1398-01-26 11:34
730
0
62578
گلایه فرماندار گالیکش از ادارات کم‌کار در سیلاب اخیر؛

برخی مدیران به استراحت نوروزی رفتند تا خدمات رسانی به شهروندان / مدیران گالیکش بدون اجازه فرماندار از شهرستان خارج نشوند

فرماندار گالیکش گفت: مدیران با دنبال کردن مدل‌های هواشناسی آمادگی وقوع حوادث را داشته باشند و در دسترس باشند و بدون هماهنگی فرماندار حتی برای امورات اداری در مرکز استان یا امورات دیگر از شهرستان خارج نشود.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، حسین مایلی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گالیکش با تشکر از ادارات فعالی که در سیل اخیر به شهروندان خدمات‌رسانی داشتند گفت: برخی از ادارات در سیل اخیر اصلاً پای‌کار نبودند و مسئولین این ادارات تلفن خود را خاموش کرده بودند. خودروها و تجهیزات این ادارات هم در اختیار ستاد بحران شهرستان قرار نداشت و مدیران این ادارات در استراحت نوروزی بودند.

وی افزود: این افراد نمی‌دانستند که شهرستان گالیکش درگیر سیل است و مسئولین بلندپایه کشوری در استان گلستان حضور دارند و کمک‌رسانی می‌کنند؛ باوجوداینکه به برخی از ادارات شهرستان نیاز داشتیم متأسفانه نیروی انسانی و خوردی اداری را در اختیار ستاد بحران قرار ندادند.

مایلی با اشاره به اینکه عیار مدیران و سازمان‌ها در زمان بحران مشخص می‌شود گفت: اگر نبود مدیریت جهادی برخی از مدیران شهرستان در این ایام شاید به‌مراتب مشکلات شهروندان بیش از این‌ها بود. بخشداران، شهرداران، سپاه و بسیجیان، نیروی انتظامی، هلال‌احمر، میراث فرهنگی، آبفار، برق، جهاد کشاورزی، اداره منابع طبیعی و راهداری به‌درستی پای‌کار بودند اما تعدادی انگشت‌شمار از ادارات در سیل اخیر در کنار فرمانداری شهرستان نبودند.

فرماندار گالیکش گفت: خسارت‌های سیل در گالیکش برآورد شده و به‌محض ارائه تسهیلات در اختیار شهروندان خسارت دیده قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه امورات باید در شهرستان به‌صورت یکپارچه انجام شود گفت: متأسفانه امورات در شهرستان به‌صورت جزیره‌ای دنبال می‌شود و هر اداره‌ای فعالیت و برنامه خود را دنبال می‌کند؛ این‌گونه شهرستان دچار ضرر و خسران خواهد شد.

وی افزود: اگر به‌صورت هماهنگ و پک پارچه فعالیت‌ها انجام گیرد باعث می‌شود به‌صورت مساوی خدمات به دست روستاییان و شهروندان برسد.

به گفته مایلی؛ هیچ اداره‌ای مستندات و گزارش خسارت‌های سیل اخیر را به فرمانداری ارائه نکرده است. برخی مدیران اداراتی که بین شهرستان مینودشت و گالیکش مشترک هستند تنها آمار و خسارت‌های شهرستان مینودشت را ارائه می‌کنند و توجه ای به گالیکش ندارند. برخی مدیران شهرستانی در این ایام بالباس شخصی و بدون پوشیدن لباس سازمانی و بحران در محل حاضر می‌شدند که جایر نبود.

فرماندار گالیکش تصریح کرد: هیچ مسئولی حق ندارد گوشی خود را خاموش کند و از دسترس خارج باشد؛ بخصوص در زمان ایجاد بحران...

وی گفت: طرح آمایش سرزمینی یکی از اولویت‌های مهم سند راهبری و فرادستی شهرستان است که باید شهرستان تدوین شود.

نماینده دولت در گالیکش گفت: باید مکانی در شهرستان دیده شود که در زمان بحران بتوان شهروندان را در آن اسکان داد. سالن ستاد بحران شهر گالیکش و صادق‌آباد نیازمند تعمیر است دارد که باید از سوی شهرداران برطرف شود و مجهز شود.

مایلی با اشاره به اینکه هرلحظه باید آمارهای سیل اخیر در شهرستان بروز شود اظهار داشت: میزان خسارت‌های سیل گالیکش به 200 میلیارد و 200 میلیون تومان افزایش‌یافته است؛ خسارت‌های سیلاب در گالیکش بیش از این میزان است و باید از سور ادارات و دستگاه‌ها واقعی شود.

وی با اشاره به سد حسین‌آباد کالپوش که دغدغه مردم گالیکش است گفت: رانش حسین‌آباد به موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی آن نقطه بستگی دارد و مربوط به سد حسین‌آباد کالپوش نیست. اطمینان داشته باشید خطری از ناحیه این سد شهروندان گالیکش را تهدید نمی‌کند.

وی بیان داشت: فرهنگ کشت گیاهان مثمر در شهرستان برای جلوگیری از فرسایش خاک و سیلاب باید نهادینه شود. لایروبی انهار در حوزه شهری و روستایی در دستور کاری مسئولین قرار گیرد تا در بارش‌های آینده کمترین آسیب را متوجه شهروندان کند.

فرماندار گالیکش گفت: استقلال ادارات یکی از مطالبات جدی شهروندان است، بیشترین اهالی شهرستان جامعه روستایی هستند و می‌طلبد اداره راه، مسکن، بیمه‌ها و ... در شهرستان استقرار داشته باشند. یکی از مشکلات عدم استقرار ادارات در گالیکش نبود فضای اداری در این شهرستان است.

مایلی تأکید کرد: مدیران با دنبال کردن مدل‌های هواشناسی آمادگی وقوع حوادث را داشته باشند و در دسترس باشند و بدون هماهنگی فرماندار حتی برای امورات اداری در مرکز استان یا امورات دیگر از شهرستان خارج نشود.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.