1393-08-16 12:02
4975
4
5443

گپ رسانه اي با كهنه كارترين بخشدار استان گلستان

آرامش روستاي آلتين تخماق را دوست داردو به زبان تركمني مسلط است و اهل كمك به اهل منزل است.

 به گزارش گلستان ما به نقل از ساحل گميشان ، در ادامه گفتگوهاي دوستانه و فارغ از مسائل كاري اين بار به سراغ غلامحسين پسركلو بخشدار بخش مركزي گميشان رفتيم و گپ رسانه اي را با او آغاز كرديم 

لطفا در ايتدا مختصرا خود را معرفي كنيد؟

غلامحسين پسركلو هستم /متولد 1357 شهر مينودشت فرزند شهيد مهدي قلي  و سابقه 17 سال فعاليت در وزارت كشور را دارم كه به مدت 9 سال است كه بخشدار گميشان هستم.

آيا از همان ابتدا بخشدار اين منطقه بوديد ؟

بله ، من در زماني كه به اين شغل منصوب شدم جوانترين بخشدار استان بودم و تا چندين سال  اول ، ركورد دار جوانترين بخشدار استان را داشتم ، و در حال حاضر با 9 سال سابقه كار در سمت بخشداري  طولاني ترين دور كار در سمت بخشداري  را در كارنامه  دارم ،

البته تا قبل از اسفند 88 كه شهرستان گميشان از بندرتركمن جدا نشده بود حوزه كاري من وسيع تر بود و شامل بخش گلدشت و 4 روستاي ديگر كه هم اكنون جزء شهرستان تركمن است هم بود ولي در حال حاضر با تقسيمات جديد بخشدار بخش مركزي گميشان هستم.

در زمان كودكي چه تصويري از آينده شغلي خود داشتيد ؟ آيا فكر مي كرديد بخشدار شويد؟

پسركلو با لبخند: نه به هيچ وجه ، اصلا فكر نمي كردم حتي  در وزارت كشور شاغل شوم در بازيهاي كودكانه  كه با هم سن و سالهايم داشتيم هميشه دوست داشتم ، رييس باشم وجالب اينكه هميشه دوستانم اين رياست و برتري مرا مي پذيرفتند.

اوقات فراغت خودرا چگونه مي گذرانيد؟

معمولا مطالعه مي كنم و سعي مي كنم علمم را بروز نگه دارم،دو فرزند دارم نسيم 6 ساله و پارسا 3 ساله و براي بچه هايم وقت مي گذارم .

آيا در اين مدت زبان تركمني را هم ياد گرفته ايد؟

بله زبان تركمني بسيار شيرين است

آقاي بخشدار اهل كمك به اهل منزل هم هستند؟

البته ، ولي فقط در حد همان كمك نه بيشتر

به كدام روستاي حوزه كاريتان بيشتر علاقه منديد؟

در كل من به روستاها زياد سركشي مي كنم و با روستاييان رابطه خوبي دارم و اكثرا در مراسمات آنان مثل عمامه گزاري و عزاداريهايشان شركت مي كنم ، حتي كودكان روستايي مرا مي شناسند ، روستاهاي گميشان همه خوبند با مردمي خوب و با صفا ولي من آلتين تخماق را خيلي دوست دارم ، مردماني خوب و باصفا و روستايي دور افتاده و دنج كه آرامش و سكوت خاصي دارد 

تلخترين خاطره كاري شما اين مدت چه بود؟

رمضان امسال ، با مشكل بي آبي كه مردم برخي روستاها داشتند تلخترين و سخت ترين دوره كاري من بود وقتي مي ديدم نمي شود كار زيادي براي مردم كرد بسيار ناراحت مي شدم.

دركل  وقتي مردم به بخشداري مراجعه و خواسته هاي بحق خود را مطرح مي كنند و ما با مقامات بالاتر پيگيري مي كنيم و با جواب بودجه نداريم مواجه مي شويم و به دليل كم بود بودجه نمي توانيم كار زيادي براي مردم كنيم بسيار سخت و ناراحت كننده است.

يك خاطره جالب كاري برايمان بگوييد؟

فروردين 86 بود، آن زمان گميشان زير نظر  شهرستان تركمن بود و كشيك آشوراده آن موقع با من بود كه با معاون فرماندر جا به جا كردم و به اتفاق خانواده به قصد مسافرت به كيش  عازم جنوب كشور شدم  از قضا همان موقع در جزيره آشوراده آتش سوزي مي شود و درست همون لحظه آتش سوزي  استاندار وقت به همراه خانواده براي گذراندن ايام تعطيل در جزيره آشوراده بودند كه با ديدن اين صحنه بسيار عصباني مي شوند و سريعا مسئول كشيك را مي خواهند معاون فرماندار با من تماس گرفتند و گفتند سريعا بايد خودم را برسانم و اين درحالي بود كه ما تازه وارد جزيره كيش   شده بوديم و بلافاصله قبل از اينكه فرصت كنيم از جايي ديدن كنيم بليط هواپيما گرفتيم و برگشنيم .

نطرتون راجع به ماهواره چيست؟

ماهواره در ظاهر يك وسيله ارتباطي و در باطن يك سلاح عليه ملتهاست و هركشوري با پرداختن پولي يك شبكه را خريداري و به آرمانها و فرهنگ ديگر كشورها حمله مي كند 

رهبر فرزانه انقلاب در زمانهاي مختلف نامهاي حجمه فرهنگي ، ناتوي فرهنگي ، و شبيه خون فرهنگي را در مورد ماهواره به كار بردند و اين دليل بر عمق فاجعه و نشان از بصيرت ايشان است .

اگر رييس جمهور مي شديد اولين اقدامي كه مي كرديد چه بود؟

اولين اقدام من به كارگيري يك گروه كارآزموده ،  جهت شناسايي و به كارگيري مديران خوب و شايسته است، ما كشور غني و ثروتمندي داريم ، متاسفانه در بعضي جاها با ضعف مديريتي مواجه هستيم 

كشور ما بايد به دست كساني امثال شهيد باكري ،شهيد همت و شهيد باقري كه همه چيز خود را در راه دفاع از كشور گذاشتند و خالصانه از كشور دفاع كردند اداره شود.

شهيد باكري شهردار تبريز كه مهندس بودند وقتي مي بينند كشور در خطر است منصب خود را رها مي كنند و در جبهه حق عليه باطل رشادت مي كنند ما به چنين الگوها و مديراني نيازمنديم.

اين شهيد برگوار پيش بيني كرده بود زماني مي رسد كه بعضي ازافراد از گذشته خود پشيمان مي شوند و ما امروز در برخي از مسئولين شاهد پيش بيني درست اين شهيد بزرگوار هستيم .

در آخر يادي كنيم از پدر بزرگوار و شهيدتان ، كمي از ايشان برايمان بگوييد؟

بخشدار براي چند دقيقه سكوت كرد و ...چه بايد بگويم پدرم در سال 65 در عمليات كربلاي 5 در منطقه شلمچه به شهادت رسيدند، پدرم كشاورز بود و سواد زيادي نداشت ولي بزرگ شده مكتب امام حسين (ع) بود به همين دليل جهان بيني بسيار عميقي داشت كه من امروز بعد قريب 30 سال تازه به عمق سخنان آن موقع ايشن پي مي برم .

يادم هست پدر 7 يا 8 بار به جبهه رفت و هر بار 6 تا 7 ماه در جبه بود روزي يكي از همسايه ها به خانه ما آمده بود و به پدرم گفت تو ديگر دينت را ادا كرده اي و صاحب 6 فرزند هستي ديگر به جبهه نرو و فرزندان خود را بي سرپرست نكن ، پدرم در جواب گفت مگر خون فرزندان من از خون بچه هاي امام حسين رنگين تر است ، پدر باز هم رفت و به آرزوي خود كه شهادت در راه خداست نائل شد.

در پايان اگر مطلبي لازم مي دانيد بگوييد؟

قدر انقلاب و خون شهدا را بدانيم در دنيا انقلاب زياد اتفاق افتاده در گذشته هاي دور وحال حاضر ،هيچ انقلاب مثل انقلاب ايران به ثمر ننشست ودليل آن وجود رهبري عادل مثل امام خميني است قدر رهبري در كشور را بدانيم و روشفكر باشيم ، روشنفكري به بي تفاوتي به مسئله حجاب و روابط آزاد با نامحرمان نيست ، روشنفكري در آينده نگري است ، بايد با روشنفكري وحمايت ازرهبر در برابر كساني كه قصد دارند با هجمه هاي فرهنگي ما را از درون خالي كنند بايستيم .

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

ترکمن

حاج حسین پسرکلو لیاقتش بیشتر از بخشداری است چرا که شجاعت و شهامت - کاردانی و درایت - جوانی به همراه سواد عالی - خاکی و مردمی بودنش گوشه ای از خصایص اخلاقی اوست .و از همه مهمتر علیرغم جایگاه ویژه وحساس پست حاکمیتی و اجرایی دل در گرو بازیهای سیاسی متداول نبسته و تنها هدفش خدمتگزاری صادقانه به شهروندان محروم منطقه است که در طول چندین سال خدمت در منطقه قطعاً این محرومیت را با گوشت و پوست لمس کرده است.انشا الله که در ادامه خدمت در آن سنگر توفیق حاصل نماید.

0
0
پاسخ
1393-08-19 17:24
علی

پیشنهادی به استاندارمحترم استان گلستان با توجه به شجاعت و شهامت - کاردانی و درایت - جوانی به همراه سواد عالی - خاکی و مردمی بودن آقای پسر کلو بهتر نیست از ایشان در پستهای بالاتری در سطح استان گلستان استفاده شود چون به مدت 9 سال است كه بخشدار گميشان می باشند .امید است با انتخاب بخشدار بومی در روزهای آتی 3 . از ایشان در پستهای بالاتر استفاده گردد.

0
0
پاسخ
1393-08-22 13:23
housin

سلام برادر عزیزم حاج غلامحسین پسرکلو بخشدار محترم گذشته ثابت کرده است لیاقت شما بالا تر از اینهاست تمام تعریف و تمجیدی که از حضرتعالی کردند کاملا بحق بود و تمام توضیحاتی که شما داشتید کاملا صحیح و مورد قبول اما اگه میگفتی بنده متولد روستای القجر محله دیک آییش از توابع شهرستان مینودشتم ، بسیار عالی می شد آقا زادگاه فراموش نشه

0
0
پاسخ
1393-10-29 13:22
ظاهر صنوبری داز

با سلام حاج حسین لیاقتش خیلی بالاست و اگر همینطور ادامه بدهند لیاقت اداره کشور عزبزمان رادارند چونکه توانایی اداره کشور را صد در صد دارند، امیدوارم به آنچه که لیاقتشو دارند برسند و موفق و موید باشند والسلامz

0
0
پاسخ
1397-12-05 22:46

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.