1398-10-02 02:10
2049
0
66723
با پیگیری رسانه ها محقق شد؛

بهزیستی گلستان: گل محمد، نوجوان کارتنخواب کلاله ای به زودی اسکان داده می شود

اداره کل بهزیستی استان گلستان از اسکان گل محمد نوجوان کارتخواب کلاله ای در آینده نزدیک داد.

به گزارش گلستان ما، گزارشی با عنوان" گل محمد، نوجوان کارتنخوابی که از خانه رانده و از مسئولین مانده/ احتمال مرگ یک نوجوان در سرمای زمستان+ فیلم و تصاویر" در این سایت و کانال های تلگرامی سطح شهرستان کلاله اعم از (کانال اخبار کلاله و کلاله) منتشر شد؛ که در آن از نوجوانی که مدت هاست بدون سرپناه در محل کیوسک های مخابرات شهرستان کلاله اسکان دارد گفته شد.

اداره کل بهزیستی استان گلستان در واکنش به این خبر با ارسال جوابیه ای خبر از پیگیری خود برای اسکان این نوجوان خبر داد.

بیشتر بخوانید:

گل محمد، نوجوان کارتنخوابی که از خانه رانده و از مسئولین مانده/ احتمال مرگ یک نوجوان در سرمای زمستان+ فیلم و تصاویر


متن این جوابیه به شرح ذیل می باشد:

مدیریت محترم پایگاه خبری تحلیلی کلاله خبر

با سلام و احترام

ضمن تقدیر و تشکر از امعان نظر جنابعالی در پوشش اخبار مربوط به فعالیتهای بهزیستی گلستان و احساس مسئولیت در قبال گروههای هدف این دستگاه که بی شک نقش موثری در تحقق وظایف و ماموریت های بهزیستی ایفا می نماید، در خصوص انتشار خبر" بی پناهی  گل محمد" اهم اقدامات و مداخلات بهزیستی به شرح ذیل تقدیم می گردد:

image 2019 12 22 5 44 34 40 QMy

گل محمد،بیست ساله دارای پدری می باشد که تعمیرکار لوازم صوتی و تصویری بوده که بدلیل اعتیاد به مواد مخدر، سال گذشته با اهتمام بهزیستی شهرستان کلاله، جهت سم زدایی و قطع مصرف مواد مخدر در مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد،بستری و پس از طی دوره درمان ترخیص شد. همسر وی سالها پیش به رحمت ایزدی پیوسته که پس از آن گل محمد در خانه پدری و سپس نزد اقوام مادری در روستای محمود آباد سکونت داشته است.

بر اساس ارزیابی های روانشناختی صورت گرفته، گل محمد به لحاظ ذهنی "اختلال ذهنی خفیف" تشخیص داده شده و از آنجایی که به دلیل این اختلال در منزل پدری و اقوام ماندگار نمی شود، گاها در خیابانها بیتوته می کند. با توجه به اینکه نامبرده فاقد شناسنامه و اوراق هویتی می باشد، از سوی مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان کلاله اقدامات لازم در خصوص اخذ شناسنامه از ثبت احوال شهرستان صورت پذیرفته که طی یک ماه آینده، بر اساس اعلام ثبت احوال، شناسنامه مشارالیه صادر خواهد شد.

از آنجا که وی بیست ساله بوده و شرایط نگهداری در مراکز کودکان خیابانی و یا مراکز شبه خانواده را بر اساس مقررات دارا نمی باشد، مقرر شد با کمک بهزیستی و جامعه خیرین و نیکوکاران شهرستان جهت تامین سرپناه برای وی اقدام گردد. همچنین با برخی اعضاء خانواده مادری گل محمد که ساکن روستای محمود آباد هستند، تلاش میشود امکان نگهداری وی فراهم تا با برقراری مستمری ماهیانه بهزیستی، مطابق مقررات، در محل سکونت اقوام نسبی و سببی مهیا گردد.

در پایان مجددا از احساس مسئولیت و اهتمام آن رسانه محترم در قبال گروههای هدف بهزیستی صمیمانه تقدیر می گردد.

سیدامیرمیرفندرسکی.جانشین و مشاور مدیرکل بهزیستی گلستان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.