1399-04-05 10:03
974
0
69147
رئیس مرکز بهداشت و درمان گالیکش:

نزدیک به 10 هزار گالیکشی در گروه پرخطر کرونا قرار دارند

رئیس مرکز بهداشت و درمان گالیکش گفت: حدود 10 هزار نفر از جمعیت شهرستان گالیکش در گروه پرخطر قرار دارند که در صورت عدم رعایت پروتکل بهداشتی امکان ابتلا به بیماری کرونا در آنها بسیار زیاد است.

به گزارش گلستان ما، حسن رحیم‌زاده اظهار کرد: در موج نخست شیوع کرونا در شهرستان با اعمال مسائل بهداشتی و رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم و مسوولان شاهد وضعیت سفید در گالیکش بودیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در خردادماه امسال با عدم رعایت مردم در مسائل بهداشتی و سهل‌انگاری در فاصله‌گذاری اجتماعی وضعیت گالیکش قرمز شده است.

رئیس مرکز بهداشت و درمان گالیکش ادامه داد: از اسفندماه سال گذشته تاکنون 222 نفر در این شهرستان بستری شدند که در حال حاضر 25 نفر در بیمارستان بستری بوده که از این تعداد تست 6 نفر از بیماران به کرونا مثبت بوده است.

رحیم‌زاده خاطرنشان کرد: از اسفندماه سال گذشته تاکنون 34 نفر در شهرستان فوت کردند که تست 14 نفر از این افراد مثبت بوده و مابقی نیز علائم کرونا در آنها مشاهده شده است.

وی با اشاره به انجام تست کرونا در مراجعان به درمانگاه‌ها و مراکز پزشکی گفت: از حدود 20 روز گذشته تمام مراجعان‌کنندگان سرپایی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها تست کرونا می‌شوند که از 110 نمونه تست انجام شده، تست کرونا 30 نفر بدون داشتن هیچ‌گونه علائم مثبت اعلام شده است.

رئیس مرکز بهداشت و درمان گالیکش بیان کرد: با توجه به آزمایشات به عمل آمده پیش‌بینی می‌شود 30 درصد جمعیت بدون داشتن علائم خاص کرونا گرفته و بهبودی در آنها حاصل شده است.

رحیم‌زاده بروز علائم جدید بیماری کرونا را اسهال و استفراغ بیان کرد و افزود: مراجعه‌کنندگان مبتلا به این بیماری عموما با علائم دل درد، اسهال و استفراغ به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که اغلب آنها دارای تست مثبت کرونا هستند.

وی با اشاره به تعداد زیادی از جمعیت شهرستان در گروه پرخطر گفت: در حال حاضر 2 هزار و 600 نفر از جمعیت شهرستان دارای فشارخون، یک‌هزار و 500 نفر مبتلا به دیابت، 70 نفر دارای بیمار کلیوی و قلبی عروقی و 5 هزار و 600 نفر سالمند هستند که در گروه پرخطر قرار دارند و امکان ابتلای آنها به این بیماری نسبت به سایر افراد بیشتر است.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.