1398-08-02 12:26
1504
0
66036
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خبر داد؛

تجمع 22 هیئت مذهبی گلستان در حرم امام رضا(ع)

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از اعزام بیش از 22 هیئت مذهبی به صورت پیاده روی به سمت حرم مطهر امام رضا (ع) خبر داد و گفت: برای چهارمین سال تجمع بزرگ هیئت های مذهبی گلستان در سالن کتابخانه قدس حرم امام رضا (ع) انجام خواهد شد.

به گزارش گلستان ما، نورالله ولی نژاد امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: همه ساله از روز 12 محرم تا پایان صفر هیئت های مذهبی زیادی از استان به سمت مشهد حرکت می کنند که در دهه آخر این حضور پررنگ تر می شود.

وی از اعزام بیش از 22 هیئت مذهبی به صورت پیاده روی به سمت حرم مطهر امام رضا (ع) خبر داد و افزود: برای چهارمین سال تجمع بزرگ هیئت های مذهبی اعم از پیاده و سواره  گلستان در روز 6 آبان مصادف با 29 صفر ساعت 9 صبح در سالن کتابخانه قدس حرم امام رضا (ع) انجام خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: هماهنگی لازم جهت رفاه حال زائران با نیروی انتظامی، خدماتی و بهداشتی استان خراسان رضوی و خراسان شمالی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه اسکان و تغذیه زائران گلستانی توسط هیات جواد الائمه (ع)که متعلق به استان خراسان رضوی است انجام خواهد شد، ادامه داد: هیات مهدویون گلستان جهت خدمات رسانی به زائران حرم امام رضا(ع) موکبی با عنوان سقاخانه به یاد چهار هزار شهید گلستانی در فلکه برق مشهد برپا خواهند کرد.

ولی نژاد اظهار کرد: این موکب علاوه بر توزیع وعده های غذایی، چون صبحانه، نهار و شام خدماتی چون پزشکی  و...  به زائران ارائه خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: امسال زائران زیادی از استان گلستان برای شرکت در راهپیمایی 25 میلیونی پیاده روی اربعین حسینی به سمت کشور عراق حرکت کردند که این یک دستاورد بزرگی برای جهان اسلام محسوب می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: با تمهیدات صورت‌ گرفته، زائران گلستانی در قالب طرح زیارت نیابتی و به نیابت از چهار هزار شهید این استان مسیر نجف تا کربلا را طی کردند.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی شکوه و عظمت بزرگی را برای جهان اسلام در پی داشته است، افزود: حضور مردم اهل سنت و اهل تشیع عراق، ایران و دیگر کشورهای مسلمان در کنار یکدیگر حماسه بزرگی را رقم زد.

ولی نژاد بیان کرد: افرادی که امکان حضور در راهپیمایی اربعین حسینی را ندارند در پیاده روی هایی که در شهرها صورت می گیرد شرکت می کنند که نام آن ها را جاماندگان اربعین حسینی می نامند که این خود بار منفی به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه جاماندگان اربعین نام زیبایی نیست، اظهار کرد: مردم ایران با تمام وجود در ایام اربعین در مراسم های مختلف حضور پیدا می کنند. جاماندگان را باید برای افرادی که در دوران هشت سال دفاع مقدس همکاری نکردند و علیه جمهوری اسلامی شمشیر کشیدند در هیچ برنامه و راهپیمایی از انقلاب اسلامی دفاع نکردند و هیچ گاه در مقابل آمریکا و اسرائیل مقاومت نمی کنند به کار برد و یا اهل کوفه که از حمایت امام حسین (ع) دریع کردند به کار برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه پیشنهاد می شود به جای جاماندگان اربعین حسینی از «حب الحسین یجمعنا» استفاده شود، خاطرنشان کرد: مردم ما شایسته تکریم و تجلیل هستند و هیچ کوتاهی نکردند و  هیچ وقت جانماندند. البته آنهایی که از جاماندگان استفاده می کنند نیت خیر و ادای دین داشته و هیچ وقت قصدشان بی وفایی نیست و لکن پیشنهاد می شود از جمله ای استفاده نمایند که بار مثبت داشته و به نظر می رسد جمله حب الحسین یجمعنا جمله کامل و جامع برای همه زمان ها مخصوصا" در ایام اربعین خواهد بود.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.