد و هر روزش را به اندازه سه روز كار مي كنم تا سالهايي كه در كشور نبودم را جبران كنم .

ما در حياط منزلتان مرغ و خروس و سبزي و ... مي بينيم لطفا در مورد آنها هم كمي برايمان توضيح دهيد؟

من به شدت به اقتصاد مقاومتي معتقدم ، دنيا در حال پيشروري به سمت مصرف ارگانيك مواد غذايي است و متاسفانه ما كمي در اين زمينه كند عمل كرديم

من در حياط منزلم مرغ و خروس و گوسفند و بز پرورش مي دهم چون دوشيدن شتر بلد نيستم شترم را به يك خانواده سپردم و سبزي جات ، سيب زميني و كلا همه اقلام زندگي خودم را تهيه مي كنم و كاملا طبيعي مصرف مي كنم من حتي نان منزلم را خودم مي پزم ...

اگر اقتصاد مقاومتي به صورت اصولي و صحيح در روستاها پياده شود هر خانواده روستايي علاوه بر تامين مايحتاج خود مي تواند براي حداقل 10 خانواده شهرنشين محصولات سالم و ارگانيك تهيه و به سلامت جامعه كمك كند در اين زمينه من طرح هاي خوبي دارم 

ما بايد خودكفا شويم حتي اگر تحريم هم نباشيم زيرا غرب قابل اعتماد نيست

شاه نظري در ادامه گفت: ما بايد تمام تلاش خودمان را انجام دهم تا خودكفا و بي نياز شويم واين ربطي به تحريم ها ندارد ، غرب در هر حال قابل اعتماد نيست

آبادي غرب در ويراني كشورهاي جهان سوم است

شاه نظري ادامه داد: اينكه آمريكا ، اروپا و كلا همه غربيان به دنبال ايجاد اختلاف ، دشمني نا امني در كشورهاي خاورميانه هستند عجيب نيست ، منافعشان اين را ايجاب مي كند آنها ناامني و جنگ را براي ما مي خواهند و ثبات و امنيت را براي كشورهاي خودشان تا از اين راه منافعشان تامين شود مسلمان بايد  بصير و هوشيار و متحد باشد و در چاله آنان گرفتار نشود .

فكر مي كنيد علت مشكلات اقتصادي كشورمان چيست؟

شايد خيلي از مسائل به علت زياد ديده شدن در كشورمان براي ما عادي شده باشد درحالي كه اصلا عادي نيست ، عدم رعايت اولويت ها در زندگي ، چشم و هم چشمي و كمبود ساعت كار مفيد در كشور از مواردي هست كه باعث عقب ماندگي جامعه مي شود وقتي در همين روستاهاي گميشان ، خانواده هايي پيدا مي شوند كه حاضرند تا 200 هزار تومان پول يك چهارقد تركمني را بدهند ولي حاضر نيستند ماهانه فقط 2000 تومان به شوراي روستا بدهند تا زباله ها از سطح روستا جمع شود وقتي بچه هاي ما در سنين بسيار كم دندان خراب دارند .. وقتي علي رقم نيازمان فقط براي چشم و هم چشمي خانه اي چند برابر وسعمان مي سازيم و تا سالها براي تكميل آن در عذابيم يعني اولويت ها را گم كرده ايم

بسياري از ماها قاچاقي زنده ايم..

اين حرف را من خيلي وقتها به شوخي به مردم مي گويم / متاسفانه برخي ساعت كاري و بازدهي مفيد كارشان بسيار كم است و در 24 ساعت خيلي خيلي زمان محدودي به انجام كار مفيد مي پردازند ومدام غر مي زنند و از بزرگان كشور انتظار خدمات دارند من به اين آدمها مي گويم از خودمان بايد شروع كنيم از منزلمان ، خانواده وروستا و محله هايمان و به ترتيب كشورمان را آباد كنيم بايد تك تكمان تلاش كنيم و از خودمان بپرسيم ما براي آبادي كشورمان روزانه چند ساعت تلاش مي كنيم

براي پيشرفت مملكت به عنوان يك شهروند ايراني چه كار بايد كرد؟

قرآن كاتالوگ و دستورالعمل زندگي ما مسلمانهاست و افتخار اين را داريم آخرين پيامبر و كاملترين دستور زندگي از آن ماست اگر دستورات آنرا در زندگي پياده كنيم سعادتمند خواهيم شد.

مسلمان بايد منظم ترين ، و قانونمند ترين و پرتلاش ترين انسان در كره خاكي باشد اگر اينگونه نيست مشكل از اسلام نيست مشكل از مسلماني ماست ، مسلمان بايد بصيرت داشته باشد / اين امر عادي است كه غرب به دنبال اغتشاش در كشورهاي مسلمان باشد تا به نفع خود بهره برداري كند ما بايد هوشيار باشيم.

شاه نظري با انتقاد از چند شغله ها در كشور گفت اگر ما همان كاري را كه به ما محول شده درست انجام دهيم ،پزشكمان بساز بفروش نكند ،كارمندانمان همزمان رانندگي نكنند و ... براي همه فرصت شغلي ايجاد مي شود و همه مي توانند با تمركز بر روي كارشان كاري مطلوب و در خور داشته باشند.

 وي در پايان گفت ما در كشورمان همه چيز داريم در غرب فقط مشكلات مالي خود را مرتفع كرده اند و از درون پوچ و توخالي  هستند و درونشان غوغاست متاسفانه برخي جوانان در ماهواره فقط ظاهر را مي بينند و بي خبر از ويرانه هاي زندگي غرب به دنبال پيروي كوركورانه آنهم فقط در ظاهر هستند واين يعني از خود بيگانگي فرهنگيكه جدا بايد با آن مقابله شود.

گوشه كوچكي از زندگي ساده و با صفا شاه نظري را باهم مي بينيم

IMG 9303

IMG 9284

IMG 9285

IMG 9292

IMG 9308

IMG 9306

IMG 9294

IMG 9296

IMG 9301

IMG 9310

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.