1399-01-29 17:23
915
0
68234
امام جمعه مینودشت:

ماه مبارک رمضان ، ماه عبادت، مغفرت، تقوی و ماه نزدیکی به خداست/ به یاری نیازمندان بشتابید و رزمایش مومنانه را به اتمام برسانید

حجت الاسلام گفت: ماه مبارک رمضان، ماه عبادت، ماه مغفرت، ماه تقوی و ماه نزدیکی به خداست دوستی و محبت خدا را در این ماه باید بدست بیاوریم.

به گزارش گلستان ما، به علت جلوگیری  از شیوع ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه این هفته امام جمعه شهرستان مینودشت به صورت مکتوب در اختیار این پایگاه خبری قرار گرفته است.

حجت الا سلام والمسلمین حسینی در خطبه اول با اشاره به آیه 183 سوره بقره اظهار کرد: خداوند متعال می فرماید: قال الله تبارک و تعالی: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ؛ ای اهل ایمان، بر شما هم روزه واجب گردید چنانکه امم گذشته را فرض شده بود، و این دستور برای آن است که پاک و پرهیزکار شوید.

وی افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم فرا  رسیدن ماه عبادت ، ماه دعا و نیایش ماه مغفرت و آمرزش گناهان را به همه برادران و خواهران اسلامی مخصوصاٌ مردم استان گلستان  و بالاخص مردم شریف و بزرگوار مینودشت تبریک و تهنیت عرض می کنم به همین مناسبت بخشی تحت عنوان فرصتها در این ماه خدمتتان عرض می کنم .

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که مرحوم مجلسی در بحار الانوار جلد 93 صفحه 342 حدیثی را از رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) نقل می کند متن حدیث اینگونه است: هو شهر اوله رحمة و اوسطه مغفرة و اخره عتق من النار؛  رمضان ماهى است كه ابتدایش رحمت است و میانه‏‌اش مغفرت و پایانش آزادى  و برائت از آتش جهنم است.

وی با اشاره به این که فرصت های ماه مبارک رمضان بسیار زیاد می باشد، به ۷ مورد از آن ها اشار کرد و گفت: اولین فرصت تقویت تقوی، دوم؛ تقویت عاطفه، سوم؛ تقویت اراده، چهارم؛ تقویت سلامتی، پنجم؛ فرصت رفع کدورت ها ششم ؛ فرصت برنامه ریزی و هفتم فرصت آشتی با خدا می باشد.

امام جمعه مینودشت در خطبه دوم افزود: همان طور که گفتیم ماه مبارک رمضان ، ماه عبادت  ماه مغفرت ماه تقوی  و ماه نزدیکی به خداست دوستی و محبت خدا را در این ماه باید بدست بیاوریم.

ویاذعان داشت: در کتاب کافی ج 2 صفحه 25 حدیثی را از پیامبر اکرم (ص) نقل می کند که حضرت در مسجد  به اصحابش گفت: کدام نشانه مومن مهم تر است بعضی گفتند نماز دیگری گفت روزه سومی گفت زکات و هر کدام چیزی گفت پیامبر فرمود اینها فضیلت مومن است اما بالاترین نشانه مومن نیست .

عرض کردند یا رسول الله خودتان بفرمائید. حضرت فرمودند بالاترین نشانه مومن حب و دوستی خداست ، بالاترین نشانه مومن این است که هم دوستی هایش  و هم دشمنی هایش برای خدا باشد.

حجت الاسلام حسینی در ادامه گفت: آزمون دیگری برای ملت ما پیش آمده است و آن ویروس منحوس کرونا است که البته همه کشورها را گرفتار خود کرده است با عنایات خاص خداوند متعال ، ایران اسلامی توانست یکی از بهترین کشورهایی باشد که برنامه ریزی خوبی انجام داده است البته باید از مسئولین کشور در راس مقام معظم رهبری  و همه کار گزاران نظام مخصوصاٌ  وزارت بهداشت ، پزشکان ، پرستاران، دانشگاه ها، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج  و همه دست اندرکاران تشکر و سپاسگزاری کرد.

امام جمعه مینودشت افزود: در همین جا لازم است که خیرین محترم را به این آزمون و امتحان الهی آگاهی بدهیم که عده ای شرایط کاری ندارند ، عده ای بی بضاعتند، طبعاً باید متمولین بفریاد آنها برسند . 

وی اعلام کرد: الحمدلله در شهرستان مینودشت جلسه ای با حضور عده ای از خیرین به دعوت موسسه خیریه حضرت زهرا (س) وابسته به دفتر امام جمعه و موکب حضرت زینب (س) در محل مصلی برگزار شد و قرار شد به جای اطعام سحری در ماه مبارک رمضان به صورت بسته های مناسب به نیازمندان مساعدت شود.

حجت الاسلام حسینی گفت: بنده به عنوان یک طلبه خدمتگذار که هنوز از بستر بیماری بلند نشده ام استدعا دارم به یاری نیازمندان بشتابید و همانگونه که مقام عظمی ولایت فرمودند : رزمایش مومنانه را به اتمام برسانید . 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.