1393-06-06 10:07
2034
0
1858
مدیر حوزه علمیه استان گلستان؛

دستگاه‌های اجرایی می‌توانند زیبایی های اسلام را به جهان نشان دهند

مدیر مرکز حوزه های علمیه استان گلستان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در جمع کارکنان شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه گلستان گفت: در اسلام آنقدر زیبایی وجود دارد که تمام دنیا شیفته این دین بزرگ الهی می‌شوند. مدیران دستگاه‌های اجرایی با رفتار خود می‌توانند این زیبایی ها را به جهان نشان دهند.

 به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان؛ حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ملکی با اشاره به فلسفه نامگذاری هفته دولت در کشورهای مختلف گفت: بسیاری از کشورها به دنبال در نظر گرفتن یک مناسبت برای هفته دولت هستند اما در کشور اسلامی ما سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، دو تن از سران کشور، فلسفه شکل‌گیری هفته دولت قرار گرفته است و این نشان از این دارد که در کشور ما شهادت را ارج می‌نهند. از همین‌جاست که باید متوجه ارزشی بودن کشور اسلامی مان شویم.

عضو شورای حوزه علمیه استان گلستان در ادامه با اشاره به فضایل اخلاقی شهید رجایی افزود: ادبیات شهید رجایی ادبیات اسلامی بود، وی هیچگاه از زندگی ساده خود عدول نکرد.

مدیر مرکزحوزه های علمیه استان گلستان در ادامه گفت: اگر به دنبال اسلامی‌ شدن هستیم باید ابتدا از خود شروع کنیم. کسی که با هر قلم و دستورش میلیاردها تومان از بیت المال اتلاف می‌شود و ادعای ساده زیستی نیز می‌کند هیچ خیری از زندگی و آخرت نمی‌برد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ملکی اظهار داشت: باید همانطور که به اموال شخصی خود اهمیت می‌دهیم در حفظ و نگهداری اموال ادارات و بیت المال بسیار حساس‌تر باشیم.

وی با اشاره به سخن امیرالمومنین (ع) که می‌فرماید: «عدالت در سخن راحت ترین کار و در مقام اجرا سخت ترین کار است» افزود: رعایت نکردن حق مردم و توجه به افراد خاص در امورات اداری و امتیازات، باعث دلسردی مردم از دولت اسلامی می‌شود و این موضوع با ارزشی بودن دولت جامعه اسلامی منافات دارد.

مدیر مرکز حوزه های علمیه استان گلستان تصریح کرد: هدف اصلی تشکیل حکومت اسلامی به فرموده امام خمینی (ره) تنها اسلام است. اگر به دنبال جامعه و حکومت اسلامی هستیم آنقدر زیبایی در اسلام وجود دارد که تمام دنیا شیفته این دین بزرگ الهی می‌شوند. مدیران دستگاه‌های اجرایی با رفتار خود می‌توانند این زیبایی ها را به جهان نشان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ملکی اظهار امیدواری کرد: انشاالله این دولت که نام خوبی را با عنوان اعتدال برای خود برگزیده است بتواند کاستی‌های گذشته را جبران کند و سبک زندگی اسلامی را در جامعه رواج دهد.

وی در ادامه افزود: اگر سبک زندگی مردم اسلامی باشد در ازدواج، اشتغال، امورات فرهنگی و اجتماعی و غیره مشکلاتمان برطرف می‌شود.

عضو شورای حوزه علمیه استان گلستان عنوان کرد: آسیب‌هایی که جامعه ما می‌بیند مربوط به آن قسمتی است که از دستورات اسلام فاصله می‌گیریم. متاسفانه افراد زیادی در دنیا هستند که اسلام را به نوعی دیگر جلوه می‌دهند و خیلی ها فریب آن‌ها را می‌خورند. اما اگر دستورات اسلام به معنای واقعی اجرا شود بهترین تاثیر را در جهان خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ملکی گفت: زمانی که حضرت حجت (عج) ظهور کنند و تشکیل حکومت دهند، خصوصیات و رفتار حکومت ایشان آنقدر تاثیرگذار است که تمام جهان مجذوب و شیفته دین خدا می‌شوند.

وی در پایان ضمن تشکر از دولت اعتدال به جهت خدمات ارائه شده ابراز داشت: خواست ما از دولت جمهوری اسلامی در جهات مختلف این است که احکام اسلامی را اصل قرار دهد و در این راه حوزه های علمیه با وجود پتانسیل مناسب، آماده تعامل و همکاری بیشتر با دولتمردان می‌باشند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.