1393-05-16 10:59
3588
0
661

دیدار هنرمندان کردکوی با خانواده هنرمند شهید توفیق یوری + تصاویر

جمعی از اهالی فرهنگ، اساتید شعر، شاعران جوان و پیشکسوت شهرستان کردکوی به همراه سیداحمد حسینی بخشدار مرکزی کردکوی و محمدحسین قلندری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، دهیار و رئیس شورای اسلامی روستای سرکلاته خرابشهر (تمیشه) با خانواده هنرمند بسیجی شهید توفیق یوری دیدار کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا ، این دیدار خداپسندانه و ارزشی به همت بسیج هنرمندان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کردکوی برگزار شد.

شاعران حاضر در این دیدار یکی پس از دیگری اشعار خود را تقدیم روح پاک و مطهر شهید توفیق یوری و خانواده این شهید بزرگوار کردند.

در خاتمه نیز هدیه ای به رسم یادبود از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کردکوی و بسیج هنرمندان این اداره به خانواده بزرگوار شهید توفیق یوری اهداء گردید.

شهید توفیق یوری در سال ۱۳۵۰ در استان گلستان، شهرستان کردوی، روستای سرکلاته خرابشهر دیده به جهان گشود.

وی در دوران زندگی بخصوص در دوران کودکی هیچگاه نماز یومیه اش ترک نمی شد.

شهید یوری فردی با بینش مذهبی و با اخلاق بود و به گفته مادرش هیچگاه و حتی برای لحظه ای به ایشان، خانواده و دیگر افراد بی احترامی نکرده بود.

شهید توفیق یوری تحصیلات خود را تا مقطع دبیرستان ادامه داد و در این زمان ضمن اینکه هنوز به سن قانونی نرسیده بود، چند مرحله به جبهه حق علیه باطل اعزام گردید.

ایشان با توجه به اینکه نسبت به شهادتش آگاهی داشت، سرانجام در اسفند ماه سال ۶۶ با اعزام به جبهه در عملیات والفجر ۱۰ شرکت نمود و در منطقه عملیاتی خرمال شهر حلبچه عراق مورد اصابت ترکش خمپاره و گاز شیمیایی قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاک و مطهرش در زادگاهش روستای سرکلاته خرابشهر به خاک ارمیده شد.

فرازی از وصیتنامه شهید توفیق یوری:

خدایا، خدایا آن روزی که تصمیم به شهادت گرفته ام واز همه چیز خود گذشتم و برای اولین بار وصیتنامه نوشتم از همه ی تعلقات زندگی رها شدم وسبک بال بسوی جبهه روانه گشتم.

اگر لیاقت شهادت نصیبم شد خداوند را شکر کنید که به بالاترین افتخارات رسیدم و شاد و صبور باشید و تنها، تقرب به خدا داشته باشید و مال و فرزند باعث آن نشود که خدای نکرده شما از خدا روی بر گردانید

در ادامه تصاویری از این شهید بزرگوار را مشاهده می کنیم:

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.