1398-11-06 09:43
1231
0
67282
زنگ خدمت بزنید؛

صف پیشگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، در گالیکش بی نظم است

صف پیشگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی گالیکش بی‌نظم است، مسئولین شهرستانی زنگ خدمت بزنند.

به گزارش گلستان ما، هفته گذشته خبرنگار ما در مطلبی به بازدید شبانه فرماندار، رئیس شورای اسلامی و شهردار گالیکش از سطح این شهر پرداخت.

پیرو این بازدید خطاب به آقای فرماندار گفته شد: جناب آقای فرماندار؛ در بازدید شبانه‌تان در این شب‌های سرد زمستان به چادر خواب ها و کارتن‌خواب‌ها برنخوردید ؟ به کودکان در بغل مادر جلوی داروخانه، درمانگاه و پمپ‌بنزین و غیره برنخوردید ؟؟ به سایر معضلات اجتماعی سطح شهر چطور؟

در کمال تأسف ۴۸ ساعت پس‌ازاین بازدید مطلع شدیم یکی از شهروندان چند وقتی است که در خیابان بعثت و در مغازه نیمه‌کاره روبروی مدرسه در وضعیتی نامناسب در سوز سرمای زمستان گذران زندگی می‌کند

نکته تأسف‌برانگیزتراین است که خیابان بعثت روبروی شهرداری قرار دارد و تأسف‌بارتر این‌که در همین خیابان رئیس و نایب‌رئیس شورای شهر گالیکش هم سکونت دارند. مسئولانی که با رأی مستقیم مردم به جایگاه حقوقی خود رسیده‌اند. بنا بر فرمایش امام سجاد علیه‌السلام خداوند قسم یادکرده است که هر کس با شکم سیر بخوابد درحالی‌که در نزدیکی او مؤمنی گرسنه و بی‌غذا باشد را نمی‌بخشد.

باید به فرماندار گالیکش متذکر شویم  که گالیکش محل حرکت‌های نمایشی و فرمایشی نیست، کمر همت ببندید برای رفع مشکلات مردم اقدام کنید.

انتقال خودروی اورژانس اجتماعی شهرستان گالیکش به شهری دیگر!

یکم مردادماه سال ۱۳۹۳ با تلاش‌های حسن خسروی فرماندار وقت گالیکش ۲ هفته پس از استقلال اداره بهزیستی گالیکش از مینودشت بخش اورژانس اجتماعی این اداره به همراه خودروی مخصوص افتتاح شد.

مراکز اورژانس اجتماعی نقش مهمی در پیشگیری از کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند. از ویژگی‌های اورژانس اجتماعی تخصصی بودن، در دسترس بودن و به‌موقع بودن خدمات است.

داشتن خودروی مخصوص اورژانس اجتماعی برای انجام مأموریت و وجود کشیک‌های شبانه اداری می‌تواند بسیاری از معضلات اجتماعی را سامان بدهد؛ اما متأسفانه ماه‌هاست خودروی اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی گالیکش از این شهرستان گرفته‌شده است و به شهرستان دیگری واگذار شده است.

این در حالی است که طبق شنیده‌ها آمار معضلات اجتماعی گالیکش بیش از شهرستان‌های هم‌جوار بوده و وجود خودروی مخصوص اورژانس اجتماعی می‌تواند رسیدگی و ساماندهی آن‌ها را تسریع بخشد.

حال پیدا کنید مسئولی که بتواند حق گالیکش را بگیرد .

در پی انتشار این مطالب شهردار گالیکش جوابیه‌ای صادر کرد که بدین شرح است:

اداره بهزیستی گالیکش متأسفانه تاکنون اقدام مثبتی انجام نداده است

با عنایت به درج خبری در کانال نیلکوه مبنی بر اینکه ( در کمال تأسف ۴۸ ساعت پس‌ازاین بازدید مطلع شدیم یکی از شهروندان چند وقتی است که در خیابان بعثت و در مغازه نیمه‌کاره روبروی مدرسه در وضعیتی نامناسب در سوز سرمای زمستان گذران زندگی می‌کند.)

به اطلاع می‌رساند هویت این شخص، (خ.م.ش) هست حسب پیگیری‌های شهرداری از چند ماه قبل و مذاکره شفاهی با ریاست محترم بهزیستی که ایشان اذعان نمودند موارد این‌چنینی از طریق دادستان می‌بایست مجوز صادر گردد.

لذا شهرداری در ادامه پیگیری مرقومه‌ای به شماره ۷۹۱۱ مورخه ۲۶/ ۹۸/۰۸ به دادستان محترم ارسال نمود و اداره بهزیستی نیز در ادامه راه متأسفانه تاکنون اقدام مثبتی انجام نداده و شهرداری امور را از طریق دهیاری کمال‌آباد و بخشدار محترم مرکزی پیگیری نمود، در ضمن حسب گفت‌وگو با یکی از اقوام (خ.م.ش)، ایشان اعلام نمودند که ایشان دو فرزند پسر دارد و ما نامبرده را تحویل فرزندانش می‌دهیم به دلیل بیماری روحی و روانی منزل را ترک می‌نماید و بعدازآن به منزل بازنمی‌گردد.

در همین راستا طی بازدید شبانه به همراه فرزندان نامبرده متأسفانه ایشان از محل متواری شده است.

باکمال احترام به اصحاب رسانه، خوب است قبل از پخش مطلبی در بین عموم مردم محترم، از مراجع ذیصلاح اطلاعات کامل آن را سؤال نموده و با دقت بیشتری و به‌دوراز مسائل حاشیه‌ای اطلاع‌رسانی دقیق‌تری نماید. قطعاً این به تقوا نزدیک‌تر خواهد بود.

وقتی تلنگر رسانه ای مدیران شهری را بیدار می‌کند

۲۴آبان ماه خبرنگار ما پرده از بی‌توجهی و غفلت مسئولین گالیکش در اسکان سه‌ماهه خانواده‌ای در پارک نیلکوه گالیکش برداشت؛ این خانواده بهار و تابستان امسال را نیز در پارک جنگلی فارسیان اسکان‌یافته بودند؛ هر دو بوستان و تفرجگاه زیر نظر شهرداری گالیکش اداره می‌شود؛ متأسفانه در پی این غفلت جمیع آسیب‌های اجتماعی متوجه این خانواده شده بود و این حد از بی‌مسئولیتی از سوی مسئولین هوش از سر هر انسانی می‌برد.

این در حالی است که در این فقره و موارد مشابه تا این زمان مدیریت شهری که عضوی از مجموعه مسئولین حاضر در صف پیشگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است هیچ اقدامی در خصوص این آسیب اجتماعی انجام نداده بودند.

به‌یک‌باره پس‌ازاین گزارش مدیریت شهر گالیکش متوجه غفلت خود شده و ۴ روز پس‌ازآن همان‌گونه که در جوابیه شهرداری آمده است در تاریخ ۲۸ آبان ماه اقدام به نامه‌نگاری با دادستانی شهرستان و اعلام وجود موارد مشابه در گالیکش که یکی از آن‌ها مورد خیابان بعثت بوده؛ می‌کند.

این اقدام مدیریت شهری صرفاً جنبه رفع تکلیف داشته، چراکه قدمی در این حوزه جز ارسال آن نامه فرمایشی برنداشته‌اند، گواه آن بی‌توجهی به موضوع به مدت بیش از ۲ ماه از زمان نامه‌نگاری تا انتشار آن در خصوص مورد خیابان بعثت است.

کاش سه عضو شورای اسلامی شهر که هزینه بسیار مادی و معنوی و غیره بر مدیریت شهری برای جذب اقوامشان در سنگ‌شکن تحمیل کردند همتی به آن اندازه برای رفع معضلات اجتماعی به خرج می‌دادند تا شاهد چنین وضعی در مدیریت شهری گالیکش در پیشگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نباشیم.

زنگ خدمت بزنید؛ صف پیشگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی گالیکش بی‌نظم است

پس از ورود و پیگیری‌های خبرنگار ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی متأسفانه شاهد بی‌توجهی و عملکرد ضعیف مسئولین گالیکش در این حوزه هستیم.

اسکان خانواده‌ای در پارک نیلکوه، خیابان بعثت و غیره که فضاهلی مجازی و این پایگاه خبری منتشر شد؛ گواه عملکرد ضعیف و بعضاً اقداماتی در حد رفع تکلیف مسئولین شهرستانی در این بخش را نشان می‌دهد.

نفر اول صف پیشگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی شهرستان گالیکش کیست !؟

چرا محکم، استوار و آراسته نمی‌ایستد که دیگران نیز در این صف خدمت الگو گیرند و محکم ورود کنند تا چنین وضعی را در گالیکش شاهد نباشیم ؟!

هر یک از مسئولین، کم‌کاری را متوجه دیگری می‌داند؛ چرا تکرار کم‌کاری و منفعل بودن مدیران در این حوزه بازخواست نمی‌شود !؟

زنگ خطر این حوزه با نشان دادن غفلت گسترده مسئولین شهرستانی در این پایگاه خبری زده شد و زین پس از هیچ‌یک از مسئولین این صف قصور و کم‌کاری پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.