1398-11-02 10:34
1307
0
67235
استاندار گلستان در شورای اداری گالیکش:

مشکلات شهرستان گالیکش پیگیری می شود

استاندار گلستان گفت: در بازدیدهای به‌عمل‌آمده، مسائل و مشکلات شهرستان در حوزه‌های مختلف مطرح شد که این مشکلات به‌صورت مصوب در دستور کار و پیگیری قرار گرفت تا رفع شود.

به گزارش گلستان ما، هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان گالیکش روز گذشته با حضور هادی حق شناس استاندار گلستان برگزار شد.

فرماندار گالیکش: عدم استقرار بسیاری از ادارات، مشکل اصلی خدمت‌رسانی به مردم گالیکش است

علی‌اصغر میرزایی در این جلسه گفت: شهرستان گالیکش قبل از پیروزی انقلاب اسلامی درراه پیروزی انقلاب مجاهدت‌های بسیاری انجام داده و میزبان سران بزرگ کشور همچون آیت‌الله مدنی، آیت‌الله هاشمی نژاد و مقام معظم رهبری بوده است.

وی با اشاره به قیام 12دی‌ماه سال 57 در این شهرستان افزود: قیام 12دی‌ماه گالیکش در تاریخ انقلاب ماندگار مانده و جزء حرکت‌های انقلابی به ثبت رسیده است.

میرزایی در ادامه بابیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف است، تصریح کرد: جاذبه‌های متعددی در شهرستان گالیکش وجود دارد که در سطح ملی و کشوری مطرح است و برای ایجاد ظرفیت‌های مختلف نظیر گردشگری و بخصوص جذب گردشگران خارجی نیاز به اعتبارات ویژه داریم.

وی با اعلام 94 درصدی نرخ باسوادی در گالیکش اضافه کرد: در حال حاضر 11 هزار و 700 دانش‌آموز در 114 آموزشگاه و 488 کلاس درس و 700 دانشجو در دو دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

فرماندار شهرستان گالیکش 70 درصد از اراضی شهرستان را در حوزه جنگل و مرتع بیان کرد و گفت: 24 هزار و 916 هکتار از اراضی شهرستان، کشاورزی و یک هزار و 150 هکتار نیز باغی بوده و 70 درصد اراضی در محدوده جنگل و مرتع قرار دارد.

امام‌جمعه گالیکش نیز در این جلسه اظهار کرد: مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته از مردم خواستند قوی باشند و در انتخابات پیش‌رو با حضور گسترده خود اقتدار و قوی بودن خود را به دشمنان نشان می‌دهند.

حجت‌الاسلام سید محمد دلبری افزود: همه اقوام در نظام جمهوری اسلامی ایران با وحدت و اتحاد زیر سایه ولایت بوده و هر آنچه مقام معظم رهبری به‌عنوان مسیر روشن‌بیان کنند، انجام خواهند داد.

وی با اشاره به شهادت سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: خون شهدا به‌ویژه شهید سردار سلیمانی سبب عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی‌شده و مردم با تمام قوا برای حفظ این عظمت و اقتدار در مقابل دشمن می‌ایستند.

امام‌جمعه گالیکش مقاومت وحدت را محور اصلی در شرایط کنونی برشمرد و گفت: با توجه به اتفاقات اخیر توسط دشمنان و در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همه ما باید مقاومت وحدت را سرلوحه و محور کار خود قرار دهیم.

امام‌جمعه اهل سنت «دهستان ینقاق» نیز در این جلسه بیان کرد: مسئولان نظام جمهوری اسلامی طوری برخورد نکنند که مردم احساس کنند حامی حزب، جناح و یا گروه خاصی هستند.

آخوند عبدالمجید آرمون افزود: وظیفه همه ائمه جمعه در کشور باید بصیرت افزایی باشد و در راستای تقویت وحدت گام بردارند.

وی ادامه داد: ائمه جمعه و روحانیون نباید در خدمت حزب و گروه خاصی باشند و تفاوتی بین شیعه و سنی قرار دهند.

استاندار گلستان: مشکلات شهرستان گالیکش پیگیری می شود

هادی حق‌شناس هم در این جلسه، بر تعامل و همکاری هر چه بیشتر و بهتر مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و مدیران شهرستانی تأکید کرد و افزود: همه مسائل مطرح‌شده مورد پیگیری مدیران استانی و شهرستانی قرار گیرد و موانعی که سبب عدم رفع این مشکلات می‌شود به‌صورت مکتوب به استانداری گزارش شود.

استاندار گلستان اظهار کرد: وظیفه دولت تأمین زیرساخت‌های مردم است، اما در دهه‌های اخیر تنوع مصرفی مردم بالا رفته و دولت و نظام منطبق با اعتبارات و منابع خود می‌تواند این زیرساخت‌ها را تأمین کند.

وی افزود: امید داریم با حضور برخی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در این جلسه و مطرح‌شدن مشکلات و مسائل شهرستان گالیکش بتوانیم بخش عمده‌ای از این مشکلات را با تفاهم و همکاری یکدیگر رفع کنیم.

استاندار گلستان از تخصیص منابع مالی جدید به سد نرماب خبر داد و گفت: امسال ۱۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد نرماب مینودشت تخصیص یافت و امید داریم با تخصیص این منابع، مخزن سد تا اردیبهشت سال ۹۹ به بهره‌برداری رسیده و آبگیری شود.

وی از کلنگ زنی و افتتاح بسیاری از پروژه‌ها در دهه فجر خبر داد و افزود: علیرغم مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ناجوانمردانه دشمن، امسال در دهه فجر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای افتتاح و یا کلنگ زنی پروژه در سطح استان سرمایه‌گذاری می‌شود.

حق‌شناس اداره کردن کشور در این شرایط خاص را نوعی معجزه دانست و خاطرنشان کرد: در این شرایط اقتصادی کشور و ترفندهای مختلف دشمنان که قصد خسته کردن مردم از نظام جمهوری اسلامی رادارند، باید در کنار هم و پرهیز از هرگونه اختلاف و تخریب یکدیگر کمک کنیم تا از این مقطع نیز مانند گذشته عبور کرده و عظمت کشور را بیش از گذشته تقویت کنیم.

استاندار گلستان با اشاره به خسارات سیل اخیر در گلستان ادامه داد: علیرغم اینکه سیل خساراتی به حوزه‌های مختلف گلستان وارد کرد، اما برکاتی هم برای استان داشت که می‌توان به تولید ۷۰۰ هزار تن شلتوک برنج اشاره کرد.

وی اضافه کرد: امسال تولید برنج در استان چهار هزار میلیارد تومان درآمد داشت که تا حدود زیادی خسارت کشاورزان را جبران کرد.

حق‌شناس به مصرف بیش‌ازاندازه گاز خانگی در چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: متأسفانه مصرف گاز خانگی در روز گذشته در گلستان به ۱۱ میلیون مترمکعب رسید و ما مجبور شدیم ۲۹ کارخانه آجرپزی در گلستان را تعطیل کنیم که این امر سبب بیکاری حدود ۳ هزار کارگر شد.

وی به صرفه‌جویی مصرف گاز از سوی مردم گلستان تأکید کرد و افزود: اگر مردم گلستان تنها پنج درصد در مصرف خود صرفه‌جویی کنند، بالطبع ۲۹ کارخانه آجرپزی آغاز بکار کرده و کارگران آنها مشغول به کار خواهند شد.

حق‌شناس بابیان اینکه در دنیا از هر شغل یک شغل در حوزه گردشگری فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: در دنیا به ظرفیت‌های گردشگری برای ایجاد شغل و درآمدزایی اهمیت ویژه‌ای قائل هستند، اما متأسفانه در کشور به این ظرفیت چندان توجهی نشده است.

وی با اشاره به ظرفیت پارک ملی گلستان گفت: پارک ملی گلستان یک ظرفیت محصورکننده و بی‌نظیر در سطح ملی و فراملی است، اما بعد از سیل سال ۸۱ و تخریب بخشی از جاده این پارک، هنوز این جاده مرمت و تعریض نشده است.

استاندار گلستان رمز بقای ایران اسلامی را پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری و به خوداتکا داشتن دانست و ادامه داد: اگر بخواهیم ایران اسلامی بقا و ماندگاری داشته باشد، باید به قول فرمایشات رهبر معظم انقلاب از داخل قوی بوده و به خوداتکا داشته باشیم و پیروی محض از فرمایشات مقام معظم رهبری کنیم.

وی با اشاره به شهادت سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: مدت زیادی از شهادت سردار سلیمانی نمی‌گذرد، اما داغ این شهادت بر تک‌تک ایرانیان هنوز باقی است و این اتفاق هیچ‌گاه از اذهان فراموش نمی‌شود.

حق‌شناس افزود: ویژگی بارز سردار سلیمانی نبرد با دشمنان در خارج از مرزهای جغرافیایی ایران و به معنای کامل اسطوره بود که به نظر می‌رسد به این زودی فردی با چنین ویژگی در ایران پیدا نشود.

وی ادامه داد: ارزش کار سردار سلیمانی شاید برای نسل کنونی ثابت نشود، اما در آینده ویژگی این فرد به‌درستی مشاهده می‌شود.

استاندار گلستان از وجود بخاری نفتی در ۲۹۲ کلاس درس گلستان خبر داد و گفت: در روزهای گذشته شاهد جشن آخرین مدرسه خشتی و تبدیل آن به فضای استاندارد در مراوه‌تپه بودیم. اما هنوز ۲۹۲ کلاس درس گلستان دارای بخاری نفتی است که تا پایان امسال به بخاری گازی استاندارد تبدیل می‌شود.

وی در خصوص مشکلات شهرداری گالیکش خاطرنشان کرد: به شهرداری گالیکش از محل اعتبارات استانی ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص می‌دهیم، به‌شرط اینکه مابقی مبالغ برای خرید بیل مکانیکی را خود شهرداری تهیه‌کرده و آن را برای لایروبی انهار شهر گالیکش و ایجاد درآمد پایدار خریداری کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.