1402-11-23 13:33
523
0
88792
یادداشت؛

۲۲ بهمن ۵۷ مشعل فروزان راه عزت و آزادی

علی منصوری کارشناس رسانه گفت: نهضت امام خمینی (ره) توانست در روز ۲۲ بهمن غبار از چهره اسلام بزداید و سیمای اسلام ناب محمدی (ص) را پس از ۱۴ قرن به جهان تشنه عدالت بنمایاند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، پیروزی انقلاب اسلامی در ناباوری همه کسانی که سلطه ابر قدرت‌ها را پذیرفته بودند بسان معجزه‌ای پا به عرصه وجود گذاشت و همبستگی ضدین امپریالیزم و سوسیالیزم بین‌المللی برای حفظ رژیم شاه و جلوگیری از موفقیت امام خمینی(ره) را با شکست مواجه ساخت.

انقلاب اسلامی در مرحله نخست مبارزات خویش با پشتوانه ملت و اتکا به اسلام در روز ۲۲ بهمن به پیروزی رسید و از این جهت شبیه یک معجزه بود. بجز امام راحل بسیاری از تحلیلگران باور به پیروزی آن را در مقابل شاه تا دندان مسلح نداشتند.

عوامل محدثه پیروزی ایمان مردم به رهبری انقلاب و اعتقادقلبی ملت به امداد الهی؛ که هر کس دین خدا را یاری کند خداوند سبحان هم او را یاری خواهد کرد.

با پیروزی نظام نوپای اسلامی در پهنه‌ای جغرافیایی ایران، دشمنی‌ها و توطئه‌ها و فتنه‌ها بر علیه انقلاب اسلامی توسط امریکا در کشور عملیاتی گردید و در این جبهه دشمنی‌ها، دولت انگلیس و برخی از دول اروپایی و رژیم‌های سرسپرده به غرب در منطقه نیز مشارکت فعال داشتند.

شوروی و سایر بلوک سوسیالیستی نیز از پیروزی انقلاب به دلیل پیروزی اسلام و حاکمیت دین ناخرسند بودند و با آمریکائی‌ها در بسیاری از دشمنی‌ها بر علیه ایران اسلامی همسو شدند. نمونه بارز این هم‌پیمانی در همنوائی نیروهای چپ و راست ضدانقلاب داخل کشور با افراطی‌ترین گروه‌های ضد نظام وابسته به تفکر لیبرالیستی که بعدها از اسناد لانه جاسوسی سفارت امریکا افشا گردید و یکی دیگر از هماهنگی همه‌جانبه دو کشور در تجهیز صدام و حمایت از او در جنگ تحمیلی با جمهوری اسلامی را می‌توان مشاهده کرد.  

امام‌خمینی(ره) با همان باور ایمانی به نصرت الهی و اسلام می‌فرمایند «اسلام دین توحید است، توحید یعنی رهایی انسان از عبودیت و اطاعت و تسلیم در برابر هر چیز و هر کس به جز خدا، یعنی گسستن بندهای سلطه نظام‌های بشری… خود را مرتبط و متصل به اقیانوس لایزال قدرت و حکمت الهی دین و به سمت اهداف اعلی با امید و بی‌تشویش شتافتن. (حدیث ولایت، ج ۴، ص ۲۲۲.)) با همین اعتقاد بود که در اوج فتنه‌ها و فشارهای خارجی، انقلاب را هدایت کرد و آن را به دوره سازندگی و ثبات رساند.  

مقام معظم رهبری در باره رهبری امام خمینی می‌فرماید ((شخصیت عظیم و قاطعیت بی‌مانند این رهبر بزرگ سرانجام یکی ازشگفت انگیزترین پدیده‌های تاریخ یعنی انقلاب اسلامی را به بار آورد و استقلال و آزادی را در کشوری که قرن‌ها در هجران آزادی و استقلال گذرانیده بود مستقر ساخت.))

نهضت امام خمینی(ره) توانست در روز ۲۲ بهمن غبار از چهره اسلام بزداید و سیمای اسلام ناب محمدی (ص) را پس از ۱۴ قرن به جهان تشنه عدالت بنمایاند. به همین دلیل است که انقلاب اسلامی ایران در هیچ جای جهان بدون نام امام خمینی شناخته نمی‌شود.

و به همین علت است که تاکنون هیچ یک از طرح‌های سیاسی و اقتصادی و نظامی آمریکا علیه ایران راه به جایی نبرده و غالبا با شکست مواجه بوده است و حمایت ناتو و همراهی متحدان منطقه‌ای و جهانی شیطان بزرگ به نتیجه‌ای نرسیده است. بیداری اسلامی و تشکیل جبهه مقاومت در برابر امریکا به دلیل بالندگی انقلاب اسلامی است و امروز پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب و رویارویی آن با نظام سلطه غرب، بسیاری از سیاستمداران غربی بر پذیرش و تحمل واقعیت انقلاب و جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی تاکید دارند.

انقلاب اسلامی امروز برای بسیاری از ملل جهان چراغ راه زندگی و نمونه عینی کار آمدی اسلام در نظام اجرایی است.

از این رو ۲۲ بهمن را باید نقطه عطف حیات مجدد اسلام و مکاتب الهی دانست نه پایان روز یک رژیم سیاسی سفاک ضد دین بنام رژیم پهلوی تلقی کرد. باید ۲۲ بهمن را سرفصل نوین تاریخ سیاسی ایران و نقطه‌ای آغازین در روند مبارزات ملت‌ها دانست.

پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ سه حادثه مهم تاریخی را در پی داشت. این حادثه بزرگ قرن اولا معادلات سیاسی استکبار را بهم ریخت و سلطه تقسیم استعماری جهان را بر هم زد و ثانیا بزرگترین ژاندارم منطقه وابسته به امریکا و انگلیس را ریشه کن ساخت. ثالثا نظام مردمی، مستقل و آزادی را به وجود آورد و اسلام به عنوان قدرت تعیین کننده در جهان مطرح شد.

مقام معظم رهبری در راستای حفظ انقلاب و هدف‌های متعالی نظام جمهوری اسلامی و دستیابی به عدالت، توسعه، اقتدار و معنویت می‌فرمایند: ((اگر ما به اسلام متمسک شدیم، هم عزت دنیا هم رفاه مادی، هم قدرت سیاسی، هم آسایش و هم امنیت عمومی برای مردم پیدا خواهد شد. (بیانات رهبری، ۱۴ / ۳ / ۸۰))

در پایان باید اذعان داشت که انقلاب اسلامی در مسیر خود و دستیابی به هدف نهایی‌اش ایستایی نخواهد داشت زیرا انقلاب اسلامی محدود به مکان خاصی نیست، آرمانهایش جهانی و دارای جامعیتی است که مقبولیت عقلانی دارد و به لحاظ زمانی پویایی خود را دارد و هرگز خاتمه نمی‌یابد زیرا دارای اهداف پایان ناپذیری است لذا بحول قوه الهی، همواره استمرار خواهد داشت.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.