1398-03-15 08:13
1482
0
63699
امام‌جمعه گالیکش:

خمیرمایه انقلاب اسلامی قیام 15 خرداد سال 42 بود

امام‌جمعه گالیکش گفت: قیام 15 خرداد زمینه پیروزی ما و انقلاب ما را در 22 بهمن 57 فراهم آورد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، شب گذشته حجت‌الاسلام سید محمد دلبری در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15 خردادماه سال 42 با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلامی گفت: در روز قیامت مرکب علما از خون شهدا سنگین‌تر و پاداشش بیشتر خواهد بود. یکی از مصادیق این روایت حضرت امام (ره) بودند.

nilkooh3491 1

وی گفت: قیام 15 خرداد زمینه پیروزی ما و انقلاب ما را در 22 بهمن 57 فراهم آورد باید توجه داشته باشید که حرکت انقلابی ملت ایران اسلامی که در بهمن 57 به پیروزی رسید حرکتی نه ناگاهانی بلکه حرکتی تدریجی، آگاهانه، همراه با بیدار گری، بصیرت افزایی و قلیان اعتقادات دینی برای مبارزه و جهاد علیه طاغوت‌ها و مستکبران زمان بود که توسط حضرت اما (ره) شکل گرفت.

امام‌جمعه گالیکش افزود: حرکتی که با قیام 15 خرداد سال 42 علناً وارد مرحله مبارزاتی شد؛ از این قیام به کلید نجات اسلام تعبیر شده است. این قیام برای اسلام، به اسم اسلام بود و به مبدایت اسلام باراهنمایی روحانیت بود.

حجت‌الاسلام دلبری تصریح کرد: خمیرمایه انقلاب اسلامی قیام 15 خرداد سال 42 بود. می‌توانیم از آن روزبه‌عنوان روز بذر انقلاب نام ببریم که بذر انقلاب را کاشتند و بعدها نتیجه داد و این شجره طیبه را به ارمغان آورد. به‌عبارت‌دیگر نقطه عطف انقلاب اسلامی است؛ همان قیام 15 خردادی که بالغ‌بر 15 هزار نفر روحانی و غیرروحانی در آن به شهادت رسیدند.

وی گفت: امام راحل از آن روزبه‌عنوان یوم‌الله یادکرده‌اند؛ قیامی که ماهیت دینی و معنوی داشت پس از سخنرانی بسیار خوب و شجاعانه حضرت اما (ره) در عصر عاشورای بعد از دو روزبه منزل امام وارد شدند و بحث تبعید ایشان شکل گرفت و 15 سال در تبعید و خارج از کشور بودند و انقلاب را دورادور هدایت می‌کردند.

به گفته امام‌جمعه گالیکش شکل‌گیری اندیشه براندازی رژیم، محوریت یافتند اعتقادات اسلامی در مبارزه و خارج شدند جریان‌های غیردینی از صحنه، شکل‌گیری اندیشه اولیه حکومت دینی یا ولایت‌فقیه رغم خورد، شکست برنامه‌های استعماری برنامه‌های شیاطین، محوریت یافتند شعار همیشگی نهضت با ابرقدرت‌های سلطه‌طلب جهانی و آشکار شدن ماهیت فریب‌کارانه رژیم پهلوی ازجمله دستاوردهای قیام 15 خرداد بود.

حجت‌الاسلام دلبری گفت: 30 سال از ارتحال امام خمینی (ره) گذشته است اما بخشی از غم و قصه ما برطرف شد وقتی متوجه شدیم بهترین شاگرد ایشان مقام عظمای ولایت از سوی مجلس خبرگان رهبری به‌عنوان امام مسلمین جهان انتخاب شدند که دوست و دشمن بر هوشمندی، تیزبینی، ایمان، اخلاص، بصیرت و... ایشان اذعان و اعتراف می‌کنند.

وی گفت: با نگاهی به سیر فکری و عملی بنیان گراز انقلاب اسلامی در 30 ساله هجران، حضرت امام ازجمله شخصیت‌هایی بودند که هر چه بگذرد نه‌تنها راه و اندیشه ایشان نمی‌گذرد و کهنه نمی‌شود بلکه بهتر از قبل مانند یک خورشیدی که پشت ابر بوده ظاهر و نمایان می‌شود و جهانیان از آن بهره می‌برند.

nilkooh3491 1

امام‌جمعه گالیکش تصریح کرد: عده‌ای به‌ظاهر از خط و آرمان‌های امام می‌گویند اما امام را برای خاطره گویی خودشان یا اینکه زینت مجالس باشد از امام و خط امام نام می‌برند و آنجایی که باید به سخنان امام (ره) عمل کنند دست به تحریف می‌زنند و مطالب ایشان را طوری تعریف و تحریف می‌کنند که به نفع خودشان و افکار خودشان باشد.

به گفته وی؛ کار فقط برای خدا حتی در عزل و نصب‌ها خدا را در نظر داشتند نه غیر خدا را، قله آرمان‌گرایی (برخی افراد وقتی جوان هستند انقلابی عمل می‌کنند و وقتی سنشان بالا می‌رود محافظه‌کار می‌شوند ولی در امام این‌ها در امام خبری نبود اول و آخر انقلابی بود و انقلابی عمل کرد)، تفکیک اسلام ناب و اسلام آمریکایی، ساده زیستی مسئولین، اعتماد به وعده الهی، اعتماد بر مردم داشتن، تأکید بر وحدت و دوری از چنددستگی ازجمله ویژگی‌های امام راحل بود.

وی تأکید کرد: نباید زمانی فرد مسئولی در کشور باشد که نگاهش به بیگانگان و خارج باشد.

حجت‌الاسلام دلبری با اشاره به رهبری امام خامنه‌ای پس از امام و سه دهه مدیریت شایسته ایشان گفت: اما در حضور مقام عظمای ولایت فرمودند یکی از بازوهای پرتوان جمهوری اسلامی حضرت آقا هستند، برادری آشنا به مسائل فقهی و متعهد به زمان، عالم به دین و سیاست، خطیب توانمند به جمعه و جماعات، راهنمای دلسوز به انقلاب، من آقای خامنه‌ای را بزرگ کردم ایشان سرمایه انقلاب و شایسته رهبری هستند، با بودن آقای خامنه‌ای شما خلع رهبری ندارید.

امام‌جمعه گالیکش با اشاره به مدیریت هوشمندانه رهبری انقلاب در بحران‌ها گفت: کودتای 18 تیر سال 78، حادثه 11 سپتامبر، ماجرای دادگان میکونوس، نامه وقیحانه نمایندگان مجلس ششم به رهبری درباره جام زهر، فتنه 88 و حوادث پس از انتخابات، حضور ایران در عراق، سوریه و دفع داعش، مدیریت و هشدارها نسبت به موضوع هسته‌ای و... ازجمله بحران‌هایی بوده که مقام معظم رهبری هوشمندانه با آن‌ها برخورد کرده است.

وی با اشاره به موضوع هسته‌ای گفت: اگر رهبری به دولتمردان در خصوص مذاکرات اجازه نمی‌دادند بعدها عنوان می‌کردند رهبری اجازه مذاکره ندادند، ایشان این اجازه را با تمامی اختیارات به دولت مردن دادند و حمایت‌های جانبه ای هم داشتند اما شرایطی را مطرح کردند که بعدها نسل‌های بعدی نگویند چرا رهبر انقلاب اجازه نداد همه‌چیز را گفتند و نتیجه کار را دیدیم عزیزان رفتند و مذاکره کردند به آنچه تعهد داده بودند عمل کردند اما طرف مقابل به وعده‌های خود عمل نکردند.

حجت‌الاسلام دلبری در پایان گفت: شهدای 15 خرداد به وظیفه خود عمل کردند و از جان خود گذشتند و به شهادت رسیدند تا بذر انقلاب را بکارند، حضرت امام زحمت کشیدند و مصائب زیادی را تحمل کردند تا انقلاب را با حضور شما مردم به پیروز رساند، بیش از سه دهه است مقام عظمای ولایت با تمامی شیطنت‌ها مقابله کرده و مدیریت کرده است و راه را پیامبرگونه به ما نشان داده ونشانم می‌دهد اما وظیفه ما در شرایط فعلی وحدت، استکبارستیزی، نگاه به درون کشور، عملی کردند بیانیه گام دوم انقلاب، سرلوحه قراردادند اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی، پرهیز از اجرایی کردن سندهای 2030 و لوایح fatf، خدمت جهادی و صادقانه و رفع همه مشکلات مردم خوب زیر سایه ولایت‌فقیه است.

nilkooh3491 1

nilkooh3491 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.