1399-04-28 09:38
1931
0
69464
بانوی کار آفرین گالیکشی:

مسئولین در کنار کارآفرینان باشند

مریم خمبر: مسئولین کارآفرینان را تنها نگذارند تا بتوانند با توسعه کسب و کار باعث اشتغالزایی شده و الگویی برای دیگران شوند

به گزارش گلستان ما، نظر شما را به گفتگوی تفصیلی خبرنگار ما با بانوی کار آفرین شهرستان گالیکش جلب می‌کنیم.

خودتان را معرفی کنید؟

مریم خمبر هستم از اهالی روستای گوگل بزرگ از توابع بخش لوه شهرستان گالیکش و از بسیجیان پایگاه مقاومت آسیه این روستا می باشم.

جرقه فعالیت شما در این زمینه از کجا زده شد؟

بعلت شیوع ویروس کرونا که کسب و کارها تعطیل و متاسفانه همسرم بیکار شد و به دنبال زنبورداری رفت که آن هم مثمر ثمر نبود، بخاطر این که بتوانم در خرجی خانه کمکی بکنم، تصمیم گرفتم برای خود کارآفرینی و شروع به پرورش بوقلمون بکنم.

چه شد که بوقلمون را برای پرورش انتخاب کردید؟

قبلا مرغ و جوجه پرورش میدادم که مرگ و میر و تلفات زیادی داشت، ولی در پرورش بوقلمون تاکنون تلفات بسیار کمی داشتیم که در اوایل آغاز به فعالیت ناشی از کم تجربگی در پرورش آن بود ولی در حال حاضر پرورش بوقلمون را نسبت به پرورش مرغ و اردک و ... ترجیح می دهیم.

جوجه ها چند روزه هستند و آنها از کجا تهیه می کنید؟

طبق پرس و جوهایی که از شهرستانهای همجوار کردیم، شهر رشت را برای خرید جوجه های بوقلمون به ما معرفی کردند، ۱۰۰ عدد جوجه ۲۰ روزه سفارش دادیم که برای ما ارسال شد که پس از پرورش در سه ماهگی باید به فروش برسند.

چقدر فضا را برای پرورش بوقلمون در اختیار دارید؟

انباری که در قسمتی از حیاط منزل داریم را اختصاص به این کار دادیم که مساحتی حدود ۷۰ متر دارد و شرایطی را که برای پرورش بوقلمون نیاز است داشته باشد را فراهم کرده ایم.

چقدر هزینه برای شروع فعالیت نیاز بود؟

با مبلغ ۶ میلیون تومان استارت این کار زده شد، مبلغ ۵ میلیون تومان آن صرف خرید جوجه و مبلغ یک میلیون تومان دیگر آن صرف ایجاد تهویه مناسب برای انبار و خرید لوازم دیگر شد.

شرایط نگهداری بوقلمون چگونه است؟

محل نگهداری بوقلمون باید بدون هرگونه منافذ، دارای تهویه مناسب باشد و تغذیه آنها رعایت شود و مرتب در موعد مقرر برای آنها دکتر دامپزشک می آوریم.

IMG_9354.JPG

پرورش بوقلمون سخت است یا نه و مزایای آن نسبت به سایر طیور چطور است؟

بنظر من که قبلا طیور دیگه ای هم پرورش داده ام، پرورش بوقلمون از همه‌ بهتر و جمع آوری آنها راحت تر است، من که یک خانم هستم میتوانم به تنهایی از پس این کار بر آمده و از آنها رسیدگی کنم.

فعلا برای پرورش بوقلمون از نظر جا و مکان مشکلی نداریم و تنها مشکلمون بازار فروش آن است.

و بعنوان حرف آخر اگر مطلبی دارید بفرمایید؟

از مسئولین خواهشمندیم که به ما کمک کنند و ما را در این زمینه تنها نگذارند، وام درصد پایین برای کارآفرینان فراهم کنند که کسب و کارمان را توسعه داده تا الگوی دیگران شویم و بتوانیم اشتغالزایی کنیم.

IMG_9362.JPG

IMG_9368.JPG

IMG_9371.JPG

تهیه و تنظیم: علی قنبرپور

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.