1398-01-12 11:50
1548
0
62266
فرماندار گمیشان:

مدارس فرسوده شهرستان گمیشان بلااستفاده شده است/ در خواست کمک ویژه از خیران داریم

فرماندار شهرستان گمیشان گفت: مدارس فرسوده در گمیشان غیر قابل استفاده است و انتظار داریم که وزارت آموزش و پرورش و همچنین سازمان نوسازی و تجهیز مدارس به تکمیل، ترمیم و بازسازی این مدارس در این شهرستان محروم کمک کنند.

به گزارش گلستان ما، امیرشیر توماج شامگاه یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت مدارس سیل‌زده گلستان اظهار داشت: مدارس فرسوده در گمیشان غیر قابل استفاده است و انتظار داریم که وزارت آموزش و پرورش و همچنین سازمان نوسازی و تجهیز مدارس به تکمیل، ترمیم و بازسازی این مدارس در این شهرستان محروم کمک کنند.

فرماندار شهرستان گمیشان گفت: از مدارس 2 طبقه برای اسکان مردم سیل زده استفاده کرده‌ایم و 17 مدرسه در گمیشان در اختیار اسکان سیل‌زدگان قرار گرفته و 320 نیروی امدادی نیز در این مدارس اسکان یافتند.

فرماندار گمیشان ادامه داد: انتظار داریم که مدارس جدید به نام شهدای خدمت‌رسان این شهرستان که در راه حفظ شهرشان تلاش فراوانی کردند، نامگذاری شود.

توماج افزود: از خیران کشوری نیز انتظار داریم که به مدارس گمیشان توجه ویژه کنند تا فرزندان این مرز و بوم بتوانند در مدارس ایمن به تحصیل خود ادامه دهند.

میر محمد غراوی سرپرست استانداری گلستان نیز در این جلسه گفت: باز شدن مدارس حیاتی دوباره به شهرهای آسیب‌دیده خواهد بخشید و من هم اعتقاد دارم که باید این امر مهم صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: نخستین جایی که سیل‌زدگان در آن اسکان پیدا کردند مدارس بود و همچنین مدارس در اختیار دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز قرار گرفت که پشتیبانی از دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز نقش ارزنده‌ای در امدادرسانی به هموطنان سیل‌زده داشتند.

غراوی ادامه داد: مدارس آسیب‌دیده برخی نوساز و برخی نیز قدیمی بودند و امیدواریم اعتباراتی برای جبران خسارات وارد شده به آنها در نظر گرفته شود و انتظار داریم که ارزیابی خسارت‌ها با سرعت انجام شود و پس از برآورد آنها بتوانیم اعتبارات لازم را به آنها اختصاص دهیم.

سرپرست استانداری گلستان گفت: مدارس ما ایمن‌ترین مکان‌ها برای اسکان سیل‌زدگان بود و اگر مدارس نبود حجم خسارت‌ها گسترده می‌شد و بدون شک، مدارس در کاهش تلفات جانی نقش ارزنده‌ای را ایفا کردند.

نیروهای مسلح لایروبی مسیر انتهایی گرگانرود را انجام می‌دهند

همچنین امیرشیر توماج در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت سیلاب در این شهرستان اظهارداشت: عملیات لایروبی کانال داخل شهر (کانال ملت) گمیش‌تپه توسط 10 بیل در حال انجام است.

وی اظهار کرد: هدایت آب به سمت دریا اولویت مهم بوده و برای آن از هر ظرفیتی استفاده می‌کنیم.

فرماندار شهرستان گمیشان گفت: دستگاه‌های خدمات رسان، نیروهای مسلح با همه تجهیزات لجستیکی خود در سطح منطقه حضور دارند تا هر چه سریع‌تر هدایت آب به سمت دریا را شتاب ببخشند.

توماج گفت: لایروبی مسیر انتهایی گرگانرود و روان سازی حرکت سیلاب به سمت دریا نیز توسط نیروهای مسلح انجام می‌شود.

فرماندار شهرستان گمیشان افزود: در این چند روز در مسیرهای مختلف سطح شهرستان به خصوص در شهر گمیش‌تپه مردم همت و تلاش شبانه‌روزی را برای مقابله با سیلاب و ورود آب به سطح شهر داشته‌اند.

وی گفت: از مردم خواستیم در طبقات بالایی منازل خود و محل‌های ایمن و اسکان اضطراری حضور پیدا کنند.

توماج اظهارداشت: همه دستگاه‌ها، نیروهای نظامی و انتظامی و گروه‌های مردمی در حال تلاش هستند تا از ورود رواناب‌ها به داخل شهرها و روستاها با حفر خندق و کانال جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.