1394-05-01 14:54
1605
0
17937
رييس شوراي شهر گميشان:

اولين زمين چمن مصنوعي گميشان ساخته مي شود

رييس شوراي شهر گميشان از ساخت اولين زمين چمن مصنوعي در گميشان خبرداد.

به گزارش گلستان ما، جلال الدين جوده اي رييس شوراي شهر گميشان در گفتگو با خبرنگارساحل گميشان گفت:با هدف ايجاد بخشي از فضاي ورزشي مورد نياز جوانان شهرستان ، اولين زمين چمن مصنوعي گميشان توسط يك سرمايه گذار بخش خصوصي ساخته ميشود.

وي با بيان اين مطلب كه رايزني هاي اوليه جهت انجام اين كار صورت گرفته گفت: زمين چمن مصنوعي در خيابان شهيد كلته جنب پارك سطلق خان احداث مي شود.

وي در ادامه گفت:اين طرح علاوه بر غني سازي اوقات فراغت جوانان سبب اشتغالزاي چندين نفر در بخش خصوصي خواهد شد.

مزایای چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی:

باتوجه به روند روبه رشد جمعیت وتوسعه مناطق شهری ایجاد فضاهای تفریحی وورزشی بسیاربیشتری موردنیازاست ، مهمترین ویژگی هایی كه باعث گردیده است تا چمن مصنوعی بتواند به عنوان یك جایگزین جدی ومناسب در برابر چمن طبیعی عرض اندام نماید عبارتند از:

1- حذف و كاهش بسیاری از هزینه های مربوط به آماده سازی ، كاشت ، نگهداری،مراقبت ورسیدگی زمین از جمله هزینه های بذر، كود ، آبیاری و سیستم آب رسانی ، وجین و چمن زنی، سموم و دفع آفات وحشرات مزاحم، ترمیم و اصلاح و تجدید كاشت و هزینه های عملیاتی که طبق نتایج آماری به عمل آمده هزینه های نگهداری چمن مصنوعی با احتساب دوره عمر مفید 10 ساله آن در حدود 10الی 15% هزینه های چمن طبیعی می باشد .

2- مهمترین ترین مزیت استفاده از چمن مصنوعی ...

در مقایسه با چمن طبیعی قابلیت استفاده دائمی و همیشگی از آن است. یك زمین ورزشی با چمن طبیعی در اكثر مناطق آب و هوائی تنها برای 600الی 800 ساعت در سال قابلیت بازی دارد چون برای حفظ كیفیت چمن طبیعی احتیاج به نگهداری مداوم و استراحت و تنفس كامل پس از یك بازی دارد ، بطوریکه به ازای هر دو ساعت بازی چمن طبیعی نیازمند 18الی24 ساعت تنفس است. درحالیكه از یك زمین چمن مصنوعی در سال می توان تا 4000 ساعت به طور مفید استفاده كرد.همچنین لازم به ذكر است كه زمینهای چمن طبیعی در مواقع آبیاری و مدتی پس از آن و نیز در مواقع بارندگی های شدید قابل بازی نمی باشند در حالیكه این محدودیت روی زمینهای چمن مصنوعی وجود ندارد .

3- یكنواختی سطح زمین در تمامی ابعاد و سطوح از لحاظ ظاهری و فیزیكی باعث گردیده تا خطاهای ناشی از عیوب زمین در حین بازی به صفر برسد. بر روی زمینهای چمن مصنوعی بهترین كنترل بر توپ اعمال شده و حركت متقابل بازیكن و توپ عالی و روان است در صورتیکه درچمن طبیعی رشد غده ای و متراكم و ایجاد توده چمن در یک ناحیه از زمین وکچلی در ناحیه دیگرباعث ناهمواری زمین و ایجاد مشکل در بازی و انحراف توپ می شود.

4- مقاومت زیاد در مقابل عوامل جوی وهمچنین تنشهای ناشی از حركات فیزیكی بازیكنان كه این امر باعث می گردد تا عمر مفید چمن مصنوعی نسبت به زمینهای مشابه چمن طبیعی بسیار بیشتر باشد .

5- پارامتر دیگری كه برای چمن مصنوعی حائز توجه می باشد كه البته این ویژگی صرفاً برای كشورهای نظیر ایران كه در نقاط خشك جغرافیائی قرار گرفته اند، به عنوان یك ویژگی تلقی میگردد، بحث كم آبی و عدم نیاز جدی این محصول به آب می باشد كه این امردر یك نگاه كلان نگر در كشوری مانند ایران كه واقعاً ازنقطه نظر منابع آبی در محدودیت جدی قرار دارد ، میتواند صرفه جوئی وسیع و هنگفتی را به وجود آورد.

6- قابلیت نصب آسان ،ترمیم عیوب و کندن چمن ودر جای دیگری استفاده کردن

7- ثبات رنگ بالا و عدم زرد شدن در اثرخیس شدن و آب باران

8- عدم فرسایش ،طول عمرودوام بالا

9- قابل استفاده در همه نقاط و فضاهای مختلف و زود بازده برای بهره برداری از آن

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.