1400-04-28 21:05
1075
0
75445
حمیدی عنوان کرد؛

کاهش بیش از ٣٠ درصدر بارش های امسال در گرگان / لزوم تعیین تکلیف بیش از ۴ هزار حلقه چاه آب

فرماندار گرگان گفت: میزان بارش ها از ابتدای فروردین تا اواسط تیرماه ٣٣درصد کاهشی بوده که در مقایسه با دوره بلند مدت کاهش ٣٠ درصدی داشته است.

به گزارش گلستان ما، حمیدی فرماندار مرکز استان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اظهار کرد: میزان بارش ها از ابتدای فروردین تا اواسط تیرماه ٣٣درصد کاهشی بوده که در مقایسه با دوره بلند مدت کاهش ٣٠ درصدی داشته است.

وی افزود: جریان رودخانه ها نیز نسبت به سال گذشته کاهش ۵٣ درصدی را تجربه کرده و آبخانه های کم عمق نیز نسبت به دوره ی مشابه در سال گذشته حدود ٢٠٠ میلیون متر مکعب کاهشی بوده است.

حمیدی با اشاره به این که در حال حاضر ٩ هزار و ٩٩۵ حلقه چاه در شهرستان وجود دارد، اذعان داشت: تعداد پنج هزار و ۴۵٠ حلقه، مجوز و پروانه بهره‌برداری دارند و مابقی تعیین تکلیف نشده است.

وی در ادامه تاکید کرد: به دلیل مشکلات آبی و کمبود های ناشی از آن، لزوم تعیین تکلیف هر چه سریعتر چاه های غیرمجاز باید در دستور کار شرکت آب منطقه ای قرار گیرد.

فرماندار گرگان خاطرنشان کرد:از مردم نیز انتظار می رود در شرایط کنونی و با توجه به کاهش بارندگی و معظل خشکسالی، از حفر چاه های غیر مجاز خودداری کرده در غیر اینصورت در صورت شناسایی با دستور مقامات محترم قضایی پلمب خواهند شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.