1398-08-16 08:46
2316
1
66182
در دولت تدبیر و امید؛

گالیکش ۷۸۵ روز بدون معاون فرماندار و بخشدار / مسئولین سیاسی گالیکش بی‌تجربه و ناکارآمد

خدمات‌رسانی به شهروندان گالیکشی در دولت تدبیر و امید با نداشتن ۷۸۵ روزه معاون فرماندار و بخشدار با مشکل روبرو شد.

به گزارش گلستان ما، یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۴ خردادماه ۱۳۹۲ برگزار شد که طی آن دکتر «حسن روحانی» به‌عنوان هفتمین رئیس‌جمهور ایران برگزیده شد.

دولت تدبیر و امید کار خود را از ۱۲ مردادماه آن سال آغاز کرد. پس از شروع به کار دولت، تغییرات تدبیر و امیدی در گلستان با انتصاب «حسن صادقلو» به‌عنوان استاندار گلستان در مهرماه سال ۱۳۹۲ آغاز شد.

گالیکش نیز جز اولین شهرستان‌های گلستان بود که به‌قطار تغییرات دولت تدبیر و امید پیوست و ر‌وز شنبه ۲۴ اسفندماه سال ۹۲ «حسن خسروی» که از نیروهای اصلاح‌طلب گالیکش است را به‌عنوان دومین فرماندار گالیکش جانشین «رحمان صباغیان» دید.

طبیعتاً باروی کار آمدن خسروی تغییرات در گالیکش نیز باید انجام می‌گرفت.

«علیرضا آگاهی» که پیش‌ازاین در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بانک انصار مشغول خدمت بوده در تاریخ ۱۸ خردادماه سال ۹۰ تا پایان زمان حکم خود در تاریخ ۱۳ مردادماه سال ۹۳ به‌عنوان نخستین بخشدار بخش لوه شهرستان گالیکش انجام‌وظیفه کرد.

آگاهی نخستین مسئول سیاسی گالیکش بود که پس از تغییر فرماندار به‌قطار تغییرات پیوست. باوجوداینکه آگاهی در ۱۵ ماه اول و یک ماه و نیم پایانی خدمتش در بخشداری لوه هیچ‌گونه حقوقی از دولت دریافت نکرد حاضر بود تا زمان معرفی بخشدار جدید بدون دریافت حقوق مشغول به کار باشد تا کار و امورات مردم زمین نماند اما پیگیری و همتی از سوی مسئولین شهرستانی و شخص فرماندار برای این موضوع دیده نشد و خسروی موافق رفت آگاهی بود تا لوه ۱۷۸ روز بدون بخشدار منتظر معرفی بخشدار جدید بنشیند.

این در حالی است که خسروی دو سال پس از بازنشستگی و اتمام حکم فرمانداریش به لطف دوستان فرادستی با تلاش بسیار موفق به تمدید حکم و تکیه مجدد بر کرسی فرمانداری گالیکش شده بود.

باگذشت ۱۷۸ روز از خداحافظی علیرضا آگاهی با بخشداری بخش لوه، روز پنجشنبه ۹ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۳ سید غلام‌رضا قاضوی که پیش از خسروی اصلی‌ترین گزینه فرمانداری گالیکش بود باسابقه‌ی ۲۶ سال خدمت در وزارت جهادکشاورزی و وزارت کشور به‌عنوان دومین بخشدار تاریخ بخش لوه شهرستان گالیکش معرفی شد.

پرونده تغییرات تدبیر و امید در گالیکش باز بود تا در تاریخ ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳ «حسین بای» کارمند فرماندار رامیان و از همشهریان استاندار وقت به‌عنوان معاون فرماندار گالیکش به‌جای « جلیل صفی‌الحسینی» به حسن خسروی تحمیل شد.

صفی الحسینی در كارنامه کاری خود با ۴ فرماندار شرق گلستان کارکرده بود؛ همچنین معاون کمیته انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان، بیش از ۲۰ سال سابقه در آموزش‌وپرورش، ۵ سال بخشدار گالیکش و بیش از ۳ سال به‌عنوان معاون فرماندار این شهرستان را در کارنامه خود داشت.

با ویژگی‌های خاص فرماندار، بای و خسروی هیچ‌گاه برای پیشبرد کارها در امورات نتوانستند مکمل یکدیگر شوند.

بسیاری بای را باتوجه به تجارب وزارت کشوریش آگاه به امور و توانمندتر از خسروی در فرمانداری گالیکش می‌دانستند.

اختلاف این دو زمانی که بای توأمان معاون فرمانداری بود و امورات بخشداری بخش لوه را انجام می‌داد بر سر برداشت بی‌رویه شرکت پانیر از رودخانه دوغ بالا گرفت، بای نتوانست این سیستم مدیریتی را تحمل کند و کارشناسی آرد و نان فرمانداری گنبدکاووس را به معاونت فرمانداری گالیکش ترجیح داد و با دلخوری گالیکش را ترک کرد.

بای اواخر بهمن‌ماه ۹۳ گالیکش را به مقصد گنبدکاووس ترک کرد تا در تاریخ ۱۷ آذرماه ۱۳۹۴ ایوب ابوالتختی دوست و همراهوصمیمی حسن خسروی از بخشداری بخش مرکزی این شهرستان به‌عنوان معاون سیاسی فرمانداری گالیکش معارفه شود.

ازآنجایی‌که خسروی و ابوالتختی تجربه برگزاری انتخابت را نداشتند در روز ۱۷ آذرماه در آیین معارفه ابوالتختی؛ استانداری گلستان بخشداری بخش مرکزی گالیکش را به حمیدرضا نیازی و بخشداری بخش لوه را به محمد حیدری صدر واگذار کرد.

با رفتن بای و آمدن ابوالتختی گالیکش ۲۹۳ روز را بدون معاونت فرمانداری سپری کرده بود.

سید غلامرضا قاضوی نیز یکم آذرماه ۱۳۹۴ با علم به اینکه ابوالتختی به‌عنوان معاون فرماندار معارفه می‌شود و جایگاه او بالاتر و وی توانمندتر از ابوالتختی است بخشداری لوه را ترک کرد تا به‌عنوان معاون فرماندار آزادشهر معارفه شود تا بخشداری لوه مجدد ۱۷ روز تا آمدن حیدری صدر بدون بخشدار باشد.

پنجم فروردین در نخستین روز کاری سال ۱۳۹۶ بدون مقدمه قبلی «اسماعیل طوسی» بدون تشریفات اداری از شهرستان مینودشت جایگزین «محمد حیدری صدر» در بخشداری لوه شد تا فرد بی‌تجربه دیگری در گالیکش عهده‌دار مسئولیت شده باشد.

حمیدرضا نیازی در تاریخ ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۹۷ به‌عنوان بخشدار مرکزی کلاله معارفه شد تا بخشداری بخش مرکزی گالیکش ۲۰۱ بدون بخشدار اداره شود، ۱۵ آذرماه اسماعیل طوسی از بخشداری بخش لوه جایگزین نیازی در بخشداری مرکزی گالیکش شود. با وجود عملکرد بسیار ضعیف همگان فکر می‌کردند طوسی از گالیکش می‌رود اما در عین ناباوری مجدد در این شهرستان صاحب کرسی شد.

در تاریخ ۱۵ آذرماه ۹۷ علی‌اکبر اعتمادی‌فر نیز از استان خراسان شمالی به جای طوسی عهده‌دار بخشداری بخش لوه شد. بسیاری این پست را باج نماینده شرق گلستان به سیاسیون قدیمی گالیکش عنوان کردند.

ایوب ابوالفتحی ۳۱ شهریور به عنوان یک فرهنگی بازنشسته شد و با چند ماه تاخیر فرمانداری گالیکش را ترک کرد، بسیاری حضور ابوالتختی را که تجربه ای در وزارت کشور نداشت را در گالیکش بی تاثیر ارزیابی کردند. حال از آن زمان ۴۶ روز است کرسی معاونت سیاسی فرمانداری گالیکش در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی خالی شده است.

اعتمادی‌فر ۲۶ شهریورماه امسال بخشداری بخش لوه را به مقصد بخشداری گرم‌خان شهرستان بجنورد ترک کرد تا ۵۱ روز گذشته را بخشداری این بخش بدون بخشدار سپری کند. هیچ کس دلیل این مسئولیت ۹ ماه اعتمادی‌فر در گالیکش که سودی برای این شهرستان نداشت را متوجه نشد.

مسئولین سیاسی گالیکش بی‌تجربه و ناکارآمد

با وجود توانمندی‌های بسیار نیروی انسانی در گالیکش سوم مهرماه ۱۳۹۷ حسین مایلی دوست و همکار هاشمی استاندار وقت گلستان به‌عنوان سرپرست فرمانداری گالیکش معارفه شد، با گذشت یک سال هنوز مایلی به‌دلیل عملکرد ضعیف نتوانسته اعتماد مسئولین استانی و کشوری (شنیده‌های تایید نشده حکایت دارد طی چند نوبت مایلی نتوانسته نمره قابل قبولی برای دریافت حکم فرمانداری کسب کند) را برای دریافت حکم مسئولیت فرمانداری گالیکش جلب کند.

حکم سرپرستی مایلی و کرسی خالی بخشداری بخش لوه و معاونت سیاسی فرمانداری باتوجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم قطعا می‌تواند برای گالیکش ایجاد مشکل کند.

این روزها گالیکش منتظر معرفی بخشدار بخش لوه، معاون سیاسی و باتوجه به عملکرد ضعیف فرماندار معرفی فرماندار جدید از سوی حق‌شناس استاندار گلستان است.

شنیده می‌شود میرزایی مدیرکل حراست استانداری گلستان جایگزین حسین مایلی در فرمانداری گالیکش می‌شود.

همچنین عنوان می‌شود سید غلام قاضوی از معاونت عمرانی فرمانداری گالیکش جایگزین ایوب ابوالتختی در معاونت سیاسی می‌شود.

اسماعیل طوسی نیز با عملکرد ضعیف که از در بخشداری مرکزی و لوه که از وی به عنوان سلطان بازدید و نه کارآیی در گالیکش یاد می‌شود جایگزین سید علامرضا قاصوی در معاونت عمرانی خواهد شد. از احمد آدینا بخشدار بخش مرکزی گنبد کاووس نیز به‌عنوان رقیب طوسی برای تکیه‌زدن بر کرسی عمرانی فرمانداری گالیکش نام برده می‌شود.

از عاشور فارسیان شهروندان گالیکشی شاغل در گنبدکاووس به‌عنوان جایگزین طوسی در بخشداری بخش مرکزی یاد می‌شود.

همچنین گفته می‌شود بخشداری بخش لوه به غراوی از شهرستان گنبدکاووس واگذار می‌شود تا این کرسی که طی ۵۰ روز گذشته خالی بوده دارای مسئول شود. این انتصاب را نوشابه بازکردن غراوی نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی برای اقوامش ارزیابی می‌کنند.

احتمال اینکه قاضوی در معاونت فعلی عمران بماند و یا از گالیکش با اعلام انصراف از کارکردهای بی‌برنامه و عدم تفویض اختیار که از سوی فرماندار باید داشته باشد و ندارد و نمی‌تواند پاسخگوی به‌حق مردم به‌ویژه شهروندان و دهیاران باشد و این توانایی را در خود احساس می‌کند ولی دست بسته است شهرستان را ترک کند هم دور از انتظار نمی‌باشد.

باوجود اینکه گالیکش نیروهای توانمندی برای تکیه بر کرسی‌های سیاسی این شهرستان دارد اما برخی افراد و گروه‌های سیاسی این شهرستان که در دولت تدبیروامید تاثیرگذار انتخاب مسئولین در گالیکش هستند، در صورت نداشتن نیرو از خود حاضر به انتصاب نیروی غیربومی ضعیف در گالیکش هستند تا اینکه فرد توانمندی از شهروندان گالیکشی در این شهرستان مسئولیت بگیرد که از اقوام و نزدیکان آن‌ها نباشد.

احمد ابراهیمی را در گالیکش ندیدند

احمد ابراهیمی کارمند جوان و پرتلاش فرمانداری گالیکش است که هر گاه کرسی از مسئولیت بخشداری و فرمانداری گالیکش خالی می‌شود با حکم داخلی و موقت فرماندار عهده‌دار این مسئولیت می‌شود تا امورات شهروندان زمین نماند.

متاسفانه این تلاش‌ها به‌دلیل اینکه ابراهیمی به گروه‌های سیاسی وصل نبوده چشم مسئولین استانی و گروه‌های سیاسی شهرستان را نگرفته که وی را عهده‌دار مسئولیت در گالیکش کنند.

تلاشهای ۲۰۱ روزه پس از رفتن نیازی در بخشداری مرکزی و ۵۰ روز گذشته در بخشداری لوه گوشه‌ای از فعالیت این نیروی جوان و انقلابی در گالیکش بوده اما شنیده می‌شود باوجود اینکه چند نوبت برای عهده‌دار شدن بخشداری بخش مرکزی و لوه گالیکش کاندیدا شده و مصاحبه انجام داده با مخالفت حمیدرضا چوبدار مدیرکل سیاسی استانداری گلستان مواجه شده، مخالفتی که به اعتقاد بسیاری نه از نگاه کارشناسی که انگیزه شخصی باید آن را تفسیر کرد.

حال باید دید تغییراتی که قرار است تا آخر آبان‌ماه امسال در گالیکش انجام گیرد اسیر بازی‌های سیاسی و انتصاب افراد ضعیف غیربومی به مانند گذشته در این شهرستان می‌شود یا نیروهای توانمند و انقلابی از فرزندان گالیکش عهده‌دار مسئولیت در این شهرستان خواهند شد. امید است استاندار گلستان با انتخاب درست، خسارت‌های ۶ سال گذشته دولت تدبیروامید در گالیکش را در این حوزه متوقف کند تا بیش از این گالیکش متضرر نشود.

 

  • منبع خبر : نیلکوه

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.