1394-09-26 12:55
2855
0
24535

یک روز شاد با دانش آموزان مدرسه استثنایی توحید کردکوی + تصاویر

معلولان در هر جامعه‌ای وجود دارند و جزئی از‌ آن جامعه‌اند، آنان شاید فرزندان، برادران، خواهران، پدران و مادران ما باشند که تنها به دلایل ژنتیکی و وراثتی یا در اثر حوادث مختلف دچار نقص در اعضای بدن شده‌اند که پیامد آن ناتوانی در انجام بعضی از امور بوده و در گروه‌های معلولیت جسمی،‌ حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی، گفتاری و روانی تقسیم می‌شوند.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، 3 دسامبر برابر 12 آذر، روز جهانی معلولان نام گرفته است. بر اساس آمارها تعداد معلولان در جهان به بیش از یک میلیارد نفر رسیده است و در ایران این میزان به حدود 12 درصد از جمعیت می‌رسد که از این میزان حدود 2 میلیون نفر دارای معلولیت شدید و 5.6 میلیون نفر معلول کم توان در ایران زندگی می‌کنند.

معلولان در هر جامعه‌ای وجود دارند و جزئی از‌ آن جامعه‌اند، آنان شاید فرزندان، برادران، خواهران، پدران و مادران ما باشند که تنها به دلایل ژنتیکی و وراثتی یا در اثر حوادث مختلف دچار نقص در اعضای بدن شده‌اند که پیامد آن ناتوانی در انجام بعضی از امور بوده و در گروه‌های معلولیت جسمی،‌ حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی، گفتاری و روانی تقسیم می‌شوند.

آنها پاره‌های تن جوامع بشری بوده و به بیان دیگر مانند اعضای آن جامعه حق برخورداری از همه امکانات و مواهب‌ الهی را دارند.

آنان اگر نقصی در عملکرد اعضای بدن خود دارند این نقص، ترحم دیگران را طلب نمی‌کند بلکه آنها احترام و دقت از سر توجه به عواطف انسانی را می‌خواهد و رعایت حقوق‌شان به مانند سایر اعضا.

برای پاسداشت این روز، روزهای گذشته به مدرسه استثنایی توحید کردکوی رفتیم تا در مراسم جشن روز جهانی معلولان که با یک وقفه چند روزه در این مدرسه برگزار شد شرکت نماییم.

این مدرسه در شهرک فرهنگیان کردکوی قرار دارد و حدود 18 سالی است پذیرایی 72 دانش‌آموز استثنایی است.

* خیرمقدم گویی و بیان گزارش عملکرد توسط البرزی مدیر مدرسه استثنایی توحید کردکوی

* اجرای موسیقی توسط مجتبی فغانی یکی از خوانندگان مطرح شهرستان کردکوی و استان گلستان که لحظات شادی را برای کودکان این مدرسه رقم زده بود.

* پخش کلیپی از فعالیت های مدرسه.

* اجرای طنز شاد و مفرح توسط دو تن از طنزپردازان شهرستان که به خوبی می توانستیم گل لبخند را بر لبان این کودکان عزیز ببینیم.

* اجرای گروه سرود دانش آموزی مدرسه استثنایی توحید.

* دکلمه خوانی توسط یکی از دانش آموزان.

* سخنرانی مسعود بیدلی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کردکوی.

* اجرای نمایش شاد و جذاب توسط تعدادی از دانش آموزان این مدرسه.

این مراسم شاد و مفرح با مجریگری بهرام منوچهری از مجریان بنام شهرستان کردکوی و استان گلستان همراه بود که در شادی و خوشحالی کودکان این مدرسه تأثیر بسزایی داشت.

گفتنی است؛ مدرسه استثنایی توحید در سال 76 در شهرستان کردکوی افتتاح شد.

این مدرسه در سه مقطع آمادگی، ابتدایی و راهنمایی شامل دانش آموزان کم توان ذهنی، ناشنوا، اوتیسم و چند معلولیتی دانش آموز می پذیرد.

تعداد 9 دانش آموز در مقطع آمادگی، 49 دانش آموز در مقطع ابتدایی و 14 دانش آموز در مقطع راهنمایی در این مدرسه در حال تحصیل می باشند.

همچنین تعداد 17 دانش آموز دختر و مابقی پسر می باشند.

???????????????????????????????

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.