1395-11-27 19:54
4719
2
35287
دانشجو و مخترع گلستانی:

موفقیت‎هایم را مدیون تلاش فردی و کمیته امداد هستم/ آینده‎ای خواهم ساخت که گذشته‎ام در مقابلش زانو بزند

موتور محرکه توسعه یافتگی در هر کشوری نتیجه عمل و فکر نخبگان است. به عبارت دیگر توسعه یافتگی در کشور ارتباط مستقیمی با نخبگان دارد و معاشرت منطقی و سامان یافته میان نخبگان فکری و نخبگان ابزاری می تواند سرنوشت یک جامعه را تعیین کند. درهمین راستا و با توجه به اهمیت بحث نخبگان و به منظور آشنایی و شناسایی نخبگان جوان استانی برآن شدیم تا با یکی از این جوانان موفق گفتگویی ترتیب دهیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام، حسن موسی زاده نخبه و پژوهشگر برتر و دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در گفتگوی اختصاصی با این پایگاه خبری از موفقیت هایی که تاکنون بدست آورد برایمان گفت.

حسن موسی زاده، متولد سال 1370 روستای قراول حاجی تاجی شهرستان کلاله و در خانوادهای 9نفر متولد شد وی برادر دوقلوی دیگری به نام حسین دارد که او هم از نخبگان و پژوهشگران برتر می باشدحسن موسی زاده که مقطع کارشناسی را در دانشگاه دولتی بجنورد گذراند اکنون در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد گرگان مشغول تحصیل می باشد و با وجود سن کم توانست موفقیتهای زیادی را در زمینه های مختلف علمی پژوهشی کسب کند.

وی عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان کشور، عضو انجمن نخبگان و عضو صندوق حمایت از پژوهشگران و نخبگان کشور، عضو انجمن روانشناسی کشور، و عضو انجمن روانشناسی تربیتی مشاور جوان فرمانداری و اتاق فکر کلاله،و بسیاری از موارد دیگر را در کارنامه علمی خود دارد.

حسن موسی زاده به همراه برادر دوقلویش حسین توانست با وجود مشکلات زیاددر زندگی موفقیتهایی کسب نماید که شاید بسیاری از جوانانی که شرایط و امکانات لازم در اختیار داشتند نتوانستند به بخش کوچکی از این افتخارات دست یابند.

این نخبه جوان گلستانی تاکنون توانست موفقیتهایی زیادی را کسب نماید که مهمترین آن اختراع تشخیص کودکان بیش فعال با استفاده از تخت خواب هوشمند است که طبق رایزنی ها با پارک علم و فناوری کشور انجام داده است در حال ثبت اختراع خود می باشد که با حمایت ارگانهای مربوط می تواند محصول خودرا به تولید انبوه برساند و حتی صادرات به خارج از کشور نیز داشته باشد.

وی در مورد مقالات علمی پژوهشی خود نیز گفت: تاکنون سه مقاله علمی پژوهشی،4مقاله تخصصی در رشته روانشناسی، تعداد قابل توجهی مقالات آی اس آی و چاپ در مجلات خارج از کشور، ارائه بیش از 40مقاله به صورت سخنرانی و کسب رتبه برتر مقاله در کنفرانس های بین الملی و ملی، ارائه بیش از 5 مقاله و کسب عنوان مقاله برتر در جشنواره های دانشجویی و فرهنگی را در کارنامه علمی و پژوهشی خود دارم.

وی همچنین چاپ کتاب آموزش مهارت های زندگی و سازگاری اجتماعی که توسط برترین انتشارات دانشگاهی به چاپ رسیده است را یکی دیگر از فعالیتهای خود در زمینه روانشناسی معرفی کرد.

حسن موسی زاده نه تنها در زمینه علمی و پژوهشی بلکه در زمینه فرهنگی و ورزشی نیز عنوانهای زیادی را کسب کرد.

photo 2017-02-14 10-14-27

وی به عنوان وبلاگ نویس برتر دهمین کنگره پیشگامان پشرفت در کشور را که با موضوع اقتصاد مقاومتی برگزار شد را کسب کرد و توانست در رشته والیبال در جشنواره دانشجویان کشور در سل 91مقام سوم تیمی را از آن خود کند.

این جوان نخبه کلاله ای افتخارات بسیار دیگری را نیز کسب کرد که قابل تقدیر و توجه است.

حسن موسی زاده با وجود این این همه افتخارات و موفقیتها همچنان از بی مهری هایی که به او برادر نخبه اش شد گله مند بود.

این جوان و استعداد برتر استان تنها حامی مالی خود را در این مدت کمیته حضرت امام دانست و گفت: غیر از کمیته امداد نهاد و ارگان دیگری به کمک ما نیامد و اگر حمایتهای به موقع از من و برادرم انجام می شد چه بسا این موفقیتها بیشتر هم می شد.

وی گفت: با وجودیکه برای طرحهای علمی و پژوهشی خود به تمام ارگانها و سازمانهای مربوطه مراجعه کردیم اما نه تنها کمکی نشد بلکه بعضا با رفتارهای ناشایست موجب ناراحتی نیز می شدند اما بی مهریها کو چکترین خللی در عزم و اراده ام برای پیمودن این راه سخت ایجاد نکرد.

موسی زاده گفت: در چندین مرحله قصد داشتم برای ارائه مقالات و کسب دانش بیشتر در کنفرانسهای خارجی شرکت کنم که به علت مشکل مالی شرایط حضور برایم فراهم نشد.

وی افزود: با شرایطی که برایم ایجاد شد به این نتیجه رسیدم که دیگر از هیچ ارگانی امید کمک نداشته باشم و با تکیه بر توان خود تصمیم گرفتم مسائل و مشکلات خود را حل کنم.

وی که از مقطع کارشناسی بدون کمک گرفتن از دیگران شروع به نوشتن مقاله کند توانست در همایشهای برتر علمی فرهنگی شرکت کند و حائز رتبه برتر شود که از آن جمله رتبه و چهره برتر در همایش کسب و کار استان گلستان، رتبه وچهره برتر مقالات در نشست دانشجویان خراسان جنوبی، رتبه برتر در نشست علمی فرهنگی دانشجویان دانشگاه تبریز می باشد.

حسن موسی زاده و برادرش که از جوانان مسجدی روستایشان هستند و در تمام مراسمات مذهبی نیز شرکت فعال داشتند خدمت به محرومین را وظیفه اصلی خود می دانند از اینرو در دو دوره متوالی در اردهای جهادی که از سوی بسیج دانشجویی برگزار شد شرکت نمودند و توانسته به عنوان چهره برتر جهادی در سال 91 و92 شناخته شود.

این جوان نخبه همچنین در سرودن شعر نیز متبحر است به طوریکه توانست رتبه نخست مسابقات فرهنگی در بخش شعر و دین را در بین دانشجویان دانشگاههای کشور کسب کند.

این جوان نخبه که تمام موفقیتهایش را مدیون دستان زحمتکش پدر و مهر و محبت مادر است گفت: در تمام دوران نوجوانی و جوانیم در کنار پدر تلاش کرد و زحمت کشیدم.

حسن موسی زاده و برادرش که به تازگی به برنامه خط سوم شبکه 3 سوم دعوت شدند گفت: انتظارداشتیم این دعوتها از سوی مسئولین و نهادهای استانی انجام می شد که متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفت.

این دانشجوی نخبه راه رسیدن به آرزوهایش را در تکیه بر توان و ظرفیت خود دانست و گفت: همانطور که از زمان کودکی تاکنون توانستم به آنچه آرزو داشتم برسم مطمعنم به آرزوهای بزرگ خود هم خواهم رسید.

حسن موسی زاده از اینکه روزی آرزو داشت کتابش را چاپ کند و اختراعش را ثبت کند و به آرزویش رسید از آرزوی بزرگش که برگزاری کنفرانس بین المللی روانشناسی کاربردی در گرگان بود نیز گفت و امیدوار بود در سایه لطف خدا وتلاش به آن هم خواهد رسید.و همواره این جمله معروف را سرلوحه کار هایش قرار دارد و به گفته خودش مشوق اصلی و موجب امیدش را میشود برایمان تکرار کرد که آینده ایی می سازم که گذشته ام جلویش زانو بزند.

وی گفت: این کنفرانس قرار است با حمایت و پشتیبانی نظام و انجمن روانشناسی و با همکاری باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان دانشگاه آزاد گرگان و دانشگاههای کشور در سال 96 برگزار شود و توانستیم رایزنی هایی با آکادمی روانشناسی انگلیس و آمریکا برای حضورشان در کنفرانس انجام دهیم.

امیدواریم این نخبه جوان بتواند به آرزوهای و برنامه هایی که در سر دارد برسد و مسئولین نیز همانگونه که در شعارهایشان حمایت از نخبگان را مطرح می کنند در عمل نیز نشان دهند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.