1398-06-23 12:02
1823
0
65455

گاوبانگی و حضور شبانه روزی محیط بانان در جنگل های کردکوی

محیط بانان در زمان گاوبانگی در نقاطی که گاوبانگی اتفاق می افتد چادر می زنند تا مرال ها و گوزن ها از خطر شکارچیان سودجو و طمع کار در امان باشند.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ گاو بانگی دوره جفت‌گیری برخی جانوران مانند گوزن است که در آن نرها با برآوردن بانگ‌های بلند ماده‌ها را به سوی خود می‌کشانند و همچنین نرهای دیگر را از آمدن به قلمرو خود می‌رانند.

از دیگر راه‌های نشان دادن نیرومندی، نمایش شاخ بلندی است که نر بر سر دارد و آن را برای دور کردن نرهای دیگر به کار می‌گیرد.

هر ساله با آغاز شهریور، دورهٔ جفت‌گیری هم آغاز می شود، دوره‌ای که مرال‌ها را در برابر شکارچیان بسیار آسیب‌پذیر می‌نماید. زیرا گله‌‌های تحت رهبری نر، از جنگل‌‌ها به در آمده راهی چمنزارهایی که در آن دید باز برای شکار فراهم است می‌شوند، از سوی دیگر بانگ‌های پی‌درپی نرها، کار ردیابی‌شان را آسان می‌کند.

همچنین برخی شکارچیان با در آوردن صدای گوزن‌ها، آن‌ها را به گمان حضور نری دیگر در قلمرو خود، فریفته و سوی خود می‌کشانند و به آسانی در دام می‌اندازند.

بنابراین محیط بانان در زمان گاوبانگی در نقاطی که گاوبانگی اتفاق می افتد چادر می زنند تا مرال ها و گوزن ها از خطر شکارچیان سودجو و طمع کار در امان باشند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.