1398-08-19 16:08
2031
0
66230
یادداشت؛

دوباره انتخابات؛ نقدی بر جبهه انقلاب کردکوی

سعی داریم اینبار صدای مردم را بلندتر فریاد بزنیم شاید که گوش شنوایی پیدا شود.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام والمسلمین اویس فراتی در یادداشتی نوشت: و باز هم درد دلی که هربار در ایام انتخابات بین دوستان جوان و نوجوان انقلابی در محافل خودمانی مطرح و زمزمه می شود که مثل همیشه بعد از انتخابات فروکش میکند.

اما اینبار تصمیم گرفتم دیگر فقط زمزمه نباشد،بلندتر مطرح بشود و فریاد بزنم،ان شاالله گوش شنوایی پیدا بشود.

بازهم نزدیک انتخابات شده،و هر حزب و گروه و جریانی باز پیگیر مقاصد خود برای به ثمر نشاندن نتیجه ها به نفع خود است.

همه می دانند کسانی هستند که چند ماه یا حتی چند سال بطور مداوم در حال پیگیری و برنامه ریزی برای این امر هستند و حتی افرادی در این میان از این فرصت ارتزاق میکنند.

مثل همیشه در این صحنه هم مدعیانی وجود دارند برای جبهه انقلاب ، که در لحظات نزدیک به انتخابات احساس وظیفه می کنند و با معرفی شخصی که اگر نظرت با او نباشد می شوی جبهه مقابل و یحتمل مساله دار ، مثلا تکلیف خود را ادا میکنند.

اگرچه که گفتمان کردکوی و حومه بر پایه احزاب نیست بلکه بیشتر بر پایه قومیت و قبیله ها و رگ و ریشه وحتی اشخاص ذی قدرت(مالی و غیر مالی) و ذی نفوذ است، که اتفاقا باید در این مورد هم بحث دقیق تری صورت گیرد که آیا همین دستاویزی برای کم کاری یا راندن و سستی جبهه انقلاب در فعالیت و نتیجه گیری برای انتخابات نیست؟!

به هر حال،متاسفانه مقصرِ مطرح نشدن مبانی انقلاب در انتخابات و کاندیدای اصلح ، کسی نیست جز همان متولیان آن؛جدای از سلیقه ای عمل کردن به قانون برگزاری انتخابات که موجب سواستفاده بعضی هم شده اما در این مورد بیشتر منظور به ان دسته نهادهای خاص انقلابی و همه مدعیان جبهه انقلاب ، که بجای زحمت ۴ساله بلکه چند ساله و تبیین گفتمان انقلاب برای انتخاب کاندید اصلح ، خودشان را راحت کرده و به معرفی اشخاصی دم انتخابات اکتفا کرده اند و خود را قانع کرده که ما تلاش و وظیفه خود را انجام داده‌ایم.

و اگر این مورد صرفا در قالب اجرای ابلاغیه و گزارش فعالیتها باشد که دیگر واویلا است.

از طرفی هم محدود کردن جبهه انقلاب به افرادی که متاسفانه ارتباط همسو و قابل درکی با کف جامعه شهر کردکوی ندارند و اگرچه آدمهای خوب اما به هر دلیلی ، موجه و غیر موجه ، از مقبولیت عمومی برخوردار نیستند ، به این گفتمان آسیب می زند.

استفاده از روشهای سنتی تبلیغات در لحظه انتخابات و عدم درک جامع از روش های نوین هم به عدم نتیجه گیری در انتخابات دامن می زند.

یادم نمی رود که در ایامی بعضی از همین دوستان ، پخش آهنگ های بعضا ریتمیک که بار ها توسط صدا و سیمای همین انقلاب اسلامی در شبکه هایی شناخته شده به شبکه های انقلابی را در ستاد تبلیغات، تند می دانستند و میفرمودند بهتر است پخش نشود.

یکی دیگر از آسیبهای نتیجه نگرفتن همان نگاه سنتی قدیمی ست که گویا هرچه بزرگان این جبهه بگویند باید تمکین کرد ، و اگر جوانان نظر و رایی غیر داشته باشند ، باید بخاطر حفظ وحدت دم برنیاورد تا به بعضی مسائل متهم نشوند

بزرگواران!! تا کی قرار است و تا چند سال و چند دوره عده ای تصمیم بگیرند و دیگران تمکین کنند وجوانان انقلابی پروشور که اتفاقا اهل تدبیر و تحلیلند (که بعضا و غالبا درست از آب درامده) وحرفها برای گفتن دارند در مشورتها و انتخاب ها لحاظ نشوند.

یک روز جمنا ، یک روز ائتلاف ، یکروز فلان،اسم ها عوض می شوند، اما اشخاص و خط ها و روش ها همان هاست‌.

لطفا فرصت سوزی نکنید ،علاوه بر اسمها ، روشها و تحلیل ها و اشخاص هم باید عوض شود.

گریزی بزنیم به گام دوم رهبری ، آینده از آنِ جوانان است باشد که این حرف ها هم از اقا به گوش دوستان برسد.

به راستی که پر بی راه نگفته ایم که اگر عده ای جوان نخبه و دلسوز به جبهه ها و احزاب دیگر روی آوردند ، دلیل عمده اش عملکرد ضعیف پیشکسوتان این عرصه ست که با عدم توجه به این پتانسیل ، و آسیب شناسی ، همچنان به ایجاد این مشکلات دامن می زنند.

نبود مجمعی مناسب…

مشخص نبودن دفتر و دستکی …

نبود تشکلی ک عموم مردم خود را عضو آن حساب کنند…

نبود لیدری متدین ، مقبول و محبوب

عدم ارتباطی مناسب با هنرمندان و ورزشکاران و اقشار موثر…

عدم خدمات دهی مناسب اجتماعی به مردم و شهروندان

و بعضا عدم خضوع و خشوع

این ها همه مشتی از خروار است که عاقبت آن عدم نتیجه گیری است…

اینجا واقعا جا دارد که بقول ان فرد معلوم الحال اما اگاه به قواعد بازی …

تَکرار کنیم :

عزیزان …

بزرگان …

به آن انقلابی که دغدغه اش را دارید بیایید به دور از هر حاشیه به این امر تاکید و در راه نیل به آن قدم بگذاریم که جلوی ضرر را هر وقت بگیریم منفعت است :

ماجز گفتمان سازی و مشخص کردن شاخصه های اصلح و اعتماد به جوانان، راه دیگری نداشتیم ونداریم.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : رادکانا

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.