1393-07-23 12:58
1962
1
4312

استانداردهای اخلاقی از نگاه مردم علی آبادکتول + تصاویر

به بهانه روز استاندارد میان مردم شهرستان علی آبادکتول آمدیم تا نظر آن ها درباره استانداردهای اخلاقی را جویا شویم که در این بین با پاسخ های جالبی هم مواجه شدیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه ، در تهیه این گزارش سعی کرده ایم به سراغ اقشار مختلف برویم که البته باید بگوییم وقتی با پرسش ما درباره استانداردهای اخلاقی مواجه می شدند ابتدا تعجب می کردند که آیا رفتار انسان ها هم می تواند دارای استاندارد باشد؟!

درادامه نظرات شهروندان علی آبادی را درباره استانداردهای اخلاقی را با هم می خوانیم:


محمد علی مقدم: سلام کردن هنگام دیدار دوستان یکی از استانداردهای اخلاقی در دین اسلام است و وقتی یک مسلمان سلام می کند، باید پاسخ سلام او را با خوش رویی و احترام بدهیم.


رمضان سوخت سرایی: با مردم درست رفتار کنیم و با دیگران سرمسائل بی ارزش درگیر نشویم.

همچنین اگر شهروندی از ما سوالی پرسید با خوش رویی و در چارچوب رفتار اسلامی به او پاسخ بدهیم.


زهرا شیخ نظری: هر چیزی که باعث ناراحتی مردم نشود یک اخلاق خوب و استاندارد است لذا باید در ارتباط هایمان دل بدست آوریم و به حقوق دیگران احترام بگذاریم که همه ی این ها به نوعی استانداردهای اخلاقی را تشکیل می دهند.


موسی کمشی کمر: خوش رویی، خوش خلقی ، نظم و انظباط، رعایت حجاب اسلامی مردان و زنان، رعایت ادب در یک ارتباط، درست عمل کردن تحت هر شرایط را می توان مجموعه استانداردهای اخلاقی دانست که در آموزه های دینی ما نیز به آن ها تاکید شده است.


آرزو میر دیلمی: به نظر من استانداردهای اخلاقی مجموعه رفتارهایی هستند متعادل باشند، به عبارتی یک روز خوب و یک روز بد نباشد.

مهربانی و عطوفت، به مردم سخت نگرفتن. چه فروشنده، چه خریدار، چه دکتر، چه مهندس، چه مسئول و یا هرکس دیگه ای، به کسی سخت نگیریم.

احترام گذاشتن به خود نیز یک استاندارد اخلاقی هست، همچنین اعتماد به نفس کافی موجب اخلاق و کردار خوب می شود.


 

احسان رحیمی: می توان از اخلاق، رفتار، کردار و گفتار ائمه اطهار (ع) به عنوان یک چارچوب خوب و مستحکم برای معرفی استانداردهای اخلاقی بهره گرفت که این مساله با منطق انسانی هم برابری می کند.


فاطمه مهاجری: کسی که مودب باشد، وجدان داشته باشد، از نظر روحی و روانی سالم باشد، (فرضاً یه دختری می گوید می خواهم پسر باشم این جالب نیست و نوعی افراط و تفریط است)، شخصیت دوقطبی نداشته باشد که همیشه تغییر رنگ و هویت دهد، کنترل اخلاقی داشته باشد که رعایت این رفتارها اخلاق استاندارد را پدید می آورد.


نرگس قاسمی: هرکسی نظر شخصی و معیار خاص خودش را دارد، استاندارد من یک چیز است و مال کسی دیگر چیزی دیگر ، یکی با موضوعی با طمأنینه جواب می دهد یکی هم با خشونت و عصبانیت و پرخاشگری.

همچنین در خانه و ارتباط با خانواده برخورد خوب و صبر زیاد و در زمینه کار نیز روابط عمومی بالا، صبر و حوصله در برخورد با مراجعه کنندگان از مهارت های رفتاری مورد نیاز یک انسان است که تقویت این رفتارها ما را به استاندارهای اخلاقی نزدیکتر می کند.


مهنا اکبری: کضم غیظ خودش اخلاق را استاندارد می کند. بقیه اش خود به خود استاندارد می شود. استاندارد یعنی نه افراط نه تفریط

اخلاق استاندارد اخلاقی است که مطابق ارزش ها و هنجارهای جامعه باشد.


حسین جسمانی: خوش رویی، صبر و حوصله ، احترام به مشتری و دیگر شهروندان، هم من به مشتری نیازمند هستم و هم مشتری نیازمند بنده است ، باید رفتارمان تعادل داشته باشد تعادل اخلاقی مان را حفظ کنیم تا بتوانیم به استانداردهای اخلاقی دست یابیم.


صدیقه رجبی: اخلاق خوب باشد، بچه خوب تربیت می شود ، اخلاق خوب = زندگانی خوب، اخلاق بد = زندگانی بد لذا برای رفتارهایمان چارچوب داشته باشیم و این چارچوب چیزی نیست جز تعریف یک مجموعه رفتار به نام استاندارد اخلاقی.


قربان علی محمدی: صداقت، اخلاق خوب، صمیمیت با دیگران، صداقت با مشتری، سازش و خنده رویی از استانداردهای اخلاقی یک کاسب است.


عارفه پور رمضانی: در هر نکته از زندگی فرق بین انسان ها، انسانیت است، به فرد بستگی دارد که انسانیت را چگونه معنا و در زندگی اش پیاده کند، که سر مشق همه ی این ها، ایمان و تقوا است، اگر انسان خودش را پیرو ائمه (ع) بداند که جنسیت، مکان و شغل فرقی ندارد.

اگر با خدا بودید پادشاهی خواهید کرد ... ؛ پس استاندارد یعنی پیرو حضرت زهرا بودن، از امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پیروی کردن، پیرو شهدا بودن.

حسین (ع) را الگو قرار داده ، زینب وار گام برداریم تا خون حسین (ع) و حسینیان پایمال نشود تا همه چیز استاندارد باشد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

معصومه

سلام ، خدا قوتهیچ کدوم این عکس ها باز نمیشه !

0
0
پاسخ
1393-07-23 10:15

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.