1399-12-19 11:30
1659
0
73605
روستاهای کردکوی چشم انتظار امکانات؛

وضعیت اسفناک اماکن ورزشی روستای بالاجاده /ضرورت اقدام عملی برای تحقق مطالبات جامعه ورزش روستایی

اماکن ورزشی روستای بالاجاده از توابع شهرستان کردکوی به دلیل سالها غفلت و عدم توجه مدیران ورزشی شهرستان و استان گلستان تخریب و رها سازی شده است.

به گزارش گلستان ما؛ سالها غفلت و عدم توجه مدیران ورزش شهرستان و استان موجب تخریب و رها سازی اماکن ورزشی روستای بالاجاده از توابع شهرستان کردکوی شده است . 

گزارشهای بسیاری در طول سنوات اخیر مبنی بر ضرورت رسیدگی به اماکن ورزشی روستای بالاجاده،  " زمین ورزشی فوتبال ۲۲ بهمن،  ساختمان رختکن ، سرویس بهداشتی و غیره سالن ورزشی شهدای " منعکس شد، اما  هیچ اقدام و توجهی به این مطالبه بحق جوانان و ورزشکاران روستا نشده است و حال ساختمان رختکن و سرویس بهداشتی به خرابه ای تبدیل و رها شده است.

زمین ورزشی ۲۲ بهمن که دارای قابلیت ها و ظرفیت های مناسب زمین فوتبال با منظرگاهی طبیعی در دل جنگل است به علت عدم رسیدگی و پشتیبانی و توجه رها شده و حصار و فنس های آن شکسته و زمین فوتبال آن چراگاه حیوانات شده است.

به نظرمی رسد؛ باید اقداماتی در جهت بازسازی و تعمیر فنسهای حصار آن و بازسازی ساختمان رختکن و سرویس بهداشتی که مورد نیاز استفاده ورزشکاران است،  بعمل آید.

همچنین امتیازات آب شرب و برق برای روشنایی زمین فوتبال و ساختمان رختکن و سرویس بهداشتی و سیستم آب گرم برای حمام و‌....از مهمترین نیازهای اساسی این مکان ورزشی است .

از سویی دیگر ورزش کشتی روستا که دارای پیشینه ای بسیار و قهرمانان و پهلوانان به نام، سالها فاقد مکانی مناسب است و ورزشکاران این رشته در یک فضای نامناسب استیجاری کشتی گیران به ورزش مشغولند.

با توجه به کثرت ورزشکاران این رشته ضرورت دارد نسبت به تهیه مکانی مناسب برای سالن کشتی اقدام جهادی بعمل آید.

سالن ورزشی روستای بالاجاده که عمری کمتر از یک دهه از آن می گذرد همچنان فاقد امکانات سیستم گرمایشی می باشد و محوطه سازی آن هم ضروری است.

همچنین حاشیه فنس و حصار حاشیه رودخانه بر اثر سیلاب سالهای گذشته تخریب شده بود همچنان رها شده و ضرورت رسیدگی به آن بسیار است.

همچنین نیاز مبرم به تامین و تجهیز لوازم ورزشی برای رشته های فعال روستا برای بانوان و آقایان در فوتسال، والیبال، کشتی و غیره دارد که انتظار است چون سایر روستاها مورد توجه مدیران ورزش شهرستان کردکوی و استان گلستان قرار گیرد.

علی ایحال مدیران سابق شهرستان و استان قولها دادند و بازدیدها کردند اما هیچ اقدام عملیاتی برای مطالبات مردمی و جوانان و ورزشکاران روستا بعمل نیامده است.

اگر چه در سالهای اخیر شورای ورزشی روستا از سوی اداره ورزش و جوانان شهرستان منصوب و معرفی شده اند اما هیج تلاش و اقدامی برای پیگیری مطالبات جامعه ورزش روستا بعمل نیامده است.

 انتظار است مدیران ورزش دولت تدبیر و امید در راستای سیاستهای توسعه ای ورزش روستا اقدامات جهادی برای رفع مشکلات مذکور و تامین نیازمندیهای آن بعمل آورند  .

امید است در این فرصت باقی مانده مدیریتی در دولت تدبیر و امید در جهت خدمات رسانی به جامعه ورزش روستا گامهای موثری برداشته شود.

گفتنی است؛ روستای بالاجاده تنها روستایی نیست که با بی مهری مسئولان و کمبود امکانات ورزشی در گلستان مواجه است و با توجه به اینکه ۴۶درصد جمعیت استان روستا نشین هستند، مسئولان باید به حوزه ورزش روستایی نگاه ویژه تری داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.