1399-08-29 20:40
1563
0
71663
گزارش؛

هزینه‌های میلیونی برای هیچ؛ آفت دلالی به جان فوتبال پراستعداد گلستان افتاده است

دلالی به آفتی در فوتبال گلستان تبدیل شده و خانواده‌های برخی بازیکنان برای تحقق رویاهای فرزندان خود هزینه‌های میلیونی می‌کنند که سرانجامی ندارد.

دلالی در فوتبال ایران موضوع تازه‌ای نیست و به یکی از چالش‌های جدی این رشته در کشورمان تبدیل شده است. بسیاری از بازیکنان نوجوان، جوان و حتی بزرگسال برای پیشرفت و رسیدن به رویاهای فوتبالی خود پول‌های میلیونی خرج می‌کنند و این پول‌ها در جیب افرادی می‌رود که غیرقانونی و فقط به عنوان رابط آنها را به تیم‌های نه چندان مطرح معرفی می‌کنند.

استان گلستان سرشار از استعدادهای ناب فوتبالی به خصوص در رده‌های پایه است و برخی بازیکنانی که دیده نمی‌شوند با هزینه‌های آنچنانی به دنبال انتقال به تیم‌های دیگر استان‌ها هستند که در بسیاری از موارد نتیجه‌ای هم به همراه ندارد.

رئیس هیئت فوتبال گلستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در گرگان با بیان اینکه دلالی‌ها در فوتبال استان مشکل ساز شده، اظهار داشت: باید با این اتفاقات مبارزه کنیم اما در بسیاری از اوقات نمی‌توان جلوی آنها را گرفت و از تمام اتفاقات اینچنینی مطلع شد.

قاسم کوهستانی افزود: یکی از اهالی فوتبال در گلستان که با برخی بازیکنان تیم‌های بزرگ ارتباط دارد از دو بازیکن 20 میلیون و 30 میلیون تومان پول دریافت کرد و آنها را به تیم‌های لیگ دسته دوم تهران فرستاده است.

وی ادامه داد: البته خانواده این بازیکنان شکایتی ندارند و فقط ما را در جریان قرار داده‌اند اما این اتفاق مصداق بارز دلالی است و به خانواده‌ها توصیه می‌کنم تن به هزینه‌های اینچنینی ندهند.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد هم بدون هماهنگی هیئت فوتبال گلستان برای استعدادیابی به استان می‌آیند و فعالیت می‌کنند که این اقدام غیر قانونی هم ممکن است در نهایت به دلالی ختم شود.

اما یکی از مربیان فوتبال گلستان معتقد است شایسته سالاری باید جای سرمایه‌دار سالاری را بگیرد. حبیب خواجه به خبرنگار تسنیم گفت: برخی اوقات پیش می‌آید که خانواده‌های بازیکنان برای پیشرفت فرزندشان هزینه‌های متعارفی می‌کنند که اشکالی ندارد زیرا در ابتدای راه فوتبالی هر فرد برخی هزینه‌ها اجتناب ناپذیر است.

خواجه افزود: مدیربرنامه‌ها می‌توانند به صورت قانونی فعالیت کنند و برای انتقال بازیکنان به تیم‌های دیگر هزینه دریافت کنند که هیچ اشکالی ندارد اما اینکه فردی برای انتقال بازیکنی به تیم‌های دیگر هزینه‌های آنچنانی دریافت کند خیانت به آن بازیکن است.

    بیشتر بخوانید

        لیگ برتر فوتبال| شروع دوباره لیگ با ورود تراکتور به مازندران/ دربی فلزی‌ها و تقابل مساوی بگیرها

        احیای تیم فوتبال شهرداری یاسوج؛ شورای شهر توپ را به زمین شهردار انداخت

        اعلام اسامی داوران هفته نخست لیگ دسته اول فوتبال/ حضور خیبر در مسابقات قطعی شد

وی ادامه داد: متاسفانه موضوع دلالی در فوتبال استان رایج شده و خیلی افراد این کار را انجام می‌دهند، موارد زیادی در گذشته اتفاق افتاده و ما بارها به خانواده‌ها گوشزد کردیم که به این افراد پول ندهید.

خواجه تصریح کرد: برخی مربیان در شرق استان این کار را انجام می‌دادند در حالی که اگر بازیکنی استعداد دارد باید به وی کمک کرد تا پیشرفت کند زیرا گلستان در رده‌های پایه بازیکنان مستعد زیادی دارد.

وی یادآور شد: اگر خانواده‌ای می‌خواهد برای پیشرفت فرزندش هزینه کند باید بابت آن هزینه امکانات دریافت کرده باشد و در غیر این صورت اشتباهی را مرتکب شده که نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت.

این مربی باتجربه فوتبال گلستان از رشد قارچ گونه مدارس فوتبال در استان انتقاد کرد و گفت: هیئت فوتبال استان باید به این اتفاقات نظارت داشته باشد، آینده بازیکنان با استعداد بسیار مهم است و نباید از آن غافل شد زیرا خانواده‌ها با هزار امید و آرزو فرزندان خود را به مدارس فوتبال می‌فرستند.

خواجه افزود: ممکن است برخی‌ها پول بدهند و به جایی هم برسند اما باید با این اتفاقات مبارزه کرد تا حق شایسته‌ها در فوتبال خورده نشود و انگیزه آنها از بین نرود.

اما تیم پارسا آدرین تهران چندی پیش به مینودشت سفر کرده بود و این سفر حواشی زیادی به همراه داشت که رئیس هیئت فوتبال گلستان در نشست خبری اشاره کرده بود تیمی بدون هماهنگی برای استعدادیابی به استان سفر کرده است.

سرمربی تیم پارسا آدرین تهران در این خصوص به خبرنگار تسنیم گفت: ما برای استعدادیابی به گلستان سفر نکردیم بلکه هدف‌مان برپایی اردو و برگزاری دیدارهای دوستانه برای آمادگی تیم بود.

دیبا موسوی افزود: ما برای استعدادیابی وارد گلستان نشدیم که بخواهیم با هیئت فوتبال استان هماهنگ کنیم اما متاسفانه به ما تهمت زده شد که از برخی بازیکنان پول گرفتیم و آنها را به تهران بردیم.

وی ادامه داد: ما پولی از بازیکنان نگرفتیم و اگر چنین اتفاقی رخ داده باید با سند ثابت شود، به ما تهمت دلالی زده شده در حالی که بازیکنان گلستانی که با ما به تهران آمدند فقط هزینه اسکان و خورد و خوراک خود را پرداخت می‌کنند و سایر امکانات را به صورت رایگان در اختیارشان قرار می‌دهیم.

موسوی خاطرنشان کرد: این بازیکنان هیچ قراردادی با باشگاه ما ندارند و فقط در قالب دوره آموزشی در کنار تیم تمرین می‌کنند و تا زمانی که از باشگاه خود رضایت نامه و خروجی نگیرند نمی‌توانند برای ما به میدان بروند.

وی یادآور شد: خانواده‌های این بازیکنان در جریان حضور فرزندان‌شان در اردوی ما هستند و ما هیچ کار غیرقانونی انجام ندادیم و دلالی نکردیم.

اما به نظر می‌رسد اداره کل ورزش و جوانان گلستان برای مبارزه با دلالی در فوتبال استان باید چاره‌ای بیاندیشد و نیاز است تا نهادهای دیگر هم به این موضوع ورود کنند تا پای دلالان از فوتبال گلستان قطع شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : تسنیم

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.