1394-11-11 15:56
3152
0
26883

بازدید مدیر کل میراث فرهنگی گلستان از سایت موزه بازگیر مینودشت + تصاویر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از سایت موزه بازگیر شهرستان مینودشت بازدید کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از مینوخبر، «ابراهیم کریمی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان درپی بازدید از سایت موزه بازگیر درشهرستان مینودشت، به مشکلات و موانع موجود در این سایت رسیدگی کرد و در خواست های  مردمی درخصوص این منطقه را مورد بررسی قرار داد.

کریمی را در این بازدید «سید مهدی حسینی» مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان مینودشت همراهی می کرد.

گفتنی است؛ این اثر تاریخی در روستای بازگیر از توابع دهستان چهل چای ، بخش مرکزی ودر 4 کیلو متری غرب مینودشت واقع است .تپه بازگیر مهمترین وارزشمند ترین اثر تاریخی _فرهنگی منطقه است. در حقیقت روستای بازگیر بواسطه این اثر تاریخی _فرهنگی در مجامع علمی کشور شناخته شده است.

محوطه باستانی بازگیر در کنار رودخانه علی برده واقع شده وبخشی از روستا بر روی محوطه تاریخی – فرهنگی بازگیر بنا گردیده و بخش هایی ازآن اختصاص به زمین های کشاورزی یافته است. قطعات سفالینه بدست آمده از این محل  از نوع چشمه علی بوده است ، که قدمت این محوطه را تا هزاره پنجم پیش از میلاد عقب می برد در اسفند ماه سال 1379 بر اثر حفر چاه فاضلاب ودر عمق 10 متری تپه و بصورت اتفاقی 271 قلم اشیاء تاریخی - فرهنگی از جنس مفرغ و مربوط به هزاره اول پ.م کشف گردید. این اشیاء جهت نگهداری، مطالعه و مرمت به گنجینه (موزه )گرگان منتقل شده است.

محوطه تاریخی - فرهنگی بازگیر به شماره 3547 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.