1399-02-15 10:22
1003
0
68478
رییس اداره تعاون گالیکش:

90 درصد شکایات کارگری گالیکش در سال گذشته به صلح و سازش ختم شد/ 189 نفر کارگر گالیکشی مشمول بیمه بیکاری شدند

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان گالیکش گفت: 90 درصد شکایات کارگری گالیکش در سال گذشته به صلح و سازش ختم شد.

به گزارش گلستان ما، حسین روانبخش در جلسه شورای اداری شهرستان گالیکش صبح امروز برگزار شد؛ گفت: خوشبختانه گالیکش روابط کارگری و کارفرمایی قابل قبولی دارد و کارگاه‌های دارای مشکل در شهرستان محدود هستند.

وی افزود: در حوزه شکایات کارگران در سال 98 تعداد 79 شکایات در هیات‌های تشخیص گالیکش ثبت شد که 90 درصد از این شکایات به صلح و سازش ختم شد و باعث کاهش ارسال احکام به مرجع قضایی شد.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری و حل و فصل واحدهای مشکل‌دار، ارائه مشاوره‌های پیش از طرح دادخواست و مذاکره با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی را می‌توان از جمله اقدامات مهم اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گالیکش در کاهش شکایات کارگری دانست.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گالیکش گفت: در خصوص خدمات الکترونیک به جامعه شریف کارگری سامانه جامع روابط کار جهت ثبت دادخواست‌ها و سامانه بیمه بیکاری در شهرستان راه‌اندازی شدند که در بحث بیمه بیکاری در زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون تعداد 257 نفر در سامانه ثبت نام کردند که تنها 189 نفر مشمول شناخته شدند.

روانبخش عنوان کرد: گالیکش در حوزه تسهیلات روستایی با ارسال 804 طرح به مبلغ بیش از 482  میلیون ریال و اشتغال یکهزارو 11 نفر از نظر تعداد پرونده‌های ارسالی در رتبه 6  استان و با پرداخت 449 طرح به مبلغ بیش از 222 میلیون ریال با اشتغال 527 نفر در رتبه 4 استان  قرار داد.

وی گفت: تعداد 2 هزار و 398 نفر از جویندگان کار در مقاطع مختلف تحصیلی در مراکز کاریابی ثبت نام کردند که تعداد یکهزارو 479 نفر یعنی 62 درصد فاقد مهارت هستند و با تفاهمی که با مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای صورت گرفته متقاضیان کار را جهت کسب مهارت به این مراکز هدایت می‌کنیم.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.