1396-03-19 19:02
4663
0
40027
در گفت و گو با کارشناس ارشد زبان انگلیسی مطرح شد:

«کدینگ» شیوه ای نوین برای یادگیری زبان انگلیسی

کارشناس ارشد زبان انگلیسی استان گلستان با مطرح کردن روش «کدینگ» به عنوان شیوه ای نوین در یادگیری بهتر و سریعتر زبان انگلیسی، گفت: یادگیری زبان با اهداف و انگیزه افراد رابطه مستقیم دارد.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در عصر حاضر بر هیچکس پوشیده نیست. هم اکنون 80 درصد از مطالب موجود در اینترنت به زبان انگلیسی می باشند و این همان واقعیت «زبان بین المللی » را بیش از پیش در ذهن متبادر می سازد. بیش از یک 5/1 میلیارد نفر در دنیا به این زبان سخن می گویند و بیش از یک میلیارد نفر نیز در حال یادگیری این زبان در دنیا هستند.

بدون تسلط به زبان انگلیسی، ورود به حوزه های تجاری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در سطح بین المللی بسیار دشوار خواهد بود و لازمه فعالیت های بین المللی در دنیای کنونی آشنایی و تسلط به زبان انگلیسی می باشد و این یک واقعیت انکار ناپذیر است.

اما با وجود پیشرفت‌های علمی توسعه دانشگاه‌ها و گسترش دامنه تحقیق در کشور، متاسفانه ایرانیان هم‌چنان در فراگیری و به کارگیری زبان انگلیسی با مشکلات بسیار مواجه هستند.‌ به منظور آشنایی بیشر با شیوه های نوین زبان آموزش گفتگوی کوتاهی با مهدی شریعتی از مدرسان با سابقه زبان استان گلستان انجام داده ایم. وی کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی و همچنین دارای گواهینامه های بین المللی تدریس زبان از آکادمی آکسفورد سرت انگلستان و آکادمی ICS کانادا می باشد و چندین سال است که در آموزشگاه های مختلف استان به تدریس مشغول است.

چرا یاد گرفتن زبان دشوار است؟

یادگیری زبان بستگی به انگیزه و اهداف فرد دارد و هر قدر هدف برای فردی کم اهمیت تر و کمرنگ تر باشد، یادگیری دشوار تر خواهد بود. البته روش های یادگیری نیز در آموزش زبان بسیار مهم هستند و به عقیده بنده برای هر فرد باید از یک شیوه یا متد خاص استفاده کرد. چرا که افراد دارای قابلیت ها و توانمندی های مختلف هستند. 
 در مورد روش کدینگ که الان در همه جا از آن صحبت می کنند لطفا توضیح بدید.

یکی از روش های نوین یادگیری زبان روش کدینگ است. در این روش تصویر سازی برای یادگیری واژگان مخصوصا واژگان آکادمیک و مشکل مورد استفاده قرار می گیرد و زبان آموز با این روش در مدت زمان خیلی کم میتواند بین 50 تا 100 کلمه در روز حفظ کند. به این صورت که ما از طریق سرنخ سازی برای هر واژه مفهوم بهتر و قابل درک تری از هر واژه خواهیم داشت.

654245

چطور معانی واژه را بیاد بیاوریم؟

با شنیدن و یا دیدن واژه سرنخی که برای واژه درست کردیم را تداعی می کنیم و سپس معنی واژه را به یاد خواهیم آورد.

البته به شرط اینکه این سرنخ و تصویر سازی ذهنی درست انجام شده باشد. در حقیقت با این روش واژگان در حافظه بلند مدت ما خواهند رفت و میتوان گفت تا 80 درصد در به خاطر آوردن واژگان نسبت به روش های قبلی (فلش کارت و تکرار و تمرین زیاد و ....) بهتر عمل می کنیم.

فواید این روش چیست؟

این روش قدرت به دلیل سپاری واژگان را تا چند برابر افزایش می دهد و یادگیری واژگان را بسیار آسان تر می کند و مهمتر اینکه شما می توانید در روز 100 و یا حتی 200 واژه در روز را فرا بگیرید. به این صورت که شما با مشاهده یا شنیدن واژه کد واژه (رمز یا سرنخ) تداعی می شود و معانی آن را به خاطر می آورید. در واقع کد پلی هست مابین کلمه انگلیسی و معنی فارسی آن و به تدریج و مرور بیشتر کدها برداشته میشوند و شما براحتی میتوانید معنی فارسی کلمات را به یاد بیاورید.

فواید یادگیری این کلمات چیست؟

با یادگیری این واژگان که ب عنوان یکی از منابع اصلی آزمون های مختلف در کنکور سراسری، ارشد، دکتری و... هست، می توانید درصد بالایی را به درسی که تقریبا 80 درصد از داوطلبان از آن غافل هستند را به خود اختصاص دهید و همچنین می توانید مهارت شنیداری و درک مطلب خود را در مکالمات روزمره، تماشای اخبار، فیلم ها، خواندن مجلات و کتاب های مختلف افزایش دهید.

سخن پایانی

داشتن مهارت‌های ارتباطی کلامی و علمی از جمله اساسی‌ترین مهارت‌ها برای زندگی در عصر تکنولوژی به شمار می‌آید و در این میان زبان انگلیسی، به عنوان یکی از عمده‌ ترین ابزارهای ارتباط در بهره‌ گیری از منابع و مآخذ علمی و فنی، فن آوری‌های پیشرفته و نیز تعالی علمی، فرهنگی و اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کند.

در جهان امروز که با شتاب چشمگیر، تحولات فرهنگی، اجتماعی، علمی و صنعتی را پشت سر می‌گذارد و مردم دنیا ارتباطی اجتناب ناپذیر و دوسویه با یکدیگر دارند، دانستن زبان انگلیسی در حد مطلوب، دیگر یک تفنن نیست و یک «باید» محسوب می شود. زبان انگلیسی را باید زبان مشترک و ابزار ارتباط همه مردم جهان بدانیم. فلذا پیشنهاد می شود خانواده ها وقت و فرصت بیشتری برای آموزش زبان انگلیسی فرزندان خود در نظر بگیرند و تنها به مطالب درسی ارائه شده در کتب درسی اکتفا نکنند.

 گفت و گو: وحید حاج سعیدی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.