1399-05-10 17:27
1282
0
69672
معاون درمان وزیر بهداشت در گلستان :

وزارت بهداشت و درمان و خیرین سلامت کلاله ۱۲ زیست پزشک در کلاله احداث می کنند

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ساخت "12 واحد زیست پزشک" با مشارکت خیرین سلامت کلاله و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اجرایی می شود.

به گزارش گلستان ما، دکتر جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت که همراه با دکتر فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی به کلاله آمده بود؛ با بیماران دچار ویروس منحوس "کرونا"، بستری در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) کلاله ملاقات کرد.

جان بایی در جلسه مشترک با محمد ابراهیمی فرماندار و جمعی از اعضای شورای خیرین سلامت شهرستان کلاله اعلام کرد:
با توجه به اهمیت و ضرورت جذب پزشک متخصص در این بیمارستان؛ که به حدود 200 هزار نفر جمعیت سه شهرستان و مسافران عبوری از گلستان به خراسان ارائه خدمت می کند؛ توجه به تأمین "مسکن مناسب" برای پزشکان مستقر لازم است.

وی افزود: علاوه بر ساخت شش واحد زیست پزشک توسط خیرین سلامت که در حال انجام است؛ هزینه ساخت شش واحد دیگر را وزارت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار می دهد؛ تا پس از طی مراحل قانونی در اختیار شورای خیرین سلامت قرار گرفته و عملیات ساخت انجام گیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در ادامه اظهار داشت: با نصب "سی تی اسکن" و "سی آرم" و ایجاد شرایط مطلوب بخش دیالیز با ساخت محل جدید توسط خیر؛ همچنین استقرار دستگاه های دیالیز با وجود درمانگران توانمند، سطح ارائه خدمات در این بیمارستان ارتقای خوبی یافته است.

جان بابایی با تقدیر از مجموعه درمانگران بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) در ارائه خدمات به بیماران بستری و دچار ویروس منحوس کرونا در کلاله  گفت: کمبودهای بیمارستان را مورد بررسی قرار داده و برای تأمین نیروی مود نیاز متخصص مثل بیهوشی و رادیولوژی اقدام مناسب انجام می گیرد.

دکتر فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این جلسه اظهار داشت: بنده هر گاه در کلاله حضور می یابم؛ با انرژی مثبت باز می گردم؛ چرا که معتقدم بیمارستان رسول اکرم (ص) کلاله با کادر درمانی آن یکی از بهترین بیمارستان های استان است.

دکتر فاضل اشاره ای به تأمین "اکسیژن ساز" و "دستگاه سی آرم" بیمارستان که به تازگی در این بیمارستان "استقرار"  یافته است؛ کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی با توجه به "سطح خدمات" خوب بیمارستان به "بیماران منطقه"در تأمین نیازهای بیمارستان کلاله نگاه ویژه ای دارد.

در این جلسه ابراهیمی فرماندار کلاله با تشکر از دکتر جان بابایی به جهت نگاه کارگشایی نسبت به بیمارستان رسول اکرم (ص) کلاله از دکتر فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و دکتر صفار معاون وی که گروه را همراهی می کرد؛  اظهار داشت: در شهرستان کلاله قابلیتهای بسیار خوبی در زمینه مشارکت خیرین در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد که مصداق شاخص آن تکمیل بخش دوم بیمارستان بوده است.

ابراهیمی تصریح کرد: برای تداوم همکاری با دانشگاه علوم پزشکی برای ارتقای سطح بهداشت و سلامت مردم پای کار خواهیم بود.

نصرب برزگر عضو شورای خیرین سلامت شهرستان و استان که همراه با نجاری عضو دیگر این شورا و روحی رئس خیرین سلامت کلاله در این جلسه حضور داشتند اظهار داشت: خیرین سلامت کلاله با همراهی فرماندار شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی استان، همانند گذشته در فعالیت های عمرانی و زیرساختی و همچنین برای ارتقای سطح خدمات بهداشتی درمانی مردم منطقه فعال خواهد بود.

گفتنی است؛ دکتر جان بابایی در بازدید شهریور 97 خود از بیمارستان کلاله؛ قول تأمین دستگاه های دیالیز را در قبال ساخت مرکز دیالیز و تأمین سی تی اسکن و تأمین پزشک متخصص را در حضور خبرنگاران داده بود؛ که به آن عمل کرد.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.