1398-05-06 16:59
914
0
64679
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان گلستان:

50 هزار گلستانی عضو صندوق بیمه اجتماعی روستائیان هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان گفت: تاکنون ۵۰ هزار نفر از ۲۵۰ هزار نفر واجد شرایط گلستانی، در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر عضو هستند.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، دانیال پولادوند در نخستین جلسه راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در شهرستان گالیکش اظهار کرد: همه روستائیان، کشاورزان، اعضای نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، سازمان دامپزشکی و رانندگان حمل‌ونقل بار و مسافر بین‌شهری دارای سنین ۱۸ تا ۵۰ سال که شغل خاصی ندارند، می‌توانند با پرداخت حداقل ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان در ماه در این صندوق بیمه عضو شوند.

nilkooh3552 2

وی افزود: این صندوق بیمه، خدمات مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان متوفی را ارائه می‌دهد.

پولادوند تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵۰ هزار نفر کشاورز، روستایی و افرادی که در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند و بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن داشته و شغل ندارند، مشمول این بیمه هستند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان بیان کرد: در استان گلستان غریب به دو هزار نفر از بازماندگان بیمه‌شدگان متوفی از این صندوق مستمری دریافت می‌کنند و اغلب این متوفیان بین یک تا دو سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند و امروز خانواده آن‌ها از مستمری این صندوق استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در سطح استان گلستان ۷۵ کارگزار بیمه، کار ثبت‌نام از افراد واجد شرایط را بر عهده‌دارند که از این تعداد ۶ کارگزار نیز در شهرستان گالیکش فعالیت دارند.

پولادوند گفت: از هشت هزار و ۵۰۰ نفر مشمول این بیمه در گالیکش تنها یک هزار و ۹۶۰ نفر یعنی چیزی در حدود ۲۳ درصد جامعه هدف تحت پوشش این صندوق بیمه قرارگرفته‌اند و ۲۳ خانواده متوفی در این شهرستان از این صندوق مستمری دریافت می‌کنند.

nilkooh3552 2

بیمه و تأمین رفاه اجتماعی از مهم‌ترین مؤلفه‌های توسعه پایدار در هر جامعه است

فرماندار گالیکش نیز در این جلسه اظهار کرد: خدمات بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان با توجه به‌حق بیمه‌ ناچیزی که از بیمه‌شدگان دریافت می‌شود، بسیار ارزشمند است.

حسین مایلی افزود: یکی از برنامه‌های مهم دولت تدبیر و امید گسترش و توسعه خدمات به روستائیان، عشایر و اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه است و در همین راستا دو برابر حق بیمه‌ای که روستائیان و عشایر به این صندوق بیمه می‌پردازند را دولت به‌عنوان یارانه پرداخت می‌کند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.