1393-06-03 11:29
2376
0
1669
رئیس بنیاد مسکن شهرستان کردکوی :

روستای حاجی آباد شهرستان کردکوی جا به‌ جا می‌ شود

رئیس بنیاد مسکن شهرستان کردکوی گفت: طرح جابه‌جایی روستای در معرض خطر حاجی آباد شهرستان کردکوی استان گلستان که از سال ۱۳۸۳ تصویب و اجرایی شده بود به زودی تکمیل و جابجایی روستا انجام می‌شود.

به گزارش رادکانا، هدایت زنگانه در گفت و گویی خبری اظهار کرد: بنیاد مسکن استان گلستان در راستای جابجایی روستاهای در معرض خطر حوادث، اقدام به جابجایی روستای حاجی آباد کرده و تاکنون در فاز اول ۲۵ واحد مسکونی را احداث و در فاز دوم نیز ۲۵ واحد را آماده کرده است.

وی افزود: به علت کمبود اعتبارات آب و فاضلاب روستایی این طرح با وقفه مواجه شده بود اما هم اکنون این اعتبار ایجاد شده و پیمانکار آن نیز مشخص شده است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان کردکوی تصریح کرد: به زودی فاز سوم این طرح آغاز می‌شود و مردم حاجی آباد قبل از آغاز فصل زمستان در منازل خود سکونت پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون برای اجرای این طرح حدود یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده، گفت: ۴میلیارد ریال اعتبار نیز برای آبرسانی به این روستا لازم است که نیازهای اولیه برای آغاز فاز ۳ در حال تامین شدن است.

زنگانه اظهار کرد: ۸ هکتار زمین برای اجرای این طرح اختصاص یافته و ۷۴ واحد پیش بینی شده که در فاز اول و دوم ۵۰ واحد آن ساخته و ۲۴ واحد دیگر نیز در فاز ۳ به بهره برداری می رسد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان کردکوی افزود: پرونده اجرای فاز ۳ به بانک ارجاع داده شده اما هم اکنون با مشکل ضامن مواجه هستیم.

به گفته وی دیگر امکانات از جمله مدرسه ۳ کلاسه روستا آماده بهره برداری است و ساخت مسجد نیز از طریق بسیج سازندگی در دستور کار قرار گرفته است.

روستای حاجی آباد با ۳۰۰ نفر جمعیت یکی از دورافتاده ترین و محروم ترین روستاهای منطقه است که در ۷۰ کیلومتری شهرستان کردکوی استان گلستان قرار دارد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.