1394-10-16 20:05
2174
1
25684

نارضایتی مردم کردکوی از دریافت مبالغ زیاد بابت فروش انشعاب فاضلاب

یکی از مسائلی که در طول هفته های اخیر باعث نارضایتی مردم شهرستان کردکوی شده است معطوف به حق انشعابی می شود که بابت فاضلاب شهری از شهروندان این شهرستان مطالبه می شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، یکی از مسائلی که در طول هفته های اخیر باعث نارضایتی مردم شهرستان کردکوی شده است معطوف به حق انشعابی می شود که بابت فاضلاب شهری از شهروندان این شهرستان مطالبه می شود.

عملیات فروش انشعاب فاضلاب در کردکوی توسط اداره آب و فاضلاب شهری برای رفع بخشی از مشکلات زیست محیطی این شهرستان در حال انجام است که در بخشی از محله ها مورد حمایت مردم قرار گرفته و در بخشی از محله ها شاهد نارضایتی و اعتراض مردمی بودیم و ساکنان این مناطق رغبتی برای پیوستن به این شبکه ندارند.

در همین خصوص سراغ مهندس جمال رئیس اداره آب و فاضلاب شهری رفتیم تا گفتگویی داشته باشیم.

DSC07106

رئیس آبفای کردکوی در پاسخ به گلایه مردم این شهرستان با بیان اینکه این عملیات در هر مکانی که شبکه فاضلاب داشته باید صورت گیرد، عنوان کرد: این عملیات در شهرستان های بندرگز، کردکوی، بندرترکمن و گرگان در حال بهره برداری می باشد.

وی با تأکید بر ضرورت اتصال مشترکین به تاسیسات شبکه فاضلاب در شهر کردکوی گفت: با توجه به اینکه اتصال به شبکه فاضلاب از ضروریات است، برای اجرای این طرح از هر خانوار مبلغی قریب به 1 میلیون 700 هزار تومان دریافت می شود.

جمال با اشاره به اینکه شهروندان باید مبالغ را به شماره حسابی در بانک ملی و ملت که متعلق به خزانه دولت است واریز کنند، هزینه عملیات انشعاب را شامل دو بخش حق امتیاز و حق نصب عنوان کرد و اظهار داشت: کسانی که نخواهند وجه مورد نظر را پرداخت کنند، دو الی سه بار تذکر کتبی می دهیم در نهایت چاره ای جز قطع آب منزلشان را نداریم.

وی در ادامه یادآور شد: خانواده های شهدا، جانبازان بالای 25 درصد، خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از حق امتیاز که قریب به 420 هزار تومان می باشد معاف می شوند اما حق نصب را باید پرداخت کنند.

افزایش 10 الی 30 درصدی افزایش تعرفه آب در مهرماه 94

رئیس آبفای کردکوی همچنین از افزایش 10 الی 30 درصدی افزایش تعرفه آب در مهرماه امسال خبر داد و گفت: آبونمان به ازای آب شرب 1000 تومان و اگر همزمان فاضلاب هم داشته باشند 1000 تومان دیگر به آن اضافه می شود که جمعا می شود 2000 تومان.

این مقام مسئول حفر چاه به عنوان شیوه سنتی و متداول دفع فاضلاب منازل که از دیرباز در این منطقه رواج داشته است را خطری بزرگ برای سفره‌های آب زیرزمینی و محیط‌ زیست به شمار آورد و خاطرنشان کرد: طرح فاضلاب شهرها به عنوان فرصت و بستر مناسب برای حفظ محیط‌ زیست و کاهش آلودگی آب‌های زیرزمینی است.

وی بر ضرورت تسریع در روند اجرای طرح انشعاب فاضلاب تاکید کرد و افزود: بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی در این منطقه سبب می‌شود حفر چاه‌های جذبی برای فاضلاب سبب افزایش آلودگی این آب‌ها شود.

تصفیه بیش از 5000 لیتر آب بصورت شبانه روزی در تصفیه خانه فاضلاب کردکوی

جمال همچنین از تصفیه بیش از 5000 لیتر آب بصورت شبانه روزی در تصفیه خانه فاضلاب کردکوی خبر داد و از شهروندانی که طرح انشعاب فاضلاب در خیابان‌ها و کوچه های آنها اجرا شده و یا در حال اجراست، خواست تا با مراجعه به واحد امور مشترکین آبفای شهرستان نسبت به خرید انشعاب فاضلاب اقدام کنند.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری کردکوی در خاتمه با اشاره به اینکه همه باید تلاش کنیم تا مردم نسبت به متصل شدن به شبکه فاضلاب شهری تشویق و متقاعد شوند، افزود: انتظار داریم که دیدگاه مردم نسبت به فاضلاب تغییر و قانع شوند انشعاب فاضلاب منازل خود را خریداری وبه شبکه سراسری جمع آوری فاضلاب شهر وصل کنند،

در غیر اینصورت ناچاریم مقرراتی را مصوب کنیم که مردم ملزم به وصل انشعاب فاضلاب خانگی خود شوند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

همشهری

اداره آب و فاضلاب کردکوی تا کنون در خصوص خروجی تصفیه خانه شهری خود اظهاری نکرده و حالا مشکلات خود را رفع مسائل زیست محیطی می داند. ای کاش حالا که این همه پول از مردم گرفته میشه حداقل خودش قوانین را رعایت می کرد .وقتی خود اظهاری آنلاین ندارد از کجا می دانیم فاضلاب شهری را تصفیه می کند !

0
0
پاسخ
1394-10-17 04:44

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.