1394-11-11 14:58
3219
0
26882

درختان بی گناه در دام غارتگران طبیعت/ قطع درختان جوان کاج در جنگل ولاغوز + تصاویر

تعداد ۱۰ اصله درخت کاج جوان با قطر ۳۰-۲۰ سانتی متر بدون دلیل و بی رحمانه توسط قاچاقچیان عرصه های منابع طبیعی در جنگل محله ولاغوز شهرستان کردکوی قطع و بی جان بر روی زمین جنگل افتاده اند که انسان با دیدن این صحنه تمام وجودش پر از تأسف می شود که چرا برخی انسانها با این درختان بی زبان چنین بی رحمانه برخورد می کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، خداوند درختان را برای ما انسان ها آفرید تا ما انسان از این نعمت او به خوبی استفاده نمائیم. درختانی که همواره ما انسانها از سایه، میوه، چوب و… آنها در زندگی خود استفاده می نمائیم و حتی گاها تنها با نشستن لحظاتی در پای سایه این آفریده زیبای خداوند تمام وجودمان مملو از شادی و شعف می شود.

آری این است خدمت این آفریده خداوند به ما انسانها…

و اما ما انسانها؟؟؟؟؟؟؟؟

DSC00462

اما حال می بینیم مأمورین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی مقارن ساعت 19 روز سه شنبه مورخه 6/11/94 در حین گشت و کنترل در منطقه جنگلی محله ولاغوز صدای اره موتورهایی را می شنوند که از دل جنگل برمی خیزد و پس از جستجوی صدا و نزدیک شدن به محل مربوطه، متخلفین از حضور مأمورین آگاه شده و از محل فرار و در جنگل متواری می شوند.

اما وقتی مأمورین به محل مذکور می رسند نظاره می کنند که تعداد 10 اصله درخت کاج جوان با قطر 30-20 سانتی متر بدون دلیل و بی رحمانه توسط قاچاقچیان عرصه های منابع طبیعی قطع و بی جان بر روی زمین جنگل افتاده اند که انسان با دیدن این صحنه تمام وجودش پر از تأسف می شود که چرا برخی انسانها با این درختان بی زبان چنین بی رحمانه برخورد می کنند.

این اولین بار یا آخرین باری نیست که این حادثه رخ داده است بلکه در سال جاری این چندمین بار است که در سطح حوزه استحفاظی منابع طبیعی شهرستان کردکوی که دارای طبیعت و چشم اندازی بسیار زیباست این اتفاق افتاده و متأسفانه با بی رحمی تمام این یغماگران به جان طبیعت افتاده و درختان این جنگل زیبا را قطع و به غارت می برند.

DSC00465

شاید بارها از کلام رهبر عزیزمان شنیدیم که همچنین در روز درختکاری در سال 1391 این چنین فرمودند: “ما اینجا دانه دانه درخت می کاریم اما صدها صدها و هزار ها هزار ها درخت در جاهایی که نباید قطع بشود بی جهت قطع می شود همه مسئولین دستگاههای ذیر ربط به سهم خود وظیفه دارند در حفظ و حراست منابع طبیعی کوشا بوده و نگذارند این طبیعت سبز و زیبا از بین برود” .

آری در شرایط کنونی دیگر حفظ منابع طبیعی تنها وظیفه اداره منابع طبیعی نمی باشد و باید تمام دستگاههای ذیربط و مسئولین شهرستان بویژه دستگاه قضایی با پا گذاشتن به این عرصه و برخورد قاطعانه و تشدید مجازات سنگین برای این قاچاقچیان عرصه های منابع طبیعی راه را بر آنان تنگ نموده و دست آنان را از این طبیعت سبز و زیبا کوتاه کنند و نگذارند آنان همه روزه با انجام چنین اعمالی چهره این طبیعت زیبا را خدشه دار نمایند تا انشاءالله بتوانیم دست در دستان هم این امانت الهی را که به ما سپرده شده را به آیندگان و فرزندانمان هدیه نمائیم.

DSC00460DSC00461DSC00463DSC00464DSC00466DSC00470DSC00469DSC00471

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.