1398-02-24 13:54
868
0
63217
فرماندار گالیکش:

خودکشی در گالیکش کاهش چشمگیری دارد / ثبت 201 طلاق در گالیکش

فرماندار گالیکش گفت: با اقدامات پیشگیرانه در حوزه خودکشی، آمار خودکشی در این شهرستان طی 50 روز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، 50 درصد کاهش یافته است.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، حسین مایلی در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی گالیکش گفت: با پیگیری‌های انجام شده در خصوص جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر و پیگیری بهزیستی، 12 کودک متکدی که اغلب آن‌ها والدینشان اعتیاد داشتند، شناسایی و در مراکز تحت نظارت بهزیستی ساماندهی شدند.

وی افزود: چهار کودک از این تعداد به دلیل عدم صلاحیت والدین به خانواده‌های جایگزین واگذار و دو کودک که مبتلا به اعتیاد بودند نیز برای مداوا و درمان به بیمارستان تحویل داده شدند.

مایلی ادامه داد: در سال گذشته  هفت جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی با موضوعات مختلف در حوزه‌ کاهش آسیب‌های اجتماعی و موارد مختلف برگزار شد و تعداد 35 مصوبه به تصویب رسید که 80 درصد آن‌ها اجرایی شد.

فرماندار گالیکش گفت: متأسفانه با توجه به اینکه در سطح شهرستان دفتر ثبت طلاق موجود نیست، به طبع آمار درستی نیز در این خصوص از شهرستان احصاء نمی‌شود. از همین رو امسال به صورت جدی پیگیر هستیم تا این دفتر در شهرستان بازگشایی شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار دادگستری در سال 97، پرونده 201 زوج در این شهرستان به طلاق ختم شده است. همچنین پنج هزار و 756 پرونده با موضوعات مختلف کیفری، حقوقی و قضایی در سال گذشته در گالیکش تشکیل شده است، که متأسفانه با توجه به جمعیت 63 هزار نفری شهرستان، تشکیل این حجم از پرونده زیاد است.

مایلی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که امسال به صورت جدی دنبال می‌شود، تقسیم کار ملی است. بنابراین باید هر دستگاه و اداره‌ای برای خود یک سند راهبردی ارائه دهد.

وی در پایان عنوان کرد: با توجه به جامعه هدف باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌های مدون و جامعی تدوین شود. توانمند‌سازی و اشتغال‌زایی دو کاربرد مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.