1399-10-28 21:00
1211
0
72687
به قلم محمد دیلم کتولی؛

حضرت زهرا(س) قدرت نرم جمهوری اسلامی

در تعریف « قدرت نرم » گفته شده « هر آنچه به استحکام درونی نظام کمک کرده و در برابر توان دشمن قدرت بازدارندگی ایجاد نماید» با این تعریف و وجود ساختاری موجود در ذات حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا ( سلام الله علیها) این وجود اقدس از جمله عوامل قدرت نرم پیروان پدر بزرگوارش و همسر والامقامش است.

به گزارش گلستان ما، محمد دیلم کتولی فعال رسانه ای گلستان در یادداشتی نوشت: در تعریف « قدرت نرم » گفته شده « هر آنچه به استحکام درونی نظام کمک کرده و در برابر توان دشمن قدرت بازدارندگی ایجاد نماید» با این تعریف و وجود ساختاری موجود در ذات حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا ( سلام الله علیها) این وجود اقدس از جمله عوامل قدرت نرم پیروان پدر بزرگوارش و همسر والامقامش است.

برای درک کارکرد این عامل سراغ تاریخچه حمایت این وجود نازنین از آرمانهای پدر بزرگوارش و دفاع از حریم ولایت و مرزهای اعتقادی اش بود.

نخستین مرز وحریم قابل دفاع برای حضرت زهرا(سلام الله علیها) پدر بزرگوارش پیامبر اعظم (ص)بود که شدت مراقبت و دفاع از این حریم به حدی بود که لقب ام ابیها ( مادر پدرش)به ایشان اعطا شد. هرگاه سختی و مرارت و اذیت و آزاری به ساحت مقدس پیامبر اسلام( ص) وارد می شد،زهرای مرضیه(ص) آن حضرت را تیمار کرده و با دست های کودکانه اش نوازش می کرد.

دومین مرز و حریم قابل دفاع و فداکاری فاطمه زهرا (س)خانه و خانواده و طرف اولی ، آقای خانه که از طرف رسول خدا، ولی ، مولی و خلیفه و امیرالمومنین لقب گرفته اند.

حضرت زهرا نه به عنوان همسر که به عنوان مرید و پیرو این مولی خودش را وقف خدمت به این شوهر مجاهد ، رزمنده ، خدمتکار مردم و یار فقیران و مستضعفین کرده و هرگز در مقابل این مولی موضع نگرفت ، هرگز خطابی به جز آقای من و مولای من نگفت و چنان بود که خدایش به او فرمان داده و پیامبرش از او خواسته بود.

سومین مرز وحریم اعتقادی قابل دفاع حضرت زهرا (س)حاکمیت اسلامی بود حاکمیتی که در خانه محقر او شکل گرفته و تا اقصی نقاط جهان کشیده شد. نظر به این معامله شیرینی که فاطمه زهرا (س) با خدای خودش کرده و وعده های خدا را باور داشت پاداش بزرگی نیز دریافت کرد.

نخستین پاداش بزرگی که حضرت زهرا از خداوندخودش و طرف معامله اش دریافت کرد « الگو شدن » برای تمامی زنان و مردان عالم بود و همان طور که « ولکم فی رسول الله اسوه حسنه » حضرت فاطمه نیز« اسوه حسنه » زنان و دختران و مردان غیور و مجاهد دنیا گردید.

دومین هدیه خداوند متعال به حضرت زهرا(س) ملجأ و پناهگاه و نجات بخش شدن نام ایشان در دنیا و آخرت بود . در روایتی از امیرالمومنین( ع) و سایر ائمه اطهار نقل شده که « ما ، در زمان های عصر و حرج و درماندگی ، به فاطمه زهرا متوسل شده و از او حاجت می گیریم.

در نقل قولی از مقام معظم رهبری آمده که« من حاجت های سالیانه ام را در فاطمیه از حضرت زهرا درخواست می کنم » 

«سردار دلها ، سید شهیدان مقاومت » در سخنرانی مشهور خود در جمع خانواده شهدا غواص گفتند :« ما در جبهه ها وقتی هیچ پناهی نداشتیم به دامن حضرت زهرا پناه میبردیم و هیچ ملجایی جز صدیقه کبری نداشتیم.» 

ایشان در ادامه با حالتی سوزناک می گفت: « در عملیات «والفجر۸» وقتی چشم‌مان به آب‌های پرطوفان،خشمگین و ترسناک «اروند» افتاد، آن‌جا هیچ نامی آشناتر از نام حضرت زهرا (س) نداشتیم؛ بنابراین در کنار «اروند» ایشان را در تلألؤ اشک‌های غریبانه و مظلومانه بسیجی‌ها صدا زدیم و اروند را با «یازهرا (س)» کنترل و از آن عبور کردیم.» 

اعجاز نام حضرت زهرا در دوران با شکوه دفاع مقدس داستانی دل انگیز و طولانی است که « شهید سلیمانی » با افتخار می گوید:« وقتی دشمن آتش مسلسل‌ها، خمپاره‌ها و توپ‌های خود را مستانه را بر ساحل باز کرد و جوی‌ هایی از خون به «اروند» روانه شد، آن‌وقت هم همه تدابیر از کار افتاده بود و نامی جز نام حضرت زهرا (س) بر زبان‌ها جاری نمی‌شد.وقتی هم که عراقی‌ها در کنار اروند ایستاده بودند و رزمندگان را با تیر می‌زدند، آن زمان هم سلاح کارگر ما حضرت زهرا (س) بود.» 

وی در ادامه خطاب به مادران شهدا خاطرنشان کرده است: « من قدرت و محبت مادری حضرت زهرا(س) را در هور، غرب کانال ماهی، وسط میدان مین دیدم . وقتی شما مادرها نبودید و فرزندان‌تان در خون دست‌وپا می‌زدند، من حضرت زهرا (س) را دیدم.» 

با قدرت و قوت می توان گفت: « در شرایطی که دنیای کنونی با تکیه بر قدرت سخت خود ، تزویر و نیرنگ خود ، سیاست های استعماری خود در حال برتری طلبی است ، حضرت زهرا (سلام الله علیها) با تکیه بر تجارب دوران عمر شریف خود و تجربیات نزدیک رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و جهاد جبهه مقاومت « عامل قدرت نرم جمهوری اسلامی» است.

باشد که هرچه بیشتر به آن وجود نازنین تمسک و توسل نموده و به سیره پاک و نورانی اش عمل کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.