1399-02-24 14:36
1666
0
68619
رئیس شورای شهر مینودشت جوابیه داد؛

عوارض شهرداری مینودشت کمترین میزان عوارض در شهرستان های همجوار را دارد/ شهرداری دست در جیب مردم نمی کند

رئیس شورای شهر مینودشت: عوارض مصوب برای سال 1399 شهرستان مینودشت از همه شهرستان‌های اطراف کمترین درصد افزایش را داشته است و به عنوان عضوی از شورای شهر به شهروندان این اطمینان را می‌دهم که عوارض مردم با محاسبات دقیق بررسی و برای پروژه‌ها هزینه می‌شود و شورا همواره حافظ مال مردم خواهد بود.

به گزارش گلستان ما، یکی از کانال های تلگرامی مدعی افزایش میزان عوارض توسط شورا و شهرداری مینودشت شد و نوشت:

شورای شهر مینودشت و فشار اقتصادی به مردم

بنا به اخبار رسیده شورای شهر و شهرداری مینودشت بدون توجه به مشکلات اقتصادی مردم در ایام کرونا تصمیم به افزایش عوارض شهرداری‌ها گرفته است و حتی ساختمان‌هایی که در سال ۹۸ بخاطر کرونا نیمه کاره مانده بود نیز از دم تیغ افزایش هزینه عوارض در امان نماندند.

این درصورتی است که شهرداری‌های شهر همجوار بخاطر وضعیت اقتصادی مردم حداقل عوارض مربوط به ساختمان‌های سال ۹۸ را مطابق سال ۹۸ در نظر گرفتند و افزایش سال ۹۹ آن‌ها نیز مانند مینودشت نیست!

حال صحبتی با دوستان شورای شهر مینودشت

 دوستان ازجیب مردم برای مردم خرج کردن هنر نیست چون مردم مینودشت از نظر توان اقتصادی ضعیف هستند ؛ اگر نمی‌توانید با تصمیمات درست شهر را از نظر اقتصادی قوی کنید؛ لااقل با این گونه تصمیمات به اقتصاد مردم آسیب نزنید!!.

منتظر پاسخ دوستان شورا هستیم البته اگر خود را در مقابل مردم شریف شهرستان پاسخگو می‌دانند.

اما رئیس شورای شهر مینودشت با شروع جوابیه خود با جمله« نگاه نامهربانه به شورا و شهرداری مینودشت» در پاسخ به این ادعای کانال تلگرامی جواب داد و در جوابیه ارسالی به این کانال نوشت:

با کمال احترام به اطلاع شهروندان می‌رساند که عوارض در شهرداری‌ها همواره در آغاز سال به پیشنهاد شهردار و بررسی شورا مصوب می شود در این مصوبه همواره در آن منفعت مردم و عملیات عمرانی که قرار است در همان سال اجرا شود لحاظ شده و به تایید می رسد؛ این مصوبه تا آخر سال قابل اجرا و غیر قابل تغییر است.

عوارض مصوب برای سال 1399 شهرستان مینودشت از همه شهرستان‌های اطراف کمترین درصد افزایش را داشته است. من به عنوان عضوی از شورای شهر به شهروندان این اطمینان را می‌دهم که عوارض مردم با محاسبات دقیق بررسی و برای پروژه‌ها هزینه می‌شود و شورا همواره حافظ مال مردم خواهد بود.

در ادامه باید گفت که حتی شورا و شهرداری برای وضعیت اقتصادی مردم ناشی از کرونا را به کمیته انطباق فرمانداری پیشنهاد کرد که عوارض شهرداری تا پایان خرداد با عوارض مصوب سال 1398 اعمال شود؛ متاسفانه کمیته انطباق در فرمانداری این پیشنهاد را نپذیرفت ولی ما همچنان پیگیر آن هستیم.

همچنین درمورد عوارض ساخت سازها هم باید ذکر شود که اگر ساختمانی درسال 98 ساخته به اتمام رسیده و سازنده در این سال به شهرداری مراجعه نکرده و یا پرونده اش کامل نیست عوارض آن براساس مصوببه سال 99 محاسبه می شود اما اگر قسمتی از عوارض را درسال 98 پرداخت کرده مابقی آن طبق عوارض مصوبب سال 98 محاسبه خواهد شد.

شورا از شما درخواست می کند در مورد این جمله "شهرداری‌های شهر همجوار حداقل عوارض مربوط به ساختمان‌های سال 98 را مطابق سال 98 در نظر گرفتند" اگر مستند مدرکی دارید منتشر کنید.

در پاسخ به سوال مطرح شده که "دوستان از جیب مردم برای مردم خرج کردن هنر نیست" باید بگویم که برابر قانون 1334 شهرداری‌ها درآمد شهرداری از مردم است و شهرنشینی هم براساس همین قانون هزینه دارد افرادی که مراجعه به شهرداری دارند و ساخت و ساز می کنند برابر قانون عوارض پرداخت کرده و اینطور نیست که شهرداری از جیب مردم بردارد.

این مطلب را هم درنظر داشته باشید فقط پایان سال1398شورا و شهرداری از بودجه های ملی کشوری بالغ بر 5 میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی شهرستان اختصاص داده است پس تنها هزینه ساخت پروژها رفاهی و عمرانی از دریافت عوارضی نبوده و تنها بخشی از آن اختصاص به بودجه محلی دارد.

کلام آخر، باید به عرض برسانم که ما در شورا و شهرداری هرآنچه خیر وصلاح مردم را در آن ببینیم انجام می دهیم. به نظر بنده کانال و سایت خبری برای انتشار بسیاری ازاطلاعات بسیار کاربرد دارد اما برای مناظره وگفتگو انتقاد یکطرفه مناسب نیست بهتر نیست؟ که حضوری سوال و انتقاد کنید و جای شنیدن و پاسخ طرف مقابل را هم در لحظه داشته باشید؟.

بنده در هر موردی انتقاد و سوالی از شورا و شهرداری دارید حاضر به پاسخگویی هستم شما و هر شهروند دیگری اگر در موردی ابهام دارید؛ می توانید در روزهایی که اعضای شورا جلسه دارند حاضر شوید تا بنده وهمکارانم پاسخگو سوالات باشیم. پس قضاوت بی تدبیرانه و نگاه نامهربانه به شورا و شهرداری مینودشت نداشته باشید!!

بنده به نگارنده محترم توصیه دارم که در وضعیت کنونی مشکلاتی که منطقه و کشور با آن روبروست بجای تشویش اذهان عمومی و پرداختن به موارد حاشیه ای قدری تامل و مطالعه بیشتری درمورد موضوع مطرح شده و قوانین شهرداری ها داشته باشید تا انشالله با درک و آگاهی بیشتر به نقدی منصفانه و سازنده بر عملکرد شورا و شهرداری برسید؛ شهروندان هم اطمینان داشته باشند که شورا شهر و شهرداری همواره با پذیرش انتقاد سازند از سوی مردم در کنار مردم خواهد بود تا خدمات  مطلوبتری به شهروندان ارائه نماید.

با تشکر

صادقی رئیس شورای شهر مینودشت

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.