1399-03-31 10:09
1700
0
69074
لزوم توجه مسئولین به روستاییان؛

روستاییان گالیکش با بی آبی و کرونا دست و پنجه نرم می کنند/ برخی روستاها هر ۳۶ ساعت آبرسانی می شود!

در استان سرسبز گلستان، روستای کمال آباد شهرستان گالیکش در فصل گرما و در شرایط سخت کرونایی، به دو بخش شمالی و جنوبی برای توزیع آب‌شرب تقسیم شده و هر ۳۶ ساعت به هر بخش آب‌رسانی می‌شود!.

به گزارش گلستان ما، از اوایل خردادماه برخی از روستاهای شهرستان گالیکش با مشکل کمبود و قطعی آن روبرو هستند و این مشکل تا سه‌ماه دیگر (اواخر شهریورماه) ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر ۶ روستا در شهرستان گالیکش فاقد آب شرب بهداشتی است که باتوجه به فصل گرما آب‌رسانی آن‌ها به این روستاها با تانکر انجام می‌شود و در این بین، در مجتمع آبرسانی نیلکوه که از دو چاه آب روستای قنات و تورنگ‌تپه تامین می‌شود؛ (روستاهای قنات، تورنگ‌تپه، تراجیق و کمال‌آباد) روستائیان با کمبود و قطعی طولانی آب روبرو هستند.

اهالی کمال‌آباد در این خصوص به خبرنگار ما، گفتند: روستا به دو بخش شمالی و جنوبی برای توزیع آب‌شرب تقسیم شده و هر ۳۶ ساعت به هر بخش آب‌رسانی می‌شود؛ با توجه به فصل برداشت محصول و کار روستائیان در اراضی کشاورزی و بیماری کرونا این وضعیت برای اهالی کمال‌آباد بسیار سخت است.

اما روستائیان تراجیق هم از این موضوع مستثنی نیستند و  تنها ساعات محدودی از روز از آب شرب برخوردارند و شنیده می‌شود: آبفا برای رفع مشکل کمبود آب‌شرب تراجیق قرار است چشمه قدیم روستا را به شبکه آب‌شرب تراجیق وارد کند؛ باتوجه به اینکه اطراف این چشمه محل سکونت اهالی روستا است و احتمال ورود فاضلاب چاه منازل به چشمه وجود دارد و پیش از این بارها استفاده از آب چشمه در شبکه آب‌شرب از سوی بهداشت گالیکش رد شده؛ این اقدام با وجود بیماری‌های احتمالی، قابل تامل است که مسئولین شهرستانی باید دقت نظر بیشتری برای این اقدام داشته باشند.

پیش از ادغام آب و فاضلاب شهری و روستایی، آبفار گالیکش اقدام به حفر سومین چهار برای این مجتمع آب‌رسانی کرده بود که باتوجه به در نظر نگرفتن مسیر انتقال آب به مجتمع، در حال حاضر کشاورزان از انتقال آب جلوگیری کرده و عملا این چاه بلااستفاده شده است.

حال انتظار است علی‌اصغر میرزایی فرماندار گالیکش عملیاتی‌تر به موضوع ورود کرده تا مشکل کمبود و قطعی آب‌شرب روستائیان این شهرستان برطرف شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.