1398-02-11 17:57
736
0
62942
در همایش گرامیداشت روز ملی شورا و کارگر در گالیکش عنوان شد؛

کشاورزان و ‌کارگران زحمتکش ستون فقرات کشور و نظام هستند/ تلاش داریم رأی اعتماد مردم را با خدمت صادقانه پاسخ دهیم

همایش گرامیداشت روز ملی شوراها و روز کارگر با حضور فرماندار شهرستان، امام‌جمعه، معاون عمرانی فرماندار، بخشدار مرکزی، اعضای شورای شهر و شهردار گالیکش، برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولین بسیج کارگری شهرستان در محل سالن اجتماعات شهرداری گالیکش برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، فرمانداری گالیکش در این همایش ضمن تبریک به مناسبت روز ملی شوراها و همچنین روز کارگر اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و پسندیده‌ترین اتفاقاتی که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در کشور صورت گرفت، شکل‌گیری شوراهای اسلامی بود که نهادی برگرفته از آموزه‌های دینی و باریشه قرآنی است.

nilkooh3433 1

حسین مایلی افزود: مبحث شورایی یک موضوع کاملاً مشاوره‌ای و بر مبنای خرد جمعی است و درصورتی‌که به‌درستی فعالیت کند، اعتماد عمومی و تعامل اجتماعی در جامعه را نیز نتیجه خواهد داد.

وی اضافه کرد: توجه به حقوق شهروندی به‌صراحت در قانون اساسی کشور ما لحاظ شده است و همه دستگاه‌ها، نهادها و مؤسسات دولتی و غیردولتی موظف به اجرای آن قوانین هستند.

فرماندار گالیکش ادامه داد: در دولت تدبیر و امید سعی بر آن است تا با کوچک‌تر کردن دولت و تمرکززدایی، برخی از امور و مدیریت‌ها به مؤسسات و تشکل‌های غیردولتی و مردم‌نهاد واگذار شود تا از این طریق بتوان نقش مردم را نیز در اداره کشور برجسته‌تر از گذشته نشان داد.

مایلی بیان کرد: انتظار ما به‌عنوان نمایندگان دولت از شوراهای اسلامی و شهرداران این است که در مقابل مطالبات و خواسته‌های به‌حق مردم و شهروندان پاسخگو باشند و شفافیت را سرلوحه امور خویش قرار دهند.

وی با اشاره به فرارسیدن روز کارگر گفت: جامعه کارگری در هر کشوری جزء پاک‌ترین، زحمتکش‌ترین و مظلوم‌ترین اقشار است که با تلاش و کوشش خود چرخه‌های اقتصادی یک کشور را به حرکت وا‌می‌دارد.

مایلی خاطرنشان کرد: کارگران علی‌رغم تمام سختی‌ها و مشکلاتی که با آن مواجه‌اند، انسان‌های قانع و شریفی هستند که به کمترین‌ها بسنده می‌کنند، لذا شایسته نیست که در پرداخت حقوق و حق‌الزحمه این قشر خدوم کوتاهی و قصور صورت گیرد.

فرماندار گالیکش یادآور شد: کارفرمایان، صاحبان مشاغل و کار و نیز کارشناسان مرتبط با حوزه کار و کارگری در مواجهه با مردم و کارگران زیر‌دست خود نهایت عزت و احترام را داشته و آنان را تکریم نمایند.

مایلی گفت: شهرداری‌ها و سایر کارفرمایان در جذب نیروی کار از افراد توانمند، متخصص، کاردان و ذی‌صلاح استفاده کرده و از هرگونه تبعیض و تبانی جداً پرهیز نمایند.

فرماندار گالیکش با اشاره به سال رونق تولید و موضوع تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ایران اسلامی صورت گرفته است، افزود: تحریم‌های اقتصادی علیه کشور ما مقوله جدیدی نیست که ملت ایران با آن بیگانه باشند، بلکه در طول چهار دهه انقلاب، استوار و مصمم‌تر از گذشته ایستاده‌اند و به حول و قوه الهی این دوره سخت را نیز با سربلندی پشت سر خواهد گذشت.

مایلی عنوان کرد: رضایت‌مندی مردم و خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان، یکی از مؤلفه‌های اصلی توسعه پایدار در حوزه شهری است.

nilkooh3433 1

کشاورزان و ‌کارگران زحمتکش ستون فقرات کشور و نظام هستند

شهردار گالیکش نیز در این همایش کار را مایه حیات و نشاط جامعه و کارگران زحمتکش را پیشگامان این عرصه دانست و افزود: دو قشر زحمتکش کشاورز و ‌کارگر به‌عنوان ستون فقرات کشور و نظام هستند.

رمضانعلی خسروی خطاب به کارگران حاضر در جلسه افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری امسال سال «رونق تولید» است و  بر اساس خط‌مشی ترسیم‌شده از طرف بنده و اعضای شورای اسلامی شهر گالیکش نیاز است که تلاش بیشتری بکار ببریم تا در تحقق شعار سال گامی برداشته باشیم.

وی گفت: ما در شهرداری و با شورای اسلامی شهر در بحث پایدار نمودن درامدها برنامه‌های خوبی پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کردیم که همکاری و همراهی شما بزرگواران عرصه کار و تلاش را می‌طلبد.

شهردار گالیکش جهت ایجاد و انتقال حس صمیمیت بین خود و کارکنان  مثال پدر و پسری را عنوان کرد و‌ گفت: همان‌گونه که در یک خانواده پدر از پسر و متقابل پسر از پدر توقعاتی دارند، در خانواده بزرگ شهرداری بین کارکنان و مدیران یک سری توقعات دوجانبه جاری است، توقع من از شما تلاش شماست و توقع به‌حق شما معیشت و رفاه شماست که تاکنون همیشه در اولویت اصلی ما بوده و هست.

خسروی همچنین در باب اهمیت جایگاه شورا به احادیث و کتب دینی چون قران و نهج‌البلاغه استناد نمود و افزود: طبق اصل یک‌صدم قانون اساسی برای پیشبرد امور و تسریع در کارها اداره امور مردم به خودشان واگذارشده است. بنابراین شورای شهر ثمره مردم‌سالاری دینی و پیشبرد امور به دست خودشان  است.

وی افزود: هر اقدام مثبت و ارزنده‌ای که در شهر اتفاق افتاده، مدیون زحمات پیگیری‌ها، مشورت‌ها و پشتیبانی شورای اسلامی است.

nilkooh3433 1

تلاش داریم رأی اعتماد مردم را با خدمت صادقانه پاسخ دهیم

رئیس شورای اسلامی شهر گالیکش نیز گفت: ما مسئولین یکی از اعمال صالحی که می‌توانیم انجام دهیم خدمت به مردم است که خداوند توفیق آن را عطا فرموده است، اگر بتوانیم در این مسئولیت خدمتگزار باشیم دچار خسران و زیان نشده‌ایم.

حمیدرضا خانی راد افزود: همواره تلاش بنده و همکارانم در شورای اسلامی شهر این بوده است که خدمتگزار شهروندان باشیم و رأی اعتماد مردم را با خدمت صادقانه به آن‌ها پاسخ دهیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از اعضای شورای اسلامی شهر و نیروهای کارگری شهرداری گالیکش با اعطای تقدیرنامه و هدایایی تجلیل و تقدیر صورت گرفت.

nilkooh3433 1

nilkooh3433 1

nilkooh3433 1

nilkooh3433 1

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.