1399-03-26 13:57
1050
0
69022
رییس اداره کار گالیکش:

اجرای طرح کاج برای اولین بار در گالیکش کلید خورد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گالیکش گفت: اجرای طرح کاج در راستای پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار تولید در سطح کارگاه‌های شهرستان گالیکش در حال اجراست.

به گزارش گلستان ما، حسین روانبخش در دوره آموزشی پیشگیری از مصرف دخانیات و مواد مخدر در بین جامعه کار و تولید شهرستان گالیکش از اجرای طرح کاج در راستای پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار تولید در سطح کارگاه‌های شهرستان گالیکش خبر داد.

وی افزود: پیمایش شیوع شناسی اعتیاد در جامعه کار و تولید در سال ۹۳ نشان داد که از  ۱۳ هزار نمونه در کل کشور ۲۱ درصد تست مثبت اعتیاد داشته اند و همچنین در سال ۹۴ مطالعه شیوع شناسی اختلالات روانی در جامعه کار و تولید نشان داد که ۲۴ درصد نمونه‌ها مشکوک به اختلالات روانی هستند و شواهد نیز حاکی از آن است که تاکنون مداخلات پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کاری گسترده و نظام‌مند نبوده است.

روانبخش گفت: در تجربیات جهانی این حقیقت آشکار شده است که برای پیشگیری و کاهش مصرف موادمخدر و همچنین آسیب‌های روانی و اجتماعی، اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت در محیط کار (با در نظر گرفتن هر چهار بعد سلامت، جسمی روانی اجتماعی و معنوی) موثر بوده است؛ چرا که برنامه‌هایی از قبیل برنامه ارتقای سلامت در محل کار و برنامه همیار کارکنان رویکرد جامع و یکپارچه دارد و نشان داده شده است که کارفرما به ازای یک دلار سرمایه گذاری در این نوع برنامه ۵ تا ۱۶ دلار بهره برده است.

وی گفت: این الگو در محل‌های کاری ۵۰ تا ۵۰۰ نفر اجرا می‌شود و هدف راهبردی این برنامه کاهش شیوع اعتیاد در جامعه کار و تولید است و اولین دوره آموزشی این طرح در کارخانه سیمان پیوند اجرایی شد.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.