1393-08-25 05:58
3417
3
5827
دانشجوی گلستانی و رتبه برتر دکترای93 :

انتظارم از مسئولین دادن یک پیامک بود و بس/ مسئولین به پژوهش ها بها دهند

رتبه برتر دکترای 93 گفت : انتظاری که از مسئولین شهرم داشتم پیام تبریک بود و بس. اما دریغ از یک پیامک. حتی از استانداری محترم هم تقاضای وقت ملاقات داشتم که هنوز به درخواستم جوابی نداده اند. انتظار دیگرم از مسئولین این است که به پژوهش بها بدهند. دانشجویان دکتری، سهم زیادی در تولید علم دارند.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست ، کسان بسیاریند که در استان گلستان  فعالیت های علمی و تخصصی مختلف انجام می دهند و بعضا در سطح استان و کشور حائز رتبه هایی نیز می شوند ولی متاسفانه در هیاهوی مسائل و مشکلات استان گم می شوند، نه تنها گاهی بلکه در بیشترموارد از آنها تقدیری نمی شود و شاید تا سالها نیز گمنام باقی بمانند.

  پایگاه خبری تحلیلی کلاس بیست، برخود فرض می داند به معرفی نخبگان این دیار نخبه پروربپردازد تا حداقل خدمتی باشد به پاس خدماتی که برای استان می کنندو خواهند کرد؛ کمااینکه تقدیر مسئولین از ایشان بایستی در اولویت ها باشد چرا که این نخبگان هستند که علاوه بر بالابردن نام استان گلستان در کشور و دنیا، می توانند در آینده کمک حال استان باشند.

این پایگاه خبری در ادامه گفتگوهای خود با نخبگان علمی ، فرهنگی،هنری و ورزشی به سراغ جوانی از دیار گنبد رفته که رتبه اول کنکورتخصصی دکتری ۹۳ نیمه متمرکز سراسری را کسب کرده است؛ در ادامه توجه شما را به گفتگوی خبرنگار کلاس بیست با این جوان نخبه گلستانی جلب می کنیم.

------------------------------------------

لطفا به طور کامل خود را معرفی کنید و سمت فعلی خود را عنوان کنید؟

عبدالاحد هلاکوئی از شهرستان گنبدکاوس –  بخش داشلی برون - روستای اوچ قویی. در حال حاضر دانشجوی دکتری تخصصی دانشگاه تهران هستم

در مقاطع تحصیلی قبلی چه رشته‌ای خواندید؟ در چه سالی و از کدام دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیلی شدید؟

از مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی آب گرایش آب زیرزمینی دانشگاه تهران در شهریور ۱۳۹۳ فارغ التحصیل شدم

نام واحد دانشگاهي و رتبه قبولي خود را ذکر نماييد.

در کنکور دکتری تخصصی نیمه متمرکز سال ۹۳ سراسری در رشته تحصیلی ام در بخش آزمون با کسب نمره ۹۷ از ۱۰۰ رتبه اول و در بخش مصاحبه که دانشگاه تهران را انتخاب کرده بودم رتبه اول را کسب کردم.

از کی تصمیم گرفتید برای این رشته در دکتری بخوانید؟ یعنی از اول می‌دانستید این مسیر را ادامه می‌دهید یا مثلا اپلای می‌کنید و از ایران می‌روید یا به همین مقطع بسنده خواهید کرد؟

دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد که بودم قصد ادامه تحصیل داشتم ولی بدلیل محدودیت ظرفیت پذیرش دکتری امیدوار به قبولی نبودم. پیگیر پذیرش از خارج هم بودم ولی بدلیل مسائلی مقدور نبود برای ادامه تحصیل به خارج بروم. در صورت مهیا شدن شرایط برای مقطع بالاتر اقدام خواهم کرد.

آيا براي اولين بار است در آزمون دکتري شرکت کرده ايد؟

سال قبل هم آزمایشی شرکت کرده بودم.

برای آزمون دکتری چه منابعی را مطالعه کردید؟

منابعی که مطالعه کردم بیشتر کتابهای مرجع در رشته مهندسی آب بودند، ولی از کتابهای کنکوری استفاده ایی نکردم جز یکی دو مورد.

چقدر از زمان خود را صرف مطالعه برای آزمون دکتری کردید؟

به نظرم اصولا برای داوطلب آزمون دکتری بایستی با ۶-۷ سالی که در زمینه رشته خود مطالعات پایه ایی داشته نیازی به مطالعه دقیق نیست و صرفاً جهت یادآوری برخی مطالب خاص و فرمولها لازم است به کتابها و منابع مراجعه کند. بخاطر همین موضوع، مطالعات عادی خودم را داشتم ولی یکی دو هفته قبل از کنکور سعی کردم فرمولها و مطالب خاص رو مروری بکنم.

مشاوره و برنامه ريزي تا چه اندازه در رسيدن به موفقيت در آزمون مقطع دکتري مؤثر مي باشد؟

قطعا داشتن برنامه مسنجم و منطقی و همچنین مشورت با کسانی که در سالهای گذشته در کنکور دکتری موفق به قبولی شده اند بسیار مفید بوده و من هم با برخی از این افراد در تماس بوده ام.

در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشتید؟

تابحال در تمامی کنکورهایی که شرکت کرده بودم (کنکور سراسری- کنکور کارشناسی ارشد و همچنین در کنکور دکتری)، کلاسهای آمادگی کنکور یا آزمونهای موسسات شرکت نکردم. حتی تا حد امکان از کتابها و جزوات کنکوری استفاده نکرده ام.همیشه به کتابها و منابع امتحانی متکی بوده ام. به جز برخی موارد خاص که تعداد انها هم انگشت شمارند.

آیا توقع داشتید درآزمون دکتری چنین رتبه ای را کسب کنید؟ از چیزی که فکر می‌کردید چقدر فاصله دارید؟

انتظار کسب چنین رتبه ای را نداشتم ولی ناامید از کسب رتبه های برتر هم نبودم. با مشاوره کسانی که در سالهای قبل پذیرفته شده بودند با کسب نمره ۸۰ از ۱۰۰ آزمون کتبی می توان انتظار داشت که رتبه زیر ۳ را کسب کرد.  

در صورتي که در آزمون قبول نمي شديد، آيا باز هم در آزمون دکتري شرکت مي کرديد؟

سعی ام بر این بوده که در سازمان مرتبط با رشته تحصیلی ام استخدام بشوم یا کاری در این زمینه را شروع بکنم. در هر صورت شرکت میکردم ولی نه به صورت جدی.

چه تکنيک هايي را براي موفقيت در مصاحبه دکتري به داوطلبين پيشنهاد مي کنيد؟

تمرکز بر موضوع خاص در رشته تحصیلی خود و ارائه نتایج پژوهشهای خود بصورت مقالات علمی و پژوهشی یا ISI، تلاش بر بدست آوردن برخی از مدارک تاثیرگذار مثل مدرک زبان انگلیسی، حفظ آرامش در جلسه مصاحبه.

مهمترین عامل موفقیت شما چه کسی یا کسانی بودند؟

یاری خدا و حمایت خانواده عزیزم

کسانی که بخواهند از تجربیات شما استفاده کنند از چه طریقی می توانند ارتباط برقرار کنند؟

با آدرس ایمیل a.halakoo@gmail.com تماس بگیرند.

چه فراز و فرودهایی را در حین تحصیل تجربه ‌کردید؟

به علت شرایط اقتصادی خانواده ام، بیشتر وقتم صرف کار و تامین هزینه های زندگی و والدینم می شود و باعث کاهش کیفیت تحصیلم می شود.

چه انتظاری از مسئولین دارید؟

انتظاری که از مسئولین شهرم داشتم پیام تبریک بود و بس. اما دریغ از یک اس ام اس(پیامک). حتی از استانداری محترم هم تقاضای وقت ملاقات داشتم که هنوز به درخواستم جوابی نداده اند. انتظار دیگرم از مسئولین این است که به پژوهش بها بدهند. دانشجویان دکتری، سهم زیادی در تولید علم دارند. از دولت انتظار این است که ردیف بودجه ایی برای حداقل دانشجویان دکتری روزانه در نظر بگیرند تا بتوانند با دغدغه کمتر و با آرامش فکری بیشتری پژوهشهای خود را به ثمر بنشانند. امیدوارم بتوانم با یاری مسئولین در آینده نزدیک بتوانم در خدمت نشر علم و پیشرفت کشورم باشم.

از اینکه در این گفتگو شرکت کردید سپاسگذارم  وبرایتان آرزوی موفقیت روزافزون دارم.

و من هم از اینکه بنده را برای مصاحبه انتخاب کردید متشکرم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

احمد

چرا مسئولین محترم استانی از همچنین نخبگانی حمایت نمی کنن حتی به بیجاره تبریک هم نگفتنبه خاطر همین کاراشونه که نخبگان به خارج میرنمیدونستین بهترین مهندسان و دانشمندان کشورهای آمریکایی و اروپایی ، ایرانی هستن

0
0
پاسخ
1393-08-25 11:12
س . محبی

البته گلایه مندی تمامی دانشجویانی که دنبال علم هستند از مسئولین همین هایی هستش که آقای هلاکویی گفته ولی دریغ از گوش شنوا . مثالش میشه همون عدم درک ورزشکاران توسط مسئولین بخاطر نپوشیدن شرت ورزشی . یا مدارک دانشگاهی خودشون با تقلب هستش یا واقعا درس خونده هستن و علامه دهر . خدا به داد ما جوونا برسه .

0
0
پاسخ
1393-08-25 16:44
سید

سلام. درود برشما و تمامی مردم استان گلستان و نخبگان ان. متاسفانه جریان عدم توجه به نخبگان تحصیل کردگان در استان دارد استان را به یکی بیسوادترین استان در سطح ادارات تبدیل میکند. بزرگوار من هم مثل شما رتبه یک کنکور بودم. انقدر که .... بگذریم مجبور شدم به یک استان دیگه مراجعت کنم و اونجا مشغول بشم.

0
0
پاسخ
1393-08-25 20:42

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.