1393-05-27 05:24
2557
6
1221

خاطره خواندني جوان تركمن از لحظه ورود آزادگان به بندرتركمن

حاج سيروس كمي دبير جمعيت پيام عدالت اسلامي گميشان از خاطرات خوش روزهاي بازگشت آزادگان به شهرستان تركمن مي گويد.

به گزارش گلستان ما ، حاج سيروس كمي دبير جمعيت عدالت اسلامي گميشان در گفتگو با خبرنگار ساحل گميشان گفت: 26 مرداد سالروز بازگشت پرستوهاي عاشقي است كه دوران سخت و مشقت بار سالها اسارت را پشت سرگذاشتند .

وي افزود: بي گمان همه آحاد ملت امروز سپاسگذار حماسه آفريني اين عزيزان هستند و خاطرات به يادماندني روزهاي غرور آفرين بازگشت به آغوش ميهن را گرامي مي دارند.

وي در ادامه به بيان خاطره خود از آن روزها پرداخت كه شنيدن آن خالي از لطف نيست:

در سال 69 من يك نوجوان 11 ساله بودم كه در حياط مدرسه با دوستانم در حال بازي بوديم كه ناگهان سرود معروف "اين پيروزي خجسته باد این پیروزی" از بلندگو پخش و به دنبال آن نويد بازگشت آزادگان عزيز به كشور را اعلام كردند .

آن زمان من معني كلمه آزاده را نمي دانستم پس از پرس و جو از دبيران خود فهميدم آزادگان همان رزمندگاني هستند كه در زندان هاي عراق اسير بوده و اينک آزاد شده و به آغوش ميهن باز مي گردند.

وي ادامه داد: زمان استقبال از آزادگان را عصر همان روز در ورودي شهرستان تركمن از سمت كردكوي اعلام كردند و جمعيت زيادي براي استقبال هجوم آورده بودند پير و جوان ، زن و كودك همه و همه آمده بودند و شور و شوق و شادي عجيبي حكم فرما بود.

يكي از آزادگان به نام محمد مختومي در حالي كه اشک شوق مي ريخت پرچم ايران را در دست داشت و از دور با افتخار با يک دست به مادرش و با دست ديگر به پرچم ايران اشاره مي كرد و اين علاقه او به پرچم ايران ، آن هم در مهمترين لحظه زندگيش در ذهن من حك شده است .

وي افزود: پول و نقل و شيريني و شكلات بود كه بر سر آزادگان مي ريختند و صداي سرود زيباي "اين پيروزي خجسته باد این پیروزی" بود كه در فضا طنين انداز مي شد.

كمي ادامه داد: ما كودكان با شور و شوق سكه هاي 50 ريالي را جمع مي كرديم و به مغازه مي رفتيم و كيم دوقلو و بستني مي خريدم ، ما آنروزها مدام گوش به زنگ بوديم كه كي آن سرود معروف پخش شود و دوباره مراسم استقبال شروع شود و باز هم پول جمع كنيم و كيم و بستني بخريم !! .

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

محمد

من از بينندگان پر و پاقرص سايت شما هستم و انتظار دارم در درج مطالب افراد دقت بيشتري كنيد تركمن يا فارس اصلاح طلب يا اصولگرا هر كس كه باشد ! با كسي كه به مردم بندر تركمن ... كرده ديگه مصاحبه كردن ... اين آقا دوره خاتمي با اصلاح طلبا بود در دوره احمدي نژاد اصولگرا شد و حالا هم معتدل شده . بگذريم كه ايشون كي بود و چه كارهاي ديگه كرد...

0
0
پاسخ
1393-05-26 22:01
گرگانی

اولا :که این تصویر مربوط به آقای مهرپرور می باشد .دوما: چطور ایشان در سال 69 نوجوان 11 ساله بوده و الان در سال 93 شما از ایشان بعنوان جوان نامبرده اید گلستان ما پس لطفاً از این به بعد رعایت کنید شما که از مراسم شورای هماهنگی اصلاح صلبان در آزادشهر ایراد می گرفتید و می گفتید که همه جوان نبودند ایا این فرد جوان هست که می فرمائید(خاطره خواندني جوان تركمن از لحظه ورود آزادگان به بندرتركمن) در ضمن 35=11+24 جونه

0
0
پاسخ
1393-05-27 04:26
گميشاني

اين تصاوير مربوط به آقاي قربان مهرپرور است ، نام مستعار ايشان سيروس كمي است و تقريبا همه ايشان را به اين نام مي شناسند /35 ساله ها پيرند؟؟؟ ا

0
0
پاسخ
1393-05-27 08:03

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.