1398-11-03 10:32
1138
0
67253
فرماندار گالیکش:

بیش از ۴۰ درصد از شبکه‌های توزیع آب گالیکش فرسوده است

فرماندار شهرستان گالیکش گفت: حدود ۴۰ درصد از شبکه توزیع آب شهرستان فرسوده بوده و اعتبارات استانی پاسخگوی رفع این مشکلات نیست.

به گزارش گلستان ما، علی‌اصغر میرزایی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران درباره مصوبات و نتایج حضور استاندار گلستان در جلسه شورای اداری برای بررسی مسائل و مشکلات اظهار کرد: ۳۰ نقطه در شهرستان گالیکش در حوزه راه‌های روستایی و مناطق کوهستانی در سیل اخیر دچار رانش و لغزش شده بود که در مرمت و آسفالت است و برای ترمیم راه‌های روستایی در جلسه شورای اداری اعلام شد که کمبود منابع مالی وجود ندارد.

وی به فرسودگی ۴۰ درصدی شبکه توزیع آب شهرستان افزود: ۴۰ درصد از شبکه توزیع آب شهرستان دچار فرسودگی بوده و ۱۱ روستا در شهرستان تحت پوشش اداره آب روستایی نبوده و روستای «قوش چشمه» نیز فاقد آب آشامیدنی سالم و بهداشتی است که در جلسه دیروز مطرح و قرار شد در اولین فرصت اعتباراتی در این رابطه تخصیص یابد.

فرماندار شهرستان گالیکش در حوزه واحدهای مسکونی خسارت‌دیده در سیل اخیر خاطرنشان کرد: برای ۲۸۷ واحد مسکونی خسارت‌دیده احداثی تشکیل پرونده داده شد که از این تعداد ۱۵۹ پرونده به بانک معرفی‌شده و ۱۱۲ واحد مسکونی به بهره‌برداری رسیده و روز گذشته مقرر شد تا پایان امسال مابقی واحدهای مسکونی به بهره‌برداری برسد.

ضرورت استقرار هلال‌احمر در گالیکش با توجه به‌قرار گرفتن این شهرستان در مسیر جاده بین‌المللی تهران - مشهد

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان گالیکش در مسیر جاده بین‌المللی تهران - مشهد قرار دارد جمعیت هلال‌احمر و اورژانس اجتماعی با تأمین زمین از طرف شهرستان مستقر شود و استانداری در استقرار این حوزه‌ها شهرستان را کمک کند.

میرزایی با اشاره به ترک تحصیل دانش آموزان در مقاطع متوسطه در مناطق کوهستانی گفت: با توجه به فاصله فراوان بین روستاها و یا روستا با شهر در مناطق کوهستانی و نبود مدارس دوره متوسطه در این مناطق با احداث و یا استانداردسازی تنها مدرسه شبانه‌روزی شهرستان گالیکش توسط استاندار موافقت شد.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.