1399-04-25 08:17
1430
0
69413
نماینده شرق گلستان:

کره جنوبی پولهای بلوکه شده ایران را آزاد کند/ کشورهای وابسته به اقتصاد آمریکایی شریک قابل اعتماد نیستند

دکتر رضا آریان پور گفت: لازم هست که وزرات امور خارجه برای پس گرفتن بیش از ۶ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی از تمام ظرفیت دیپلماتیک خود استفاده کند.

به گزارش گلستان ما، دکتر رضا آریان پور، نماینده شهرستان های مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: تحریم های چند ساله آمریکا در حق ملت ایران بهانه ای برای بلوکه شدن اموال و پول های ایران در کشورهای مختلف شده است.

وی افزود: کره جنوبی یکی از کشورهایی است که بیش از ۶  میلیارد دلار  پول ملت ایران را به بهانه تحریم های آمریکا بلوکه کرده و حق مسلم کشور ما را نمیدهد. 

نماینده شرق گلستان ادامه داد: از ابتدای اعمال تحریم ظالمانه آمریکا، کره جنوبی همچون دیگر کشورها به بهانه سهم بیش از ۲۵ درصدی  تجارت خود با آمریکا، در شرایط بحرانی ایران، بازار آمریکا را به ایران ترجیح داد.

دکتر آریان پور تاکید کرد: متاسفانه کره جنوبی در شرایط بحرانی کشور، حاضر نشد به تعهدات خود عمل و با دادن پول های ایران، گوشه ای از مشکلات ملت ایران را در شرایط بغرنج کرونایی مرتفع کند.

وی گفت: کشورهای تابع امریکا خواسته یا ناخواسته با همراهی در تحریم های آمریکا بر علیه ملت ایران، شریک این جنایت در حق ایران شده اند؛ لذا می طلبد در مقابل چنین سیاست هایی، جمهوری اسلامی ایران نیز سیاست ها و تدابیر لازم را در نظر بگیرد.

نماینده مردم شریف شرق گلستان تصریح کرد: در راستای موارد  یاد شده، وزارت خارجه نیز ، باید تصمیمات جدیدی در قبال این اقدامات کره جنوبی اتخاذ کرده و با احضار سفیر این کشور پیگیر بازگرداندن پولهای ایران به کشور باشد.

دکتر آریان پور ادامه داد: اعتقاد اینجانب به عنوان نماینده مردم ایران بر این است که  ضمن برقراری ارتباط اقتصادی و دیپلماتیک  با مجاری اقتصادی جهان، باید در قبال بدعهدی ها و بداخلاقی های سیاسی نیز ایستاد و از کرامت ملت ایران دفاع کرد ؛ لذا مجلس نیز می تواند با تصویب قوانین لازم ؛ سیاستی متقابل را  در برابر کشورهای بدعهد در پیش بگیرد  و دولت را ملزم به ممنوعیت ورود کالا و بکارگیری این کالاها در ادارات  زیر مجموعه نماید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.