1399-02-09 18:05
1059
0
68412
فرماندار گالیکش:

قاچاق، تولید یک کشور را به سمت رکود سوق می‌دهد/ مبارزه با قاچاق نقش بسزایی در تحقق جهش تولید دارد

فرماندار گالیکش گفت: مهمترین ثمره مبارزه با قاچاق کالا جهش تولید است، لذا اگر بتوانیم از قاچاق کالا در کشور جلوگیری کنیم، می‌توانیم در تولید ملی نیز جهش داشته باشیم.

علی‌اصغر میرزایی در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان که پیش‌ازظهر امروز با حضور دشتیان دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان، معاون سیاسی فرماندار و دیگر اعضای کمیسیون در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مسئله قاچاق کالا و ارز یک معضل جهانی است که تقریباً بسیاری از حوزه‌های فعالیت جامعه را در شرایط خاص تحت تاثیر قرار می‌دهد.

فرماندار گالیکش در ادامه با اشاره به شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری کرونا در جامعه افزود: از آنجا که در این دوران نیازمندی به برخی کالاها و لوازم بهداشتی و پزشکی و نیز اقلام اساسی و مورد نیاز مردم بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است، متاسفانه در سطح کشور شاهد فعالیت برخی سودجویان در حوزه قاچاق و احتکار این اقلام بوده‌ایم که با تدابیر ستاد ملی کرونا، دولت و همه دست‌اندرکاران تا حدود زیادی با این معضل مقابله شد.

میرزایی تصریح کرد: قاچاق، تولید یک کشور را به سمت رکود سوق می‌دهد و باعث ایجاد یک نوع آشفتگی و نگرانی عمومی در سطح جامعه می‌شود.

فرماندار گالیکش افزود: با توجه به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا، برگزاری دوره‌های آموزشی از سوی نهادها و دستگاه‌های اجرایی در این رابطه بسیار ضروری و لازم است.

وی خاطر نشان کرد: بروزرسانی سامانه انبارها و کاربردی شدن آن به صورت مداوم، شناسنامه دار کردن اقلام و کالاها از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت و به‌کارگیری نیروهای مجرب در این رابطه از قاچاق کالا و ارز جلوگیری خواهد کرد.

فرماندار گالیکش در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام برداشت محصولات کشاورزی به ویژه گندم در این شهرستان گفت: پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی و نظارت بر حمل و نقل محصولات خریداری شده، بازرسی و کنترل مداوم مراکز خرید و سیلوها، شناسایی دقیق بازار گندم و دلال‌های فعال در این حوزه، راه‌کارهای موثری در جهت پیشگیری و جلوگیری از هرگونه قاچاق احتمالی در بخش محصولات کشاورزی خواهد بود.

ابراهیم دشتیان دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان نیز در این جلسه گفت: مبارزه با قاچاق کالا از الزامات اصلی تحقق شعار سال یعنی جهش تولید است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.