1399-05-11 13:46
2464
0
69684
مدیر پویش نذرماسک محرم؛

عقلانیت دینی شاخصه شیعه است/ لزوم توجه ویژه خیران به پویش نذر ماسک برای محرم

حجت الاسلام حسینی با اشاره به راه اندازی پویش نذر ماسک برای محرم، تصریح کرد: تهیه اقلام بهداشتی مانند ماسک توسط مسجد امام رضا(ع) به صورتی است که مواد اولیه آن را تهیه می کنیم در مسجد امام رضا(ع) خانم هایی که چرخ خیاطی دارند در داخل مسجد مستقر می شوند و کارگاهی با عنوان تولید ماسک برای محرم راه اندازی می شود.

به گزارش گلستان ما، با توجه به شرایطی که بیماری کرونا برای ما در چند ماهه اخیر ایجاد کرده چگونگی برگزاری مراسم های ماه محرم و حفظ پروتکل های عزاداران این روزها به یکی از دغدغه های اصلی جامعه مذهبی کشور تبدیل شده است.

حفظ پروتکل ها همراه با حفظ حرمت عزدارای های محرم از جمله کارهای سختی است که مساجد و هیئات مذهبی با آن رو به رو هستند اما سابقه نشان داده جامعه مذهبی در گذشته نیز توانسته معادلات سخت تر از این موضوع را نیز حل نماید.

تولید ماسک و اقلام بهداشتی و توزیع آن بین عزاداران حسینی از جمله رسم هایی است که شاید امسال برای اولین بار در عزای امام حسین(ع) رسم شود که رسم قشنگ و ماندگاری نیز خواهد بود.

با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری ها و توجه به سبد معیشتی خانوار برای تهیه اقلام بهداشتی مسجد امام رضا(ع) گرگان همچون گذشته وارد میدان شده و با پویش نذر ماسک محرم سعی بر تهیه اقلام بهداشتی همچون ماسک در عزاداری ها برای عزاداران داشته است.

حجت الاسلام سید حبیب الله حسینی در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما در خصوص لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری ها و پویش نذر ماسک، اظهار کرد: پیک اول بیماری کرونا بسیاری از نهادهای مردمی در زمینه تامین اقلام بهداشتی پای کار آمدند اما در پیک دوم این موضوع کمی کم رنگ تر شد.

امام جماعت مسجد امام رضا(ع) گرگان با بیان اینکه در پیک دوم ماه محرم را در پیش داریم و نیاز است در عزاداری ها پروتکل های بهداشتی رعایت شود، خاطرنشان کرد:  با مشورت افراد مختلف به این جمع بندی رسیدیم قیمت ماسک در داروخانه ها دو هزارتومان است، یک خانواده سه نفره اگر بخواهد بصورت بهداشتی یعنی هر 4 ساعت ماسک خود را تعویض کند باید نزدیک به 200 هزار تومان ماهیانه هزینه پرداخت کند.

وی، افزود: بیشتر عزاداران سیدالشهدا(ع) از طبقه متوسط جامعه هستند که این هزینه ها نیز باری بر زندگی آن ها شده و سبد اقتصادی آن ها را تنگ تر کرده به همین جهت سعی داریم برای برگزاری مراسم های محرم همراه با پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا برای عزاداران حاضر در مراسم ماسک تهیه کنیم.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به راه اندازی پویش نذر ماسک برای محرم، تصریح کرد: تهیه اقلام بهداشتی مانند ماسک توسط مسجد امام رضا(ع) به صورتی است که مواد اولیه آن را تهیه می کنیم در مسجد امام رضا(ع) خانم هایی که چرخ خیاطی دارند در داخل مسجد مستقر می شوند و کارگاهی با عنوان تولید ماسک برای محرم راه اندازی می شود.

امام جماعت مسجد امام رضا(ع) گرگان با بیان اینکه اگر در گذشته چای قند برای محرم نذر می کردیم امسال با توجه به شرایط ماسک از ملزومات برگزاری روضه است، ابراز کرد: ماسک امسال با قند و چای سال گذشته فرقی ندارد شاید حتی واجب تر هم باشد.

وی، ادامه داد: تعدادی توپ پارچه و نزدیک به 10 چرخ خیاطی فراهم شده و آماده شروع بکار هستیم اما برای تولید بیشتر نیاز به نگاه ویژه تر خیران عزیز داریم.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه هدف اول ما تامین ماسک به تعداد لازم برای عزاداران مسجد امام رضا(ع)است، یادآورشد: اگر مردم خیر و خیاطان همت کنند قطعا می توانیم نیازهای عزاداران بیشتری را در منطقه و سطح شهر تامین کنیم.

امام جماعت مسجد امام رضا(ع) گرگان در خصوص برخی رفتارها نسبت به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی هیئت ها نیز، بیان کرد: این که گفته می شود مجلس عزای سیدالشهدا(ع) شفاخانه است بدون ماسک وارد نشوید کار جریان های انحرافی است که می خواهند چهره زشتی را از شیعه نمایش دهند.

وی، متذکرشد: اگر در سال های قبل با عزاداری های خود باعث نمایش چهره زشت از شیعه می شدند امسال می خواهند با این کار چهره شیعه را بدون عقل و علم نمایش دهند.

حجت الاسلام حسینی، اظهار کرد: در پویش نذر ماسک برای محرم آستان قدس رضوی، بسیج مداحان، کانون مداحان، هیئت رزمندگان، سازمان اوقاف و امور خیریه، جامعه ایمانی مشعر مسجد امام رضا(ع) را در این طرح کمک می کنند.

امام جماعت مسجد امام رضا(ع) گرگان، گفت: اگر خیری قصد نذر ماسک دارد می تواند کمک های مالی خود را به شماره کارت 6104337633903115بنام مسجد امام رضا علیه السلام گرگان واریز نماید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.